avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 536 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Legal sau ilegal?
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Legal sau ilegal?

pina acum doi ani, in cadrul asociatiei noastre aveam ca angajati presedintele, administratorul (atestat pe banii asociatiei) si femeia de serviciu. in urma demisiei fostului presedinte, la masinatiunile si presiunile administratoarei (divortata, proprietara al unui apartament in asociatie) si unui membru al comitetului executiv (barbat insurat), s-au facut alegeri, respectivul fiind ales presedinte.
la revelionul 2008-2009, in urma unei certe puternice intre cei doi (deveniti amanti inca dinainte de numirea in functie), a fost chemata chiar si politia pentru aplanarea conflictului. in urma acestei noptide pomina, administratoarea si-a inaintat demisia, a predat actele si a si plecat din tara, pentru a putea scapa de rusinea vecinilor si de neobrazarea presedintelui.
dupa aceasta demisie a fost angajata o PFA (persoana fizica autorizata, pe care nu am regasit-o deloc la Registrul comertului) pentru calculul intretinerii si s-a solicitat gasirea unei persoane care sa fie angajata pe post de casier. cum nimeni nu a dorit sa colaboreze cu un asemenea specimen, comitetul executiv (marioneta presedintelui) a decis angajarea sotiei acestuia pe acest post
ulterior aceasta PFA, in urma incercarii presedintelui de a-i impune anumite ilegalitati, a solicitat rezilierea contractului (daca s-a facut intr-adevar pe baza acestui document), comitetul angajind apoi o firma care face calculul intretinerii.
ESTE LEGAL SAU ILEGAL ca asociatia sa functioneze in asemenea conditii, dat fiind faptul ca banii asociatiei sint pe mina familiei (el are drept de semnatura, ea incaseaza banii) iar controlul este facut de un cenzor in afara asociatiei pe catre nu-l cunoaste decit presedintele (poate chiar si comitetul executiv), firma ocupindu-se NUMAI de calculul intretinerii ?
intre timp s-au mai facut niste modernizari (zugravirea scarii, schimbarea tubulaturii de la ghena de gunoi, instalatie video), lucrari care nu au fost vizate de un administrator autorizat, ci de catre presedintele in cauza, tot el platind firmele pentru lucrarile prestate, numai el stie cum.

Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 23:43, 16 Ianuarie 2010
domnule armenteros, un contabil nu poate presta munca de administrator al unei asociatii de proprietari daca nu are atestatul de administratori de bloc (sau care ii este denumirea) emis de primaria de pe raza sectorului/orasului respectiv. nu o spun eu, ci legea 230 si hg1588 din care v-am oferit acele citate. cit despre buget de venituri si cheltuieli ... chiar credeti ca a pus in discutie o astfel de tema ? nici vorba. s-a vorbit despre salarii, fond de reparatii, fond de rulment, despre alte aspecte organizatorice, dar si despre lucrarile care se vor efectua, fara a se impune un maxim de pret. nu s-a pus in discutie bugetul de venituri si cheltuieli. iar acea exceptie nu poate dura o viata, ci este temporara .... o luna, doua, trei, dar nu un andomnule adam grecu, comitetul (mai exact presedintele si-a impus vointa, ceilalti fiind marionete, persoane usor influentabile de catre o persoana cu debit verbal si agresivitate in vorbire) a decis toate schimbarile de personal si salarizare, neinformind absolut deloc pe proprietari cu privire la deciziile luate in cadrul sedintelor de comitet, asa cum prevede legea 230 si hg 1588. deci, in afara de calcule de intretinere si diverse documente primite de la primarie referitoare la reabilitarea termica (acte inaintate de conducerea de dinaintea lui), nu a aparut nicio informare cu privire la salarii. dar am urmarit desfasuratorul de facturi si chitante, punind totul cap la cap, si au iesit peste 4000 lei cheltuieli administrative (presedinte, casier, femeie de serviciu, firma care face calculele, cenzor), aceasta fiind o suma bruta, nu neta
salariile brute totale (inainte de a fi ales presedinte) din ianuarie 2008 nu depaseau 1800 lei. s-au dublat cumva preturile si salariile in doi ani si nu stiu eu ? :sorry:

@carol-lorac,
Dv postati adesea raspunsuri corecte cand discutam de instalatii. Dar va suparati pe multi utilizatori, colegi de forum, de mule ori fara motiv. De ce fara motiv? Simplu: nu toata lumea se pricepe la instalatii. Acum, vedeti ca dv trebuie sa acceptati ideile, sugestiile celor care se pricep la legislatie si contabilitate.
Ati spus ca
cit despre buget de venituri si cheltuieli ... chiar credeti ca a pus in discutie o astfel de tema ? nici vorba. s-a vorbit despre salarii, fond de reparatii, fond de rulment

Pai intr-o adunare generala, cand se discuta bugetul aceste elemente pe care le-ati discutat sunt elementele bugetului. Salariile si fondurile sunt elemente principale ce se discuta si se stabilesc de adunarea generala. Celelalte cheltuieli ca apa, liftul, gazul, energia electrica aproape ca nu sunt discutate sau mai bine spus nu prea pot fi aprobate de adunarea generala decat formal pentru ca furnizorii schimba pretul peste 3 luni si nu ai ce face. Daca se schimba pretul apei asociatia este obligata sa plateasca.
Pe cand salariile, fondul de rulment se aproba in adunarea generala si nu se pot modifica decat tot de adunarea generala, conform legii.
Apoi
dar am urmarit desfasuratorul de facturi si chitante, punind totul cap la cap, si au iesit peste 4000 lei cheltuieli administrative (presedinte, casier, femeie de serviciu, firma care face calculele, cenzor), aceasta fiind o suma bruta, nu neta
salariile brute totale (inainte de a fi ales presedinte) din ianuarie 2008 nu depaseau 1800 lei.

Faceti comparatie intre cheltuielile administrative actuale si salariile de acum 2 ani. Dar observati ca va referiti la lucruri diferite? Cheltuielile administrative pot cuprinde si alte cheltuieli pe langa salarii.
Stiti foarte bine ca aveti acces, conf legii, la orice document al asociatiei. Solicitati presedintelui sa va puna ;a dispozitie statele de plata a salariilor pe ultimii 2 ani. Va astept sa ne spuneti ce ati constatat. O sa constatati daca s-au respectat salariile stabilite de adunarea generala sau nu?
domnule adriantot, nu m-am referit la cheltuieli administrative, ci strict la cheltuieli cu salariile (presedinte, casiera, femeie de serviciu) + factura firma cu calculul intretinerii + cenzor.
daca initial s-au stabilit salariile celor 3 + administratoarea (fosta), dupa demisia celei din urma s-a stabilit in CE sa se angajeze firma pt calcule, cenzor extern (cenzorul de dinainte era din bloc si facea munca benevol) dar nu s-au afisat niciodata deciziile la avizier pentru ca toata lumea sa stie ce s-a decis in CE, ci doar au fost observate schimbarile si prin "telefonul fara fir"
dupa un an de zile de la demisia administratoarei, nici in ziua de azi nu exista un inlocuitor. stiu ca legea prevede ca CE poate prelua temporar atributiile acesteia, dar acest provizorat nu avea de ce sa se prelungeasca asa mult
oare macar acum intelegeti situatia ?
PS sa-mi fie iertata urmatoarea replica, dar este doar o constatare .... aveti aceeasi atitudine ca si presedintele asociatiei noastre ... cind este ceva ce nu convine, incercati sa denaturati sensul celor scrise si sa abateti discutia catre o alta cale, mai convenabila, pentru a se uita problema initiala. din pacate :(
Ultima modificare: Sâmbătă, 16 Ianuarie 2010
ContSters62736, utilizator
Firma pentru calcul ar trebui angajata pe post de administrator, de altfel activitatea acestui gen de firme asa se si intituleaza "...de administrare imobile" si preturile lor sunt destul de piperate pentru ce munca fac.
Acum se poate intelege ca situatia in blocul Dv. este condusa dupa ureche si cum e mai comod. Din pacate pentru locatari....si cum e mai scump!
Domnule Carol

Daca pe mine ma puteti contesta, neavand experienta in administrarea de imobile, pe domnul Adrian chiar nu aveti cum. Sigur, democratia ne permite sa spunem ce vrem si ce dorim, numai ca una e ceea ce spuneti dvs. si alta este realitatea.
Eu v-am demonstrat, cu citat din lege, ca administratrea unei asociatii de proprietari nu trebuie facuta, neaparat, de un singur om. Actul de administrare poate fi descentralizat, in sensul ca:
- administratorul cu atestat se ocupa de administrarea tehnica;
- o firma de contabilitate se ocupa de administrarea contabila;
- casierul de partea de casierie.
Pentru administrarea contabila, firma respectiva nu are nevoie de atestat pentru ca, prin natura domeniului, este abilitata sa presteze o astfel de activitate. Calcularea listelor, intocmirea registrelor si a celorlalte documente contabile intra in domeniu de activitate al firmei respective.

Aa, ca in asociatia dvs. nu s-a mai angajat un administrator cu atestat, este cu totul alta discutie, iar dumnevoastra, puteti sesiza acest fapt primariei de care apartineti.
Ca cei din comitet sunt marionete... si asta e o alta discutie. Daca ei 5,7 cati sunt accepta acest lucru e treaba lor si nesansa dvs.
De asemenea, v-am spus ca cei din bloc, adica proprietarii, pot schimba atat presedintele, cat si membrii comitetului.
Ca acei proprietari sunt influentabili sau le este frica (de ce nu stiu, ca doar presedintele nu e nici Nicu Gheara, nici Fane Spoitoru, nici Gigi Becali si nici Ghita de la K1) si asta este o alta discutie.
Insa, v-as recomanda sa nu ne mai acuzati de nu stiu ce atitudine atata timp cat in asociatia nu sunteti in stare (nu singur, impreuna cu vecinii) sa schimbati un presedinte.

Alte discuții în legătură

Cumul functii in asociatie de proprietari asociatiaproprietarilor5d asociatiaproprietarilor5d vrem sa desfiintam functia de administrator contabil si casier - detinuta pana in prezent de 1 singura persoana, Contabilitatea o vom incredinta unei firme ... (vezi toată discuția)
Atributiuni presedinte Viorel_Lucaciu Viorel_Lucaciu O asociatie de proprietari are hotararea adunarii generale de a pune presedintele sa se ocupe de toate problemele administrative, cu exceptia partii de ... (vezi toată discuția)
Cumul de functii emylyat emylyat Va rog sa-mi raspundeti la urmatoarele intrebari : presedintele asociatiei de proprietari , cu mai mult de 500 de persoane in condominiu , poate indeplini si ... (vezi toată discuția)