avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1127 soluții astăzi
Forum Discuţii diverse Discuţia la modă Liberté, égalité, fraternité ?
Discuție deschisă în Discuţia la modă

Liberté, égalité, fraternité ?

De ce oare o femeie, să o numim Dulcineea, care afirmă că în, să zicem, 10 ani a făcut sex cu 50 de bărbaţi este, în cel mai bun caz, dispreţuită (nu numai de bărbaţi ci chiar mai mult de către femei) iar un bărbat, să-l numim Dulcineeus, care face afirmaţia că în acelaşi interval de timp a făcut sex cu 50 de femei este în cel mai rău caz foarte uşor criticat că este cam … neserios ?
Dacă are farmec atât bărbaţii cât şi femeile o să-l critice foarte, foarte, foarte uşor şi cu un zâmbet în colţul buzelor insă orice critică îşi va pierde puterea în faţa faptului că Dulcineus este admirat, invidiat dar nu dispreţuit.
De ce oare in vreme ce căsătoria Dulcineei cu un individ mai modest din unghiul de vedere al vietii sexuale ar fi privită ca o fraiereală pentru “bietul dobitoc” care “s-a pricopsit" cu “poama aia”, căsătoria lui Dulcineeus cu cu o partenera mai modesta sexual ar fi privită ca o mare victorie pentru doamna Dulcineeus care “i-a pus căpăstrul armăsarului”?
Cu alte cuvinte, de ce oare în primul caz lumea crede că nefericitul soţ s-a ales cu o gloabă răpciugoasă în vreme ce în al doilea caz toată lumea admiră priceperea prin care a fost "imblanzit si supus" celebrul armăsar de rasă pură?
Afecteaza mentalitatea aceasta relatiile femei-barbati care ar trebuie (teoretic) sa se afle sub imperiul celebrului motto al Revolutiei "Liberté, égalité, fraternité" ?
Cel mai recent răspuns: Gabriela Pintea , Consilier juridic 21:23, 1 Aprilie 2010
trope_doi a scris:

Dna Romascanu, =D> si in acelasi timp :(
Imi place enorm… E o carte? E in librarii? Ce editura a publicat? Va rog - din suflet - sa scrieti despre aceasta….


Image 1998 - "Ce nu vor barbatii sa stie femeile"
Mai am un exemplar, ceea ce inseamna ca a fost ...a fost odata cineva care s-a distrat, a adunat, a compilat...
@trope_doi a scris:Ramane a defini ce inseamana "a se comporta ca un barbat".

Sa ridic la plasa !

"7 chei pentru intelegerea psihologiei masculine"

de Alon Gratch

Cele 7 atribute masculine

1. Rusinea (baietii nu plang) – primul atribut masculin se refera la cel mai frecvent motiv pentru care barbatii nu intra in dialoguri despre sentimente. Experientele clinice si cercetarile arata ca barbatii sunt predispusi sa le fie rusine din cauza rezultatelor, fie ele profesionale sau sexuale. Aceasta diferenta este motivul multor certuri, chiar in cele mai reusite relatii.

2. Absenta emotionala (nu stiu ce simt) – tendinta barbatilor de a trai doar in mintea lor si de a se distanta de sentimente genereaza probleme in relatiile intime. Partial, solutia consta in cautarea sentimentelor acolo unde sunt si nu acolo unde lipsesc, adica sa „cresti” si sa intampini cu bratele deschise orice sentiment, chiar si unul neplacut, cum ar fi furia sau depresia.

3. Nesiguranta masculina (m-am plictisit sa fiu cel mai bun) – anumite tipuri de dorinte – de a fi urmarit mai degraba decat de a urmari, de a fi mai degraba obiectul decat subiectul (atentiei), de „a ti se face” mai degraba decat a face, de a abandona cautarea activa a bravadei si de a deveni recipientul pasiv al grijii – sunt comune tuturor barbatilor. In acelasi timp, astfel de sentimente sunt o amenintare serioasa chiar la adresa simtului masculinitatii. Prin urmare, barbatii trebuie sa compenseze prin cautarea si, intotdeauna, asumarea unei posturi si mai masculine.

