avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 840 soluții astăzi
Acasă Subiect: documente necesare
Subiect: documente necesare
ACCES PREMIUM

Mai e necesar acordul vecinilor la înființarea unei firme?

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
6 Iulie 2020 | 0 | 6945 | Timp de citire: 3 min.

Au intrat în vigoare recent unele modificări la Legea societăților nr. 31/1990 - mai exact, unele simplificări ce presupun mai puține formalități de îndeplinit cu autoritățile și eliminarea unor restricții. Printre acestea, în Legea societăților scrie acum că nu mai e necesar un document care să ateste acordul vecinilor de bloc la schimbarea destinației în sediu de firmă dacă la respectivul sediu nu se desfășoară activitate. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Pașaport electronic 2020: Cum se poate obține și ce taxe trebuie plătite

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
17 Februarie 2020 | 0 | 10551 | Timp de citire: 6 min.

Documentul pe baza căruia cetățenii țării noastre pot călători în străinătate, respectiv pașaportul simplu electronic, poate fi obținut, potrivit normelor în vigoare, în baza unei cereri și unor documente prevăzute în legislație. Cererea poate fi făcută atât din țară, cât și din străinătate, iar perioada de valabilitate a pașaportului este, în cazul adulților, de zece ani, în timp ce, pentru copiii cu vârsta de până la 12 ani, valabilitatea pașaportului este de doar trei ani. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Bine de știut la început de an

Cercetare disciplinară 2020: Tot ce trebuie să știe angajatorii despre procedură și rigorile sale

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
17 Februarie 2020 | 3 | 33156 | Timp de citire: 8 min.

Exceptând avertismentul scris, orice sancțiune disciplinară aplicată salariatului trebuie să fie precedată de o cercetare disciplinară, potrivit Codului muncii. Există reguli în privința cercetării ce trebuie neapărat respectate, iar derularea procedurii, în fapt, nu doar pe hârtie, este importantă. Salariatul care e sancționat nelegal sau abuziv, eventual, concediat poate să obțină câștig de cauză în instanță în fața angajatorului. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Autorizația de construire și certificatul de urbanism: Care sunt documentele necesare pentru a le obține?

Andreea Vrabie în Salarizare, taxare & relația cu statul
Asistent Marketing, avocatnet.ro
11 Aprilie 2019 | 10 | 17807 | Timp de citire: 3 min.

Autorizația de construire este un act necesar pentru oricine dorește să construiască sau să renoveze în mod legal o clădire, iar pentru a obține autorizația este necesar certificatul de urbanism. Pentru obținerea acestor acte, cetățenii trebuie să depună la primărie câte un dosar care să cuprindă un număr de documente, avize și acorduri. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Șomaj 2019: Câți bani pot obține cei fără loc de muncă și în ce condiții

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
4 Ianuarie 2019 | 3 | 106214 | Timp de citire: 5 min.

Șomerul cu acte în regulă, înregistrat la agențiile de forță de muncă, poate primi și banii de șomaj. Condițiile în care se poate obține indemnizația de șomaj se referă, în primul rând, la lipsa unui loc de muncă și a unor venituri. Pentru majoritatea celor care vor să intre în șomaj și să primească banii respectivi e obligatoriu să fi cotizat cumva la stat înainte, stagiul de cotizare fiind important atât pentru cuantumul indemnizației, cât și pentru perioada de acordare a acesteia. Cât despre actele necesare, cerințele diferă de la caz la caz, în funcție de situația în care se află șomerul. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Reminder Pașapoartele electronice simple au acum valabilitate dublă pentru românii de peste 18 ani

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
20 Iulie 2018 | 9 | 43112 | Timp de citire: 1 min.

Pentru cei de peste 18 de ani, pașapoartele simple electronice sunt acum valabile nu cinci, ci zece ani, potrivit unui act normativ care se aplică de azi. Practic, asta înseamnă că cei care își vor face pașapoarte electronice vor beneficia de aceeași perioadă de valabilitate ca cei care au pașapoarte simple. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce documente trebuie întocmite pe parcursul unei cercetări disciplinare

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
12 Iulie 2017 | 0 | 16770 | Timp de citire: 5 min.

O cercetare disciplinară pornește cu o sesizare din partea unei persoane din firmă cu privire la săvârșirea unui abateri - referatul de cercetare, mai exact. Dacă se pornește o cercetare, trebuie să stabilim cine face parte din comisia de cercetare și trebuie să mandatăm persoanele respective printr-o decizie de numire a comisiei. Apoi, în cel mai scurt timp, salariatul trebuie chemat la cercetare. Dacă vine la întâlnirea cu comisia, discuțiile dintre cele două părți trebuie consemnate într-un proces-verbal. La final, comisia propune o sancțiune, iar conducerea, dacă dorește, aplică sancțiunea propusă sau o alta, printr-o decizie de sancționare. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Din februarie 2017, mai puține taxe pentru cetățeni

Te costă mult mai puțin să obții un pașaport temporar. În ce situații se eliberează și de ce acte ai nevoie?

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
23 Februarie 2017 | 1 | 21369 | Timp de citire: 7 min.

Pașaportul temporar poate fi eliberat numai în anumite situații expres prevăzute de lege, este valabil doar un an de zile și costă, de la 1 februarie anul acesta, aproape de două ori mai puțin. Cererea de eliberare poate fi făcută atât în țară, cât și în străinătate, iar eliberarea acestuia durează mult mai puțin decât în cazul celui simplu. Totuși, trebuie avut în vedere faptul că, în anumite state, pașaportul temporar nu vă poate asigura intrarea. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Din februarie 2017, mai puține taxe pentru cetățeni

Eliberarea pașaportului electronic: Ce acte îți trebuie și ce taxe ai de plătit

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Februarie 2017 | 2 | 50959 | Timp de citire: 6 min.

Pașaportul simplu electronic poate fi obținut, în baza unei cereri și a documentelor prevăzute de lege, atât în țară, cât și în afara granițelor noastre, potrivit normelor în vigoare. Perioada de valabilitate a pașaportului este de cinci ani, însă pașapoartele copiilor mai mici de 12 ani expiră mai repede și costă mai puțin. De asemenea, trebuie să știm că de la 1 februarie nu se mai plătește taxa de serviciu, însă tarifele de eliberare a documentului au rămas aceleași și pot fi plătite nu doar în numerar, ci și prin intermediul instrumentelor electronice de plată. Totodată, cei interesați trebuie să știe că pașaportul le poate fi livrat chiar și prin curier, la adresa menționată prin cererea de eliberare. Citește articolul