avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 829 soluții astăzi

Joi, 20 martie, are loc evenimentul: Impozitul minim global de 15%: Cadrul de implementare a Directivei Pillar 2 în România. Participă →

Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general scadenta pe facturi
Discuție deschisă în Contabilitate în general

scadenta pe facturi

Exista vreo lege care ma obliga sa trec scadenta pe facturi? Daca intr-un contract de prestari servicii incheiat intre doua societati comerciale nu s-a specificat scadenta pentru facturile emise, trebuie sa trec vreo scadenta sau nu pe facturile pe care le emit? daca sunt obligat de lege sa trec data scadenta pe facturi, va rog sa-mi dati legea unde specifica acest lucru.
Va multumesc
Cel mai recent răspuns: dan.dan , utilizator 13:59, 20 Martie 2010
dan.dan a scris:

Vreau sa-i "dau cu legea in cap" si sa-l dau pe usa afara, cand imi mai spune ca legea nu-i permite sa emita facturi. Am doi contabili (asta care ma enerveaza si e contabil sef si inca unul). Cand ii cer legea sa-mi dovedeasca ca intradevar nu are voie sa emita facturi, se stramba si nu-mi aduce nimic concret. De aceea, da-ti-mi ceva concret sa pot sa scap de "nebun"#-o . Merci


din solidaritate cu colegul/colega de breasla care lucreaza la Dvs ,imi pare ca limbajul folosit e cam aspru ...
In fond , dvs il platiti si daca nu nu sinteti multumit puteti inceta raportul de munca sau contractul de servicii ...
In fine , asta este o discutie oarecum offtopic , sper sa nu mi-o luati in nume de rau :)
Sa revin la speta cu facturarea :
In opinia mea, facturarea are 2 componente :
1. conceperea facturii - asta presupune ca persoana care concepe factura sa cunoasca in amanunt detalii de contract, tarife, scadenta, ce anume trebuie facturat, cind anume trebuie facturat , cui trebuie facturat etc - iar acesta nu este un job neaparat al unui contabil .Aici grija mare este asupra elementelor care tin de detalii contractuale.
Orice persoana desemnata poate face acest job, inclusiv contabilul , dar aceasta presupune ca acel contabil sa exceada ,in opinia mea , atit partea de financiar cit si partea de contabilitate si sa cunoasca detalii despre activitatea curenta.( pe parte de exploatare daca vreti ...)
2. scrierea facturii , ca si document, cu grija sporita acordata elementelor de natura fiscala ( in speta respectarea art 155 cod fiscal care precizeaza ce anume trebuie sa contina o factura ) . Aici este jobul unui contabil in sensul ca el este cel care initial , stabileste clar regula de facturare si apoi, formal,verifica daca ceea ce prevede codul fiscal a fost respectat.

Daca Dvs, in calitatea de administrator decideti ca facturile sa fie emise de contabil o puteti face linistit , iar contabilul va trebui sa se supuna .
Doar ca este o grija in plus pentru dumnealui.
Aici sint si avantaje : odata ce factura e emisa de contabil, cred eu ca riscul de emitere a facturilor eronate scade simtitor iar urmarirea facturilor se poate face mult mai usor.
Dar depinde foarte mult si de volumul de munca si mai tineti cont de un aspect : daca decideti ca emiterea facturilor sa fie in sarcina contabilului, atunci ii veti "fragmenta " acestuia programul , in sensul ca se va intrerupe din ceea ce lucreaza ( si in general contabilitatea lucreaza luna precedenta) pentru a emite facturile .Cum spuneam, depinde de volumul de activitate .


gigelin a scris:

dan.dan a scris:

Am doi contabili (asta care ma enerveaza si e contabil sef


Contabilul -sef va refuza elegant cu "legea". Sunt sigur ca ii cereti, pe langa intocmirea facturilor, sa faca si receptiile, registrul de casa, inventarierea (ati spus), sa arhiveze si sa va dea cand ii cereti orice hartie- de orice natura- incluziv alea personale ale dvs, munca de personal, curierat si stat la cozi cu declaratiile, sa se duca la banca, la recuperat bani de la clienti, sa se ocupe de autorizari de tot felul, de licenta pentru mijloacele de transport ... sa conceapa contractele si corespondenta comerciala, sa lipeasca timbre si sa duca plicurile la posta...
Schimbati-i incadrarea sau platiti-l in plus (asta e de fapt problema) pentru activitatile "extra" de mai sus, pentru ca nu sunt specifice contabilitatii. Si in niciun caz unui "contabil sef".