4. Narcisismul (uita-te la mine, asculta-ma, atinge-ma, simte-ma) – este un rezultat direct al conflictului nesigurantei masculine. Simplul fapt ca stii ca esti barbat nu iti ofera destula protectie in fata dorintelor feminine, deci trebuie sa iti dovedesti tot timpul ca esti barbat. Narcisismul masculin este legat mai mult de obsesia barbatilor pentru putere, forta, realizare.

5. Agresivitatea (iti arat eu cine e seful) – si acest atribut este un rezultat natural al conflictului nesigurantei masculine. Una dintre cele mai frecvente probleme intr-o casnicie este dinamica maniei – sotul suparat sau critic si sotia ranita, inlacrimata, invinsa. In aceasta dinamica, agresivitatea masculina serveste la: intimidarea „inamicului” si prinderea partenerei cu garda jos si la crearea unui zid de amaraciune care il va separa psihologic pe el de ea.

6. Autodistrugerea (sunt un ratat) – cand barbatii sunt complet incapabili
sa-si exprime agresivitatea fata de ceilalti, atunci se intorc asupra propriei persoane. In functie de circumstante, incercarea de a salva pe cineva aflat pe marginea prapastiei poate fi contraproductiva si dureroasa.

7. Initiativa sexuala (vreau sex acum) – daca barbatii ar fi cu adevarat muti, atunci ei ar comunica prin sex. Intr-adevar, pentru majoritatea barbatilor totul este legat se sex, mai putin sexul care este adeseori legat de rusine, absenta emotionala, nesiguranta masculina, autoimplicare, agresivitate, autodistrugere. Al saptelea atribut masculin reprezinta o condensare si o rezumare dramatica a atributelor prezentate pana acum. Arena sexuala este locul in care barbatii isi etaleaza in mod natural conflictele emotionale care, pana la urma, nu au nicio legatura cu sexul. Partea buna este ca limbajul sexual masculin nu este o limba total straina, ci este mai degraba un dialect care poate sa fie descifrat si de femei. Apararea absentei emotionale are un aspect sexual: incercand sa simta cat mai putin, multi barbati evita sa empatizeze cu partenera, ceea ce reprezinta un avantaj in cazul in care impunerea unilaterala a dorintelor ii aduce mai aproape de ceea ce doresc ei.

:D
romascanu a scris:

Imediat după orgasm se va trezi la realitate. Îţi va remarca celulita de pe picioare şi de pe fund. De fapt, începi să devii chiar neatrăgătoare pentru el. Nu-ţi face griji, nu ai ce face în această privinţă. Nici el nu are ce face în această privinţă. Reţine doar că nu trebuie să o iei ca pe un afront personal - nu are nici o legătură cu tine. Iar dacă te interesează dacă-i pasă de orgasmul tău, ei bine, nu-i pasă!


Iar Magda Staicu nu s-a lasat mai prejos:

- Ce fac femeile dupa ce fac sex?
- Deranjeaza !

Probabil ca Avlil avea dreptate cand zicea ca subiectul e cam prea filosofic :happy: acu' sa vad daca mai poate sa faca acelasi repros!

Gabriela Pintea a scris:

Cine sa defineasca "a se comporta ca un barbat", femeile sau barbatii?


Hmmm, buna intrebare ... :hm:

Am pornit de la usor observabila inegalitate de tratament a barbatului "jucaus" fata de femeia "jucausa" apoi am filosofat putin pe marginea ideii ca sexul este un mijloc de dominare si apoi ... imediat ne-am adus cu totii aminte ca testosteronu-i testosteron iar estrogenu-i estrogen si ca 9/10 oameni inteleg prin "Urasc asuprirea!" "Nu-mi place sa fiu asuprit" si am facut doua tabere mititele dar frumos ordonate pe criteriul ... sexului.
@zoritong - ca intre gentlemani iti scriu ca m-ai lovit sub ... intelect :oops:

Acum ar trebui sa scriu: Va multumesc, m-am lamurit pe deplin! Chestiunea de care am vorbit la inceputul topicului exista si ne afecteaza.
Aiurea! Cine vrea sa creada ca diferenta dintre barbati si femei merge dincolo de fiziologie, n-are decat!

Ah, prietenul Mordechai Buxbaum vine cu ideea dubioasa a unui experiment mental

Mordechai Buxbaum a zis:

Sa ne imaginam ca descoperim ca atat Dulcineea cat si Dulcineeus, in acelasi timp de 10 ani, au facut sex cu un numar de 50 de parteneri sexuali, insa fiecare din ei atat cu barbati cat si cu femei in numar aproximativ egal.

Ooops! Acum faceti cativa pasi inapoi si admirati perspectiva. Dulcineea a devenit parca mai putin periculoasa sexual si moral, iar bisexualitatea ei pare ca o “innobileaza” cumva (ideea lui Mordechai) partial datorita acelui misogin curent “lesbian chic” aparut prin anii ’90, care fiind prost inteles de unele feministe a ajuns pentru ele simbolul acceptarii sexualitatii feminine de catre barbati (eroarea este gro-si-e-ra deoarece empiric se poate stabili ca exista un raport de proportionalitate intre cat de misogin poate fi un individ si cat de dispus este sa accepte ca bisexualitatea feminina ori lesbianismul sunt chic ori chiar foarte sexy).
Insa Dulcineeus este definitiv compromis prin dezvaluirea ambivalentei sale sexuale. E terminat, desfiintat, ... . Din armasar de rasa a ajuns un fel de martoaga bisexuala dispretuita atat de barbati (care-si dau coate zambind) cat si de femei (care-l privesc altfel acum) de parca fiecare din cele 25 de memorabile (banuite) victorii sexuale asupra femeilor ar fi fost anulate de cele 25 de rusinoase (tot banuite) infrangeri cu barbatii (cu toate ca nu este o ipoteza de neglijat ca Dulcineeus sa fi fost victorios (?!) in toate cele 25 de “dueluri sexuale” cu barbati).
In cazul Dulcineei este evident ca pozitia ei sexuala fata de femei este perceputa ca fiind activa iar aceasta pare sa-i confere un oarecare avantaj de imagine. In cazul lui Dulcineeus activitatea sexuala cu barbati este perceputa ca pasiva si acest aspect il transforma si il degradeaza.
Ca o consecinta a celor de mai sus ar trebui admis ca nu bisexualitatea e cea care degradeaza imaginea lui Dulcineus ci banuita sa pasivitate sexuala. Ceea ce-l diminueaza este banuiala ca a fost dominat

Toate acestea ne spun ceva despre cum concepe societatea noastra sexualitatea.
Ultima modificare: Marți, 30 Martie 2010
Adalbert Gabriel Gazdovici, Avocat
Nu am scris nimic pana acum deoarece...am facut sex! :rofl: Desi este adevarat ca sambata si duminica nevasta-mea nu se duce la servici si este mult mai dispusa (biata de ea...sau nu :hm: ) sa devina o tinta voluntara (pentru unii mult "prea incarcati" s-a inventat si violul :(( ), nu numai acesta este motivul pentru care nu am vrut sa comentez deloc pana acum. Si cred ca abstinenta mea in acest sens a meritat efortul (abstinenta pe care am incercat sa o compensez in alte manifestari voluntare, fiindca de....nimeni nu poate fi abstinent chiar cu totul :innocent:, iar eu nu beau si nici nu fumez...Cineva foarte intelept imi spunea ca atunci cand invingi un viciu, celelate ramase, tind sa ocupe intreg spatiul ramas liber :D ) .
Cand spun ca "a meritat" ma refer la "bogatia" de idei, nuante, puncte de vedere, citate si umor, care toate, privite separat contin mici bucatele de adevar. Dar asa cum din bucatile sfartecate de tren ale unui cadavru (scuzati macabra comparatie :()) este imposibil sa mai faci un om viu, in aceeasi masura este greu sa constitui un adevar (fie el si numai relativ) asupra unui subiect atat de...viu numai din ..."pusca"(ma rog, cu tot cu ..."incarcatoare"), "tinta" si alte "anexe" fiziologice, inclusiv hormonale, fie ele oricat de complete, "eco" si "integrale":D.
Cu toata bogatia amintita, care are frumusetea ei (citatul dat de d-na Romascanu, careia ii multumesc pe aceasta cale si la a carei carte in surplus ma abonez primul , m-a facut sa ..."ma tavalesc"...de ras...bineinteles... si pe mine :rofl: ) si cu toata stradania fiecarui autor (de carte sau nu) in a face abordarea sa cat mai autentic-credibila, efectul "intregirii" unui "mort" ramane acelasi.
Fac aceasta afirmatie cu observarea clara a absentei oricarui ingredient spiritual in reconstituirea ..."mortului" (cu exceptia, voit si explicit, dar si de inteles retinuta a AVLIL, tocmai pentru ca a perceput ca si mine aceasta lipsa, dar din delicatete feminina a exprimat-o mai subtil/ retinerea poate fi uneori dovada si manifestarea unei mari subtilitati). Ori tocmai acest ingredient este esential, chiar pentru abordarea umana a subiectului. Daca am fi, asa cum batea campii Darwin, numai niste ...animale evoluate, insumarea punctelor de vedere de mai inainte ar utea naste ...un Frankenstein al sexualitatii umane. Dar tocmai pentru ca, asa cum arata Petre Tutea, chiar si o baba de la tara se uita ca la niste nebuni la cei ce o invatau ca nu exista Dumnezeu, cu atat mai mult nu cred ca putem aborda noi acest subiect..."fara niciun Dumnezeu", decat poate, numai pentru amuzament. Ceea ce nu ar fi rau si ar putea fi lasat la acest nivel al abordarii daca, asa cum aratam, unii dintre noi deja nu-l abordau cu prea mare seriozitate si daca, aceasta seriozitate nu ar fi total de inteles tocmai datorita importantei sexului in viata omului, oricat de spiritual ar fi el.
Trebuie deci sa subliniez ca orice abordare a sexualitatii umane cu ignorarea spiritualitatii divine a omului este incompleta, indiferent care ar fi motivul acestei omisiuni. Culmea este ca sub toate aspectele existentei sale, manifestarile omului raportate la trebuintele vitale din piramida lui Maslow, sunt totusi abordate fara a ignora puterea acestuia de a le manipula (mi se pare un cuvint potrivit subiectului dezbatut :D ) si cu folosirea intelectului si a spiritualitatii sale structural si functional-constitutive. Fiindca omul fara spiritualitate, ratiune si intelect nu mai este om. Si atunci, daca incerc sa despart sexualitatea umana de orice doza, oricat de mica ar fi ea, de afectivitate si spiritualitate , atunci fie ma refer la devianta umana (termen care defineste chiar un derapaj din uman catre animal), fie incerc sa definesc un aliaj indivizibil, prin analiza partilor componente, uitind ca separat, acestea nu mai au deloc acele calitati ce definesc intregul.
Fara a fi rautacios, nu neg realizarea unor "analisti" precum autorul cartii stimatei doamne Romascanu :bow: si anume aceea de a simplifica un subiect complex, nu atat din incapacitatea de a intelege ca au facut aceasta, cat mai ales din dorinta unui succes facil de natura comerciala. Nu-mi pot imagina, oricat de ...evolutionisti si mizantropi ar fi asemenea autori, ca nu-si dau seama de omisiunea lor. Iar daca prin absurd ar fi asa, nu sunt semenii mei! Fiindca eu, chiar si in cele mai "hormonale" perioade ale vietii mele, nu am putut privi partenera mea de... iubire (si nu numai de sex) fara o abordare spirituala. Si poate de aceea, multumesc Domnului si fara falsa modestie, ...mi-a iesit totul atat de bine. Si poate tot de aceea, ma simt de 25 iar nu de 45 de ani.:thumbup: Si nu pot spune ca am fost (despre prezent nu indraznesc sa ma pronunt, fiindca ar fi chiar inelegant!) chiar "usa de biserica".
Ma opresc aici, facind numai o usoara si punctuala precizare asupra subiectului initial (care poate fi subiectul unor intregi tratate si chiar a fost :D ). Indraznesc a spune ca intre abordarea "batatoare de campi" a lui Freud si sensibilitatea (uneori tangentiala a maladivului dupa modul de gandire a unora din care nu fac parte) a unor poeti ca Eminescu, Heine, Goethe, Esenin si muuuulti altii, intreaga pleiada de autori ce s-au pronuntat asupra umanului, au abordat si sexualitatea. Modul in care au facut-o ii defineste insa, in primul rand pe ei. Iar acelasi lucru se intampla cu fiecare dintre noi. Nimeni, de la marii intelepti ai lumii, pana la ultimul dintre oamenii constienti de umanitatea lor nu au ignorat desavarsit subiectul, macar in simple, mai lungi sau mai scurte, mai pasagere sau mai persistente reflectii. Iar modul in care manifestarea acestei sexualitati se face cu sau fara implicarea intelectiv-spirituala a intregului uman, este atat o optiune personala ce defineste indivizii cat si un element de incadrare a acestora in specia din care ne mandrim (mai mult sau mai putin :D ) ca facem parte.
In legatura cu tentatia de a fi mai aspri cu femeile poligame, voi da un raspuns cat mai scurt (tocmai pentru ca am abuzat de spatiul din topic si mai ales de rabdarea cititorilor/cati vor fi fiind ei :)) ): asa cum s-a remarcat deja aici, asprimea evaluarii nu tine de sexul celui ce apreciaza (si femeile facind la fel de usor acelasi lucru), iar eu nu cred ca tine nici de educatie sau norme istorico-juridico-morale. Parerea mea are o explicatie ontologico-antropologica si se intemeiaza pe ideea ca barbatul este constitutiv-senzorial construit diferit si mai sensibil la acest gen de stimuli.
Cu drag si respect tuturor si o sexualitate cu cat mai multa afectivitate! Credeti-ma ca functioneaza!:D
:oops::blush2:

@u.b.i.k a scris:

“In cazul Dulcineei este evident ca pozitia ei sexuala fata de femei este perceputa ca fiind activa iar aceasta pare sa-i confere un oarecare avantaj de imagine. In cazul lui Dulcineeus activitatea sexuala cu barbati este perceputa ca pasiva si acest aspect il transforma si il degradeaza.”

:innocent:

Plecand de la ceea ce spune “Marele Mordechai” , am tras o concluzie referitore la: libertate , egaliate si fraternitate intre sexe.

:pleasantry:

Sa presupunem ca Dulcineea ar dori sa ajunga BARBAT!

Nimic mai simplu sa-si caute un doctor care sa-i puna “bilute”, iar restul ii dam noi : Barbati

Sa presupunem ca Dulcineeus ar dori sa ajunga FEMEIE!

Nimic ma simplu sa-si faca rost de ............./ sau mai bine spus: sa faca o operatie de schimbare de sex ,ca de .....rest ne ocupam , tot noi : Barbati
Va intreb : in acest caz mai exista egalitate daca in ambele situatii , noi barbati, suntem cei care ..... oferim !?

:stunned:
Ultima modificare: Miercuri, 31 Martie 2010
ContSters82109, utilizator

Alte discuții în legătură

Sexul si divortul rickylaura rickylaura Un prieten a divortat de curind dupa o casnicie de 8 ani cu 2 copii. Sotia a divortat pentru ca: el statea prea mult la calculator, nu o ajuta in casa, vorbea ... (vezi toată discuția)
Barbatul avocat Vlad si Minea Associates Vlad si Minea Associates Da. Stiu! Titlul suna ciudat. Nu suntem obisnuiti sa alaturam titulaturii unei profesii referirea la sexul masculin; dar daca totusi o facem propun sa ... (vezi toată discuția)