Cei ce doresc să obțină un act de călătorie într-un termen scurt pot solicita autorităților din România eliberarea unui pașaport simplu temporar, document ce se poate elibera în doar trei zile. Totuși, pentru a solicita eliberarea unui asemenea document în termen de trei zile e nevoie ca solicitantul să demonstreze, cu ajutorul unor documente doveditoare, urgența demersului. Citește articolul
Serviciul Public Comunitar pentru Eliberarea și Evidența Pașapoartelor Simple București are, începând de astăzi, un sediu nou, potrivit unui comunicat de presă recent al Ministerului Afacerilor Interne (MAI). Acesta se află pe Bulevardul Timișoara, însă bucureștenii se pot duce în continuare și la sediile din Șoseaua Pipera și Piața Amzei. Citește articolul
Pașaportul temporar poate fi eliberat numai în anumite situații expres prevăzute de lege, este valabil doar un an de zile și costă, de la 1 februarie anul acesta, aproape de două ori mai puțin. Cererea de eliberare poate fi făcută atât în țară, cât și în străinătate, iar eliberarea acestuia durează mult mai puțin decât în cazul celui simplu. Totuși, trebuie avut în vedere faptul că, în anumite state, pașaportul temporar nu vă poate asigura intrarea. Citește articolul
Pașaportul simplu electronic poate fi obținut, în baza unei cereri și a documentelor prevăzute de lege, atât în țară, cât și în afara granițelor noastre, potrivit normelor în vigoare. Perioada de valabilitate a pașaportului este de cinci ani, însă pașapoartele copiilor mai mici de 12 ani expiră mai repede și costă mai puțin. De asemenea, trebuie să știm că de la 1 februarie nu se mai plătește taxa de serviciu, însă tarifele de eliberare a documentului au rămas aceleași și pot fi plătite nu doar în numerar, ci și prin intermediul instrumentelor electronice de plată. Totodată, cei interesați trebuie să știe că pașaportul le poate fi livrat chiar și prin curier, la adresa menționată prin cererea de eliberare. Citește articolul
Taxele pentru eliberarea pașapoartelor și a permiselor de conducere, precum și cele care vizează înmatriculările se pot achita și online sau prin viramente bancare, după ce un act normativ care prevede acest lucru a intrat deja în vigoare, stabilind că aceste plăți nu se mai fac prin intermediul CEC Bank. Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a publicat recent o listă completă a conturilor în care trebuie virați banii, precum și condițiile pe care trebuie să le îndeplinească un document de plată ca să fie valabil. Citește articolul