avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 512 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Bună ziua! este obligatoriu ca o asociație de ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Bună ziua! este obligatoriu ca o asociație de proprietari să ...

Bună ziua! este obligatoriu ca o asociație de proprietari să aibă in dotare grup sanitar? Dacă da, conf. cărei legislații? Multumesc!
Cel mai recent răspuns: latka , utilizator 14:04, 28 Septembrie 2023
2 din 4 utilizatori consideră
acest răspuns util
Haideti sa o lasam. Este clar, v-am contazis nitel si gata, v-ati si suparat:
D-le Grecu, am rugamintea sa pastrati un limbaj civilizat, nu v-am ironizat sau jignit, v-am expus situatia legala.

Eu am explicat cam ce si cum se lucreaza la o as. de proprietari si chiar daca Asociatia de proprietari este o forma de asociere, nu o institutie publica.
Apoi, v-am jignit enorm cand am afirmat ca un asa raspuns poate fi dat de o tanti care habar nu are ce activitati se fac la o asociatie de proprietari, crezand ca cele 2 ore sunt doar activitati de birou, dar nu m-am gandit nicio secunda ca dvs. moderator la Avocatnet, nu ati sti aceste lucruri minimale, da?
Apoi;
Nu inteleg asta cu schimbatul hainelor, sapati undeva, cositi iarba din jurul blocurilor, varuiti, vopsiti ?

Da dom' moderator, la o as. prop. sunt oameni angajati care chiar se ocupa de aceste activitati, ba mai si matura si spala pe spatiile comune si in jurul blocurilor, strang hartii si alte mizerii, spala tomberoane si, se prezinta la la serviciu, in haine de oras si tre' sa schimbe, sa se mai spele, sa manance ceva - pe la dvs. nu se intampla tot asa?
Eu la aceste lucruri m-am referit si sper ca acum ati inteles, da?
7 din 9 utilizatori consideră
acest răspuns util
Se poate vedea cu ochiul liber cat de nefunctionala e o asemenea asociatie-mamut si cat de greu de gestionat este ( nu dati cu piatra , e doar opinia mea , chiar daca ma veti considera tzatza Maria din colt ) . De obicei , asemenea structuri sunt infiintate de dezvoltatori , care asa mai pot avea un control asupra contractelor ce se incheie intre asociatie si prestatorii de servicii ( admini , meseriasi , ingrijitori ) . Asociatia ar trebui sa fie o structura cat mai supla , cu membri cat mai putini , infiintata la nivelul unui singur bloc . Asa , orice hotarare e mult mai facil de luat , mult mai simplu de convocat o AG ( la 500 apartamente , presupun ca expediati cel putin 200 scrisori cu confirmare de primire ) sau o sedinta extraordinara . Usor de strans comitetul executiv - sau macar numarul minim de membri - daca e de luat o decizie urgenta . La orice nevoie , se cauta firma specializata si se rezolva problema . La o asociatie de dimensiune atat de mare , e firesc sa aveti angajati ( instalator , electrician , ingrijitori cladiri , ingrijitor spatii verzi ) si atunci - la fel de firesc - aveti obligatia de a le asigura angajatilor conditii optime de munca : vestiare separate barbati - femei , grupuri sanitare separate , spatiu birouri ( admin si eventual cenzor , presedinte ... ) . Cum ati vedea dvs. , stimate Adam Grecu , rezolvata problema ? de catre asociatia dvs. ... Eventual , chiar de o lege a asociatiilor de proprietari ? Sa fie obligate sa cumpere/inchirieze un apartament ( cred ca ar fi necesar unul cu 4 camere si 2 bai ) ? Sa nu mai vorbim de celelalte drepturi ale angajatilor - concedii de odihna ( in care e nevoie de inlocuitor ) , concedii de boala ( care pot fi si de 1,5 ani ) , risc maternal , de ingrijitor , asigurarea pentru fiecare salariat , la cel mult 3 ani , a unui curs de formare profesionala ( sau a unui concediu platit de 10 zile lucratoare ) , s.a.m.d. , toate prevazute de legislatia muncii , deci obligatorii ... Si tot , absolut tot , pe banii proprietarilor , desigur ... Cu totul altceva daca asociatiile mai mici incheie contracte de prestare servicii cu firme de administrare condomenii . Atunci respectiva societate trebuie sa aiba sediu , sa asigure tot ce e necesar angajatilor sai .
Ultima modificare: Vineri, 22 Septembrie 2023
CHKa, utilizator
1 din 4 utilizatori consideră
acest răspuns util
Stimate @CHKa,
Foarte bune observatiile dvs. V-am si apreciat cu un + la Consideri util acest raspuns?
- asociatia noastra, desi mare (sunt si mai mari), functioneaza foarte bine, dar asa cum ati remarcat. avem si unele probleme si asta nu din cauza marimii. Daca doriti putem extinde discutia la exemplul unei as. prop. cu 41 membri + 5 spatii comerciale, unde, macar teoretic, lucrurile ar trebui sa mearga mai bine...
- la o as. prop. mai mare sunt si avantaje - unele cheltuieli sunt mai mici (mai ales cele salariale);
- ziceti dvs :
Cu totul altceva daca asociatiile mai mici incheie contracte de prestare servicii cu firme de administrare condomenii . Atunci respectiva societate trebuie sa aiba sediu , sa asigure tot ce e necesar angajatilor sai .

Asta in mod teoretic. In practica este cu totul altceva, dar multe depind de conducerile asociatiilor respective. Putem extide discutia cu exemple, din orasul nostru Iasi - cand doriti !
Ati sesizat corect faza cu tanti Maria si cu nea Ion, la dansii ma astept la tot felul de opinii, dar nu ma astept ca dl. Moderator sa-mi zica ca pentru 2 ore de program, chiar nu fi nevoie sa avem vestiar, ma rog grup social, asa cum a curs discutia in continuare. Si se mai si supara omul, ca deh, l-am contrazis...
Asociatia noastra cuprinde 11 blocuri (19 scari) si intreaga activitate economico-financiara o tzinem separat pe fiecare scara/bloc in parte, astfel ca la orice ora avem situatiile foarte clare. Legatura cu proprietarii din asociatie o tinem prin membrii com. ex. (7+1presedinte). Desigur, fiecare proprietar poate veni - si chiar vin la noi, cu problema lui. Avem telefoane, WhatsApp, doua adrese de Email, zi de audienta. Daca vreti, mb. com. ex. sunt oamenii care mai vor ca lucrurile sa mearga bine. Daca ne-am lua dupa celalti, stiti bine cum se intampla: oamenii au multe drepturi, dar la cap. obligatii, mai pe piano...
Acum daca tot ati adus in discutie:
Nu ar fi fost normal ca la 4-5 blocuri sa fie o incapere special destinata pentru un sediu, un mic grup social, dotat, asa cum ati si zis, cu vestiar si toalete pentru femei-barbati?
Ar fi fost normal inca din epoca de aur, da?
Dar acum, marii nostri dezvoltatori fac acest lucru/ Da, de unde - este mai rau si atunci ce facem, vorbim discutii?
.....................................................
Fata de postarea initiala: ...este obligatoriu ca o asociație de proprietari să aibă in dotare grup sanitar? Am incercat sa discut, asa cum m-am priceput, dar nu stiu ce nu-i convine dlui moderator, de parca as abuza de spatiul forumului - uitati-va si dvs. la raspunsuri.
Ca as. prop. nu sunt institutii publice si ca nu ar fi normal ca acestea sa se doteze cu un grup social. Bravos natiune !
Stima si va astept opiniile.
1 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Sunt membru in 2 asociatii de proprietari, una mai mica, unde locuiesc acum si una ca a dvs., unde am proprietate, si e aproape la fel de mare, cu 7 blocuri.
Pe la noi nu se intimpla tot asa.
Nu avem personal angajat, administratorul (la fiecare asociatie) presteaza la mai multe asociatii, si sunt contracte de servicii, pe diverse activitati..Plata cheltuielilor de intretinere "migreaza" spre online.
Nu vine nimeni la munca sa se schimbe de haine si sa aiba nevoie de grup sanitar.
Curatenia pe spatiile dintre blocuri se face de catre proprietar, primaria, ceea ce cred ca se intimpla si la Iasi.

Una peste alta si eu sunt la fel de curios, ca @ CHKa cum ati rezolva dvs. situatia, mai ales legislativ.
Ca din vorbe, mai ales bascalioase, ne cam rezolvati.

Adam Grecu a scris:

Da dom' moderator, la o as. prop. sunt oameni angajati care chiar se ocupa de aceste activitati, ba mai si matura si spala pe spatiile comune si in jurul blocurilor, strang hartii si alte mizerii, spala tomberoane si, se prezinta la la serviciu, in haine de oras si tre' sa schimbe, sa se mai spele, sa manance ceva - pe la dvs. nu se intampla tot asa?
Eu la aceste lucruri m-am referit si sper ca acum ati inteles, da?

Ultima modificare: Vineri, 22 Septembrie 2023
latka, utilizator
3 din 6 utilizatori consideră
acest răspuns util
Asa este la Dvs. dom' moderator, dar nu tebuie sa generalizati.
Si eu cunosc activitatea la 'nspe as. prop. si, este diferita la fiecare dintre ele si depinde de cat de bine sunt organizati acolo oamenii. Adica sunt niste "prosti" care se implica si majoritatea care nu au nicio treaba, asteapta sa vina priomaria sa le duca gunoiul, sa vina Salubris sa le spele punctele de colectare. Asa-i la noi. Daca la dvs. este asa cum ziceti - bravo, faceti parte din "poporul ales", sunteti mai gospodari si traiti fericiti! (bascalie, da?)
Dar vorba unui comentator TV : traim in Romania si ne ocupa tot timpul!
Adica, per total - bine ar fi sa nu fie rau !!!
Curatenia pe spatiile dintre blocuri se face de catre proprietar, primaria, ceea ce cred ca se intimpla si la Iasi.

Pe bune, vin proprietarii si fac curat intre blocuri, in Romania, domnule?
La noi, Primaria face multe lucruri, as putea sa va trimit niste poze (de la bulevard), ca mai la margine, nu este acelasi lucru...

Alte discuții în legătură

Salut, vreau sa deschid o frizerie și am nevoie de un grup sanitar, ... Ciprian625183 Ciprian625183 Salut, vreau sa deschid o frizerie și am nevoie de un grup sanitar, spațiul este limitat și as vrea sa fac baie de 0.8x1m care sa aiba un wc si o chiuveta, ... (vezi toată discuția)
Intrebari legislatie grup sanitar pentru un cafe-bar overburn overburn Buna ziua, Ma intereseaza ce legi reglementeaza compartimentalizarea unui grup sanitar pentru un cafe-bar. Tot ce am putut gasi este in ORDIN Nr. 976 ... (vezi toată discuția)
Vestiare mariusastra mariusastra Buna ziua m ar interesa daca exista vreo lege in privinta vestiarelor si a chiuvetelor sa u a dusuriilor dintr un vestiar si cat de mare ar trebui sa fie ... (vezi toată discuția)