Instructor auto Mircea Crisan a scris:
Articolul nu e asa de prost scris doar ca nu e interpetat corect. E interpetat diferit. Iar daca se observa ca sunt interpretari diferite ar fi necesar inca un alt articol care sa clarifice. La fel cum a fost situatia in cazul sensului giratoriu.
Eu ramin la parerea mea, ca e un articol fara detalii precise, care trebuie modificat.
Iar in cazul circulatiei in sens giratoriu a schimbat prioritatea intre masina portocalie si cea verde, dar a introdus o mare prostie in codul rutier, posibilitatea blocarii traficului. Astfel, orice sens giratoriu care nu are marcaje speciale de ghidare si interdictie, mai ales la iesirea din sens, se blocheaza in anumite situatii.
Astfel, intr-un sens giratoriu "clasic" cu 4 intrari/iesiri in cruce, daca un sofer intra in sens de pe banda 1 (inelul exterior cel mai larg), el poate sa se roteasca cit doreste pe aceasta banda, pentru ca are prioritate la circulatia pe benzi si conform art. 54 referitor la manevra de schimbare a benzii, nimeni nu poate intra pe banda sa, pentru a parasi sensul. E foarte greu sa te asiguri in oglinda din dreapta, atunci cind circulatia se desfasoara circular.
N-as fi crezut asta, daca nu as fi vazut "smecheri" care intra cu viteza in sens si ies la a 3-a iesire. Dai sa iesi la a 2-a si te intersectezi cu el, ghinion, daca nu ai avut loc si timp sa schimbi banda.
Eu ramin la parerea ca circulatia in interiorul sensului giratoriu ramine insuficient reglementata de codul nostru rutier, adica : ai intrat pe prima banda, trebuie prin reguli sa iesi imediat la urmatoarea iesire, ai intrat pe a doua, sa fii obligat dupa prima iesire sa schimbi banda, daca vrei sa iesi la a doua samd. Adica regula de baza sa ramina : INTOTDEAUNA TREBUIE SA IESI DE PE PRIMA BANDA.
Altfel, sensul giratoriu trebuie completat cu marcaje speciale, dar ce te faci iarna.