Am si eu o problema am 20 de ani sunt student la bucuresti si acum exact 4 saptamani am furat din tr-un hipermarket bucurestean mancare in valoare de aprox 900 de mii de lei
Am fost prins de paza magazinului care a chemat politia. Am restituit paguba magazinuluiin aceasi zi. Nu ma prea picep la drept. Acum mi s-a intocmit dosar de incepere a urmaririi penale ceva cu furt calificat flagrant. Nu am antecedente.
Ce mi se va intampla? De o luna nu mi-a venit nici o citatie acasa(domiciliul meu este in provincie) sau nimic... Acum stau in bucuresti la camin. Buletinul l-am dat politiei pentru a mi se face flotant.
Intrebari:
1.Pot face cumva ca citatia sa imi vina la bucuresti cand vine daca va veni pentru ca acasa parintii mei sunt in spania si nu ar avea cine sa o ia oricum.
2. Ce pedeapsa pot primi? Pot scapa doar cu o amenda?
3. in fata angajatilor magazinului nu mi-am dat datele adevarate de pe buletin ci altele false iar acelea de pe buletin le-am dat doar politiei? poate constitui acest lucru o circumstantza agravanta?
4. am platiti hypermarketului in cauza o amenda de 600 de mii de lei vechi pt care nu am primit chitantza.Politia a spus ca nu au voie sa faca asa ceva dar totusi daca nu o plateam nu mi-ar fi dat chiatanta pe care trebuia sa o dau politiei pentru a confirma recuperarea in totalitate a bunurilor. E legal asa ceva?
cu intarziere, va multumesc pt raspuns :)
inca o intrebare as avea.....in cat timp hipermarketul poate face plangere penala la politie?...pp ca exista un termen limita in care poate face acea plangere :D
Nu exista un termen limita , intrucat punerea in miscare a actiunii penale pt furtul calificat se face din oficiu . Deci , practic , daca ar vrea sa va faca plangere , o pot face pana ar interveni prescriptia raspunderii penale , deci multi ani de acum inainte .
Dar daca nu au facut-o pana acum , sigur nu o vor mai face .
P.S. - Manutzele se tin in buzunarul personal . :D
buna seara.am si eu o problema asemanatorae topicului.