Poate va ajuta si asta, ca sa nu va mai enervati degeaba pe bietii oameni::)

"CE NU ESTE DATORIA CONTABILULUI

Nu este treaba contabilului sa depuna declaratiile aferente statelor de plata, CAS, somaj, etc. la institutiile de resort.
Nu depune declaratiile 100, 300, si celelalte la Fisc*.
Nu trebuie sa depuna statele de plata la ITM**.
Nu intocmeste statele de plata la salariati. **
Nu merge la casierii, banci, etc. sa faca plati.
Nu depune acte aditionale la ITM, demisii, incetari contracte de munca, etc.**
Nu depune situatii fiscale anuale sau semestriale la Fisc. *
Nu este obligat sa declare la registrul comertului situatiile fiscale anuale. *
Nu face proceduri de registru, autorizare functionare societati,recodificare CAEN, etc.
Nu obtine autorizatii de functionare.
Nu obtine certificate de platitor TVA.
Nu cumpara tipizate.
Nu cumpara Registrul unic de control, facturi, chitante, alte formulare.
Nu face adeverinte de munca
Nu intocmeste contracte de vinzare - cumparare, prestari servicii, inchirieri, etc.
Nu completeaza facturi, chitante, dispozitii de plata catre casierie, note de receptie, bonuri de consum etc.
Nu ofera consultanta fiscala
Nu ofera consultanta manageriala
Nu ofera consultanta juridica



:offtopic:

Din mesajul Dvs am pastrat doar ce era on-topic
Multumesc pentru intelegere
--------------------------------------------

@alcibiade : va multumesc pentru ca ati luat atitudine vis a vis de mesajul initial al lui @gigelin
:)
Ultima modificare: Joi, 18 Martie 2010
Magda Staicu, Consultant fiscal
Scuze, n-a fost cu intentie. Ce ati scos s-a scapat in "paste".:) Scuze!
"paste", "paste" ... dar puteati sa "edit"....
:D

Chiar m-ati pus in dificultate !
Ma bucur ca n-a fost intentie !
:)
=D> imi cer scuze daca am fost usor dur in exprimare. discutia cu contabilul "naravas" a plecat de la faptul ca de obicei celalalt contabil al meu emite facturile, insa a avut o urgenta si a trebuit sa-l invoiesc in ziua respectiva si in ziua urmatoare. este prima oara cand am probleme de genul asta cu facturarea. alta persoana desemnata de mine sa emita facturi (prin decizie interna) nu am. pentru doua zile nu pot sa-mi opresc activitatea in firma doar pentru ca "naravasul de contabil" care a ramas vine si-mi spune senin ca legea nu-i permite sa faca facturi si sa gasesc o solutie. ce vrea, sa-mi anulez intalnirile pentru 5-10 facturi? pe viitor voi desemna si o alta persoana (ca sa evit problemele de genul asta), insa nu tolerez minciuna, iar el foarte senin m-a mintit.
dar daca nu exista nicio lege care sa-i interzica sa faca facturi, le va face pentru urmatoarele doua saptamani, timp in care ma voi hotara daca-l pastrez sau nu :D

Alte discuții în legătură

Avasuri de la clienti sanducatanas sanducatanas Am un client care in contul unor viitoare livrari de marfuri mi-a virat prin banca o suma de bani sa zicem 10.000 lei.Cum inregistrez in contabilitate aceasta ... (vezi toată discuția)
Obligatii operatori cablu tv - periodicitate facturare ionutdediu ionutdediu Buna ziua, Operatorii cablu TV au obligatia de a trimite lunar factura clientilor? Ce prevedere legala reglementeaza aceste aspecte: - periodicitatea ... (vezi toată discuția)
Plata unui bilet la ordin. florinx63 florinx63 Un contract se poate plati numai pe baza lui sau trebuie sa fie emisa si o factura la acel contract. Daca pe biletul la ordin la rubrica : \"Valoarea ... (vezi toată discuția)