avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 831 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Clauza de confidentialitate
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Clauza de confidentialitate

Buna ziua! Sunt la inceput de drum la Resurse Umane si am deja niste intrebari.:">
Doamna noastra directoare vrea ca ptr managerii firmei sa introduca o clauza de confidentialitate a datelor. Si mai vrea ca aceasta sa se pastreze 2 ani dupa plecarea angajatului din firma. Se poate acest lucru? Si daca da, cum trebuie sa procedez ptr a introduce clauza in cim? Prin act aditional? Multumesc mult :D
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 16:43, 15 Februarie 2010
b_monica a scris:

trebuie inregistrat la itm acest act aditional de confidentialitate?


Nu se inregistreaza la ITM un astfel de act aditional.
Ultima modificare: Sâmbătă, 6 Februarie 2010
Cornel Vasile, Consilier juridic
b_monica a scris:

trebuie inregistrat la itm acest act aditional de confidentialitate?


Cel mai bine ar fi sa treceti aceasta clauza de confidentialitate in cim (la litera L punctul e), avem aceasta posibilitate.

Va dau exemplul.
CONTRACT INDIVIDUAL DE MUNCÃ
Încheiat şi înregistrat sub nr. ………… la Registrul Inspectoratului Teritorial de Muncă
al mun./jud. ............................. la data de ………………

A. Părţile contractului:
Angajator S.C. ..................................... S.R.L. (S.A.) cu sediul în localitatea .............................. str. ........................... nr. ..... judeţ/sector ........................ înregistrată la Registrul Comerţului sub nr. J.../........./......, cod unic înregistrare ..............., telefon .........., reprezentată legal prin Dl./Dna. ..........................................., în calitate de ......................................, şi
Salariat Domnul/Doamna ............................. fiul/fiica lui .............. şi al/a ............... născut(-ă) la data de .............. în localitatea .................... judeţ/sector ........................ domiciliat în localitatea ............................. str. ...................................... nr. ... bl. ... sc. ... et. ... ap. ... sector ... posesor(-oare) al/a actului de identitate BI/CI/CP seria ... nr. ................. eliberat de .......................... la data de ...................... cod numeric personal ..................................,
am încheiat prezentul contract individual de muncă în următoarele condiţii asupra cărora am convenit:
B. Obiectul contractului: stabilirea condiţiilor de desfăşurare a raporturilor de muncă între salariat şi angajator
C. Durata contractului:
a) nedeterminată, salariatul(-a) ............................ urmând să înceapă activitatea la data de .........................;
b) determinată, de …-... luni, pe perioada cuprinsă între data de ……-...... şi data de ……-...... / creştere temporară de activitate / pe perioada suspendării contractului individual de muncă al titularului de post.
D. Locul de muncă:
1. Activitatea se desfăşoară la sediul din localitatea .............................. str. ........................... nr. ..... judeţ/sector .........................
2. În lipsa unui loc de munca fix salariatul va desfăşura activitatea astfel: ………………………………
E. Felul muncii:
Funcţia/meseria Maistru normator conform Clasificării Ocupaţiilor din România (cod C.O.R.: 311202 )
F. Atribuţiile postului:
Atribuţiile postului sunt prevăzute în fişa postului, anexă la contractul individual de muncă.
G. Condiţii de muncă:
1. Activitatea se desfăşoara în conformitate cu prevederile Legii nr. 31/1991.
2. Activitatea prestată se desfăşoară în condiţii normale/deosebite/speciale de muncă, potrivit Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare.
H. Durata muncii:
1. O normă întreagă, durata timpului de lucru fiind de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.
a) Repartizarea programului de lucru se face după cum urmează: ore zi (ore zi/ore noapte/inegal).
b) Programul de lucru se poate modifica în condiţiile regulamentului intern / contractului colectiv de muncă aplicabil.
2. O fracţiune de normă de ...-… ore/zi (cel puţin 2 ore/zi), ...-… ore/săptămână.
a) Repartizarea programului de lucru se face după cum urmează: ...-… (ore zi/ore noapte).
b) Programul de lucru se poate modifica în condiţiile regulamentului intern/contractului colectiv de muncă aplicabil.
c) Nu se vor efectua ore suplimentare, cu excepţia cazurilor de forţă majoră sau pentru alte lucrări urgente destinate prevenirii producerii unor accidente sau înlăturarii consecinţelor acestora.
I. Concediul:
Durata concediului anual de odihnă este de 21 zile lucrătoare, în raport cu durata muncii (normă întreagă, fracţiune de normă).
De asemenea, beneficiază de un concediu suplimentar de ...-…
J. Salarizare:
1. Salariul de bază lunar brut este de 1.500 lei.
2. Alte elemente constitutive:
a) sporuri pt. vechime în muncă = 25%;
b) indemnizaţii ……………….-………………….….;
c) alte adaosuri ……………….-………………….….;
3. Orele suplimentare prestate în afara programului normal de lucru sau în zilele în care nu se lucrează ori în zilele de sărbători legale se compensează cu ore libere plătite sau se plătesc cu un spor la salariu, conform contractului colectiv de muncă aplicabil sau Legii nr. 53/2003 – Codul Muncii.
4. Data/datele la care se plăteşte salariul este/sunt: 15 ale lunii următoare (avans 40% la data de 30/31 ale lunii curente)
K. Drepturi specifice legate de sănătatea şi securitatea în muncă:
a) echipament individual de protecţie : da
b) echipament individual de lucru: ……………….…-……………….….
c) materiale igienico-sanitare da
d) alimente de protecţie: …………....….…-………………….
e) alte drepturi şi obligaţii privind sănătatea şi securitatea în muncă: să respecte normele generale şi specifice de securitate şi sănătate în muncă, să participe la instructajul introductiv general şi instructajele periodice planificate de angajator.
L. Alte clauze:
a) perioada de probă este de 30 de zile calendaristice
b) perioada de preaviz în cazul concedierii este de 20 zile lucrătoare, conform Legii 53/2003 – Codul Muncii sau contractului colectiv de muncă;
c) perioada de preaviz în cazul demisiei este de 15 zile calendaristice, conform Legii 53/2003 – Codul Muncii sau contractului colectiv de muncă;
d) în cazul în care salariatul urmează să-şi desfăşoare activitatea în străinătate, informaţiile prevăzute la Art. 18 alin. (1) din Legea 53/2003 – Codul Muncii se vor regăsi şi în contractul individual de muncă;
e) alte clauze:
CLAUZA DE CONFIDENŢIALITATE:

1. Salariatul asigură şi garantează confidenţialitatea asupra tuturor prevederilor Contractului individual de muncă. Salariatul se obligă să păstreze confidenţialitatea asupra valorii salariului şi a celorlalte drepturi de natură salarială primite de la angajator, divulgarea acestor valori constituind abatere disciplinară şi fiind sancţionată ca atare, putând atrage desfacerea disciplinară a Contractului individual de muncă.
2. Angajatul va respecta caracterul confidenţial al informaţiilor privitoare la activitatea, clienţii, preţurile, procedurile, plăţile efectuate, planul de afaceri, strategia comercială, secretele de marketing, strategia de publicitate, produsele, rezultatele şi situaţia financiară, cercetările, inventarele, licenţele, know-how-ul, materialele de pregătire profesională ale angajatorului, precum şi orice alte informaţii care, odată făcute publice, pot prejudicia angajatorul. Toate aceste informaţii sunt proprietatea societăţii, iar divulgarea lor către persoane terţe faţă de Contractul individual de muncă poate fi efectuată numai cu acordul expres al reprezentantului legal al societăţii, acordat în mod individual pentru fiecare informaţie ce urmează a fi făcută publică.
3. Salariatul se obligă ca, atât pe perioada desfăşurării raporturilor contractuale cu angajatorul, cât şi ulterior încetării Contractului individual de muncă încheiat cu angajatorul, indiferent de motivele încetării, să nu dezvăluie informaţii de genul celor indicate la Art. 2.2 de mai sus nici unei persoane fizice sau juridice sau în general terţilor faţă de Contractul individual de muncă.
4. Salariatul nu va folosi nici o informaţie de la/aparţinând angajatorului în beneficiul propriu sau în beneficiul altor persoane fizice sau juridice sau, în general, al terţilor faţă de Contractul individual de muncă. Această restricţie nu se aplică informaţiilor făcute publice de însuşi angajatorul.
5. Toate înscrisurile (inclusiv, dar fără a se limita la documente scrise/inscripţionate/copiate/reproduse în orice fel pe orice tip de suport de date) ale/de la angajator aparţin acestuia din urmă. Salariatul va returna angajatorului toate înscrisurile oricând acest lucru va fi cerut de către reprezentanţii legali ai angajatorului sau la încetarea Contractului individual de muncă.
6. Este strict interzisă scoaterea din incinta societăţii a bunurilor de orice fel, în special a înscrisurilor proprietatea acesteia sau a bazelor de date, fără aprobarea scrisă a reprezentantului legal al societăţii.
7. Salariatul se obligă să nu dezvăluie nici unei persoane fizice sau juridice sau, în general, terţilor faţă de Contractul individual de muncă identitatea şi/sau datele personale ale foştilor, prezenţilor sau potenţialilor clienţi ai angajatorului, identitate şi/sau date personale care nu au fost dezvăluite de angajator însuşi.

CLAUZA DE FORMARE PROFESIONALÃ:
În cazul în care un salariat urmează cursuri de pregătire şi calificare în România sau în străinătate ale căror costuri sunt suportate de către societate, părţile convin să încheie un Act adiţional la contractul individual de muncă. Actul adiţional reglementează drepturile şi obligaţiile părţilor, ulterior absolvirii cursului/cursurilor de pregătire profesională, privind continuarea activităţii în cadrul societăţii pentru o perioadă de timp de 12 luni după absolvire. Actul adiţional reglementează obligaţia salariatului de a remite costurile acestor cursuri catre societate în cazul în care salariatul încetează contractul individual de muncă, înainte de termenul de 12 luni de zile.
M. Drepturi şi obligaţii generale ale părţilor:
1. Salariatul(-a) ............................................... are, în principal, următoarele drepturi:
a) dreptul la salarizare pentru munca depusă;
b) dreptul la repaus zilnic şi săptămânal;
c) dreptul la concediu de odihnă anual;
d) dreptul la egalitate de şanse şi de tratament;
e) dreptul la securitate şi sănătate în muncă;
f) dreptul la formare profesională, în condiţiile actelor adiţionale.
2. Salariatului(-ei) îi revin, în principal, următoarele obligaţii:
a) obligaţia de a realiza norma de muncă sau, după caz, de a îndeplini atribuţiile ce-i revin conform fişei postului;
b) obligaţia de a respecta disciplina muncii;
c) obligaţia de fidelitate faţă de angajator în executarea atribuţiilor de serviciu;
d) obligaţia de a respecta măsurile de securitate şi sănătate a muncii în unitate;
e) obligaţia de a respecta secretul de serviciu.
3. Angajatorul S.C. ..................................... S.R.L. (S.A.) are, în principal, următoarele drepturi:
a) să dea dispoziţii cu caracter obligatoriu pentru salariat, sub rezerva legalităţii lor;
b) să exercite controlul asupra modului de îndeplinire a sarcinilor de serviciu;
c) să constate săvârşirea abaterilor disciplinare şi să aplice sancţiunile corespunzătoare, potrivit legii, contractului colectiv de muncă aplicabil şi regulamentului intern.
4. Angajatorului îi revin, în principal, următoarele obligaţii:
a) să acorde salariatului(-ei) toate drepturile ce decurg din contractele individuale de muncă, din contractul colectiv de muncă aplicabil şi din lege;
b) să asigure permanent condiţiile tehnice şi organizatorice avute în vedere la elaborarea normelor de muncă şi condiţiile corespunzătoare de muncă;
c) să informeze salariatul(-a) asupra condiţiilor de muncă şi asupra elementelor care privesc desfăşurarea relaţiilor de muncă;
d) să elibereze, la cerere, toate documentele care atestă calitatea de salariat a solicitantului;
e) să asigure confidenţialitatea datelor cu caracter personal ale salariatului.
N. Dispoziţii finale
Prevederile prezentului contract individual de muncă se completează cu dispoziţiile Legii 53/2003 – Codul Muncii şi ale contractului colectiv de muncă aplicabil încheiat la nivelul angajatorului/grupului de angajatori/ramurii/naţional, înregistrat sub nr. 20.01/31.01.2005 la Direcţia Generală de Muncă şi Solidaritate Socială a Municipiului Bucureşti/Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei.
Orice modificare privind clauzele contractuale în timpul executării contractului individual de muncă impune încheierea unui act adiţional la contract, conform dispoziţiilor legale.
Anexele şi actele adiţionale ulterioare de modificare a clauzelor prezentului contract individual de muncă fac parte integrantă din acesta. Prezentul contract individual de muncă s-a încheiat în trei exemplare, câte unul pentru fiecare parte, iar cel de-al treilea s-a predat şi s-a înregistrat la Registrul Inspectoratului Teritorial de Muncă al mun./jud. .............................................
O. Conflictele în legătură cu încheierea, executarea, modificarea, suspendarea sau încetarea prezentului contract individual de muncă sunt soluţionate de instanţa judecătorească competentă material şi teritorial, potrivit legii.

Angajator, Salariat,
S.C. ..................................... S.R.L. (S.A.) ...........................................
Administrator,

………………………………………….. ……………………………………...

Pe data de ………………………. prezentul contract individual de muncă încetează în temeiul Art. .…. alin. ….. lit. ….. din Legea 53/2003 – Codul Muncii, în urma îndeplinirii procedurii legale.

Angajator,
S.C. ..................................... S.R.L. (S.A.)
Administrator,

…………………………………………..



Am postat pe documente utile exemplul de cim in format word.
Ultima modificare: Luni, 8 Februarie 2010
lorelayold76, utilizator
Multumesc mult tuturor! :">


In cate exemplare trebuie scos actul aditional? Unul pentru societate care se ataseaza la cim si unul pentru cel care l-a semnat?:">
AnnaMaria_ru a scris:

Multumesc mult tuturor! :">


In cate exemplare trebuie scos actul aditional? Unul pentru societate care se ataseaza la cim si unul pentru cel care l-a semnat?:">

Actul aditional se emite in minim 2 exemplare cu valoare de original.
Inca o intrebare: acest act aditional trebuie sa primeasca numar din registrul "intrari-iesiri" al societatii? multumesc

Alte discuții în legătură

Acord de fidelitate alina_f_c alina_f_c atunci cand m-am angajat, dupa ce mi s-a incheiat CIM, angajatorul m-a pus sa semnez un Acord de fidelitate, :sorry:in care sunt mentionate cateva clauze de ... (vezi toată discuția)
Act aditional la cm - clauza de confidentialitate polaris polaris Buna ziua, Am primit de curand la semnat un act aditional la contractul meu de munca privind introducerea unei clauze de confidentialitate. Lucrez la o ... (vezi toată discuția)
Clauza de fidelitate - clauza de confidentialitate dan.dan dan.dan Buna seara, Din cate stiu, clauza de fidelitate este valabila doar daca ii acord o suma de bani in plus la salariu angajatului respectiv. Se aplica aceeasi ... (vezi toată discuția)