avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1018 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... repartizarea cheltuielilor la asociatia de proprietari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

repartizarea cheltuielilor la asociatia de proprietari

Buna ziua.de 2 luni pun aceeasi intrebare si primesc raspunsuri diferite....va cer ajutorul! De ce administratorul asociatiei mele repartizeaza salariile femeilor de serviciu pe nr. de persoane,daca legea 230 spune ca se aplica cota indiviza la salariile personalului ANGAJAT sau contractat al asociatiei .De asemeni tot la nr. de persoane pune si viramentele aferente salariilor si comisionul datorat la C.E.C. Cum este corect? va multumesc anticipat
Va salut, intii de toate forumul este super-binevenit pentru multe probleme si multumesc pentru aceasta.
La fel consider si eu din mai multe motive ca toate salariile trebuie sa fie platite pe cota parte. De pilda o persoana, eu, sa spunem, cumpar toate apartamentele de pe o scara mai putin unul dintre acestea dar nu locuiesc in nici-unul. Atunci apartamentul singur pe care eu nu l-am cumparat inca, si locuit, va plati toata curatenia de pe scara respectiva? Ar fi desigur o imbecilitate.
Doua intrebari as avea: 1. ce pot face ca sa ii conving pe cei de la asociatie care nu vor sa auda despre treaba asta si aplica in continuare plata pe nr de persoane in baza nu stiu carui ordin sau asa ceva in care apare la sfirsit (pus acolo de un idiot care nu a citit legea) un tabel referitor la plati pe nr de persoane in care este trecuta si rubrica ingrijitor... probabil stiti despre ce este vorba. Cum ii pot determina sa aplice legea asa cum trebuie si legal si logic?
2. daca sa zicem ca femeia de serviciu este angajata cu norma de 7 ore pe zi se poate reduce conform legii nr de ore la 3 / zi de exemplu?
Va multumesc anticipat!
Ultima modificare: Duminică, 4 Octombrie 2015
markusschulz, utilizator
Cu ocazia unui audit recent la sectorul 3, autoritatea care se ocupa cu asociatiile de proprietari a impus asociatiei sa repartizeze salariul ingrijitorului dupa cota indiviza de proprietate si nu dupa numarul de persoane.

Asadar, e si asta o modalitate de a impune legea.
@markusschulz,
1. Sesizati presedintele asociatiei si aratati-i ce prevede legea cu privire la repartizarea cheltuielilor. Acesta este tratata concret in HG 1588/2007.
Daca nu aplica legis;atia corect apelati la serviciul asociatii de proprietati din primarie care poate sa-l convinga pe presedinte si pe administrator.
2. Femeia de srrviciu ca orice alt salariat poate fi angajata cu norma intreaga de 8 ore/zi sau cu orice fractiune din aceasta norma. Important este ca in acest interval de timp sa-si faca treaba. Daca estye nevoie de o ora pe zi de o ora la doua zile sau de 7 ore/zi, asta decid cei din comitetul executiv. Daca-si face treaba nu vad cu ce va incomodeaza ca are CIM cu 7 sau 3 ore/zi!
Salariul nu este in functie de acele 7 ore sau 3 ore de care spuneti. Salariul se negociaza si se stabileste dupa munca, suprafata de intretinut, numarul de scaroi sau blocuri, dupa frecventa cu care se matura, se spala, se sterg geamurile, se uda florile s.a.m.d.
Va multumesc pentru raspuns,
1. @amvirdan - e bine de stiut ca macar la Bucuresti s-a luat aceasta masura. Incet- incet sper ca va fi aplicata si in tara.
@adriantot - Stiu despre HG 1588, si legea 230, am vorbit cu presedintele si i-am aratat ce scrie in lege, a spus ca asa face toata lumea in oras si continua sa aplice la fel, pe nr de persoane. Voi merge, precum spuneti, la cei de la serviciul asociatii de proprietari din primarie, care sper ca cunosc legea si ei, si nu se orienteaza dupa acel tabel nenorocit pus de un nestiutor in ordinul nu-stiu-care adica sper ca si stiu sa citeasca (legea) si nu se uita doar ca mita in calendar (tabel) si apoi cer banii.
2. Nu este vorba ca femeia de serviciu nu si-ar face treaba. Nu vreau sa spun acest lucru. Dar programul ei fiind de 7 ore pe zi (trebuie doar sa spele 1 data / sapt si sa mature zilnic 5 scari inguste de cite 4 etaje - lucru care nu justifica cele 7 ore zilnice - nu exista flori, nu se spala geamurile), iar administratia platind-o la salariul minim pe economie revine destul de mult (10-12 lei) pe pers, avind in vedere ca la destul de multe apartamente din bloc sint trecute 0 pers la intretinere - ca si cum proprietarii unui apartament chiar si nelocuit (dar in destule astfel de apartamente mai vine cite cineva citeva zile pe luna!) nu ar fi interesati sa gaseasca un hol curat cind intra in scara si s-ar multumi cu o intrare si un hol de pestera plin de lilieci si alte rozatoare si incarcat cu pinze seculare de paianjen. M-am interesat la alte asociatii si cei de acolo au contract la 3 ore pe zi cu femeile de serviciu ceea ce reduce substantial suma (2-3 lei / pers), chiar daca se face plata (incorect!) tot pe nr de persoane. Astfel la noi ajung familii cu 4 sau 5 pers sa plateasca 50 de lei pe luna numai pentru salariul femeii de serviciu, plus celelalte cheltuieli cu salarii, reparatii, apa etc, etc. De aceea ma interesam si daca se poate schimba un contract de la 7 ore / zi la 3 de ex, macar in prima faza pina a fi obligati de catre o autoritate sa aplice cheltuielile salariale conf legii adica pe cota parte.
Deasemenea si cheltuielile cu materiele necesare pt curatenie sint incluse (tot incorect!) tot la nr de persoane, contrar celor stipulate clar in HG 1588.
Pai vedeti ce va spuneam eu!?
Pe dumneavoastra nu va intereseaza, nu va deranjeaza faptul ca salariata are un CIM pentru 8,7,4 sau 1 ora, ci va deranjeaza salariul angajatului. Ca sa simplific rationamentul, acum femeia de srviciu are 700 lei/ luna pentru a face curatenie pe cele 5 scari. Iar dumneavoastra ati vrea sa-i dati doar 300 lei/luna pentru a face curatenie pe aceleasi 5 scari.
Oare credeti ca va mai lucra in asociatia dumneavoastra daca-i scadeti salariul cu 60%?
Pe femeia de serviciu nu cred ca o intereseaza daca e angajata cu o norma intreaga, cu 7 ore sau 2 ore pe zi. Pe ea o intreseaza sa aiba acelasi salariu si daca se poate chiar mai mare. Ca si experiment sa vedeti daca am dreptate propuneti-i femeii de serviciu doua variante:
1. sa-i mariti salariul cu 25% dar sa-i scadeti norma de la 7 la 2 ore/zi
2. sa-i scadeti sariul lasand aceeasi norma de munca sau mai mare.
Ce redeti ca va alege?

Alte discuții în legătură

Cum se plateste corect femeia de serviciu? dborsanu dborsanu Cum platiti femeia de serviciu? La noi discutia era sa se plateasca dupa cota-parte indiviza, adica cei cu 3 camere sa plateasca mai mult decat cei cu 2 ... (vezi toată discuția)
Calculul întreținerii Iuniik Iuniik Bună seara. Am și eu o întrebare in legătură cu repartizareA cheltuielilor intro asociație de locatari. La o primă ședință am hotărât să ... (vezi toată discuția)
Ce cheltuieli pot fi incluse la rubrica "cota indiviza/apartament" nicoleta_85 nicoleta_85 recent m-am mutat cu chirie intr-un bloc. am observat ca intretinerea pentru garsoniera in care m-am mutat este dubla fata de ce plateam pentru apartamentul ... (vezi toată discuția)