Mai multe entități, printre care și evaluatorii autorizaţi, anumiți dezvoltatori imobiliari sau persoanele care comercializează opere de artă, vor trebui să pună la dispoziția Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor (ONPCSB), atunci când este vorba despre aplicarea unor sancțiuni internaționale, a unor date ori informaţii și vor trebui să aplice măsurile de cunoaştere a clientelei, potrivit unui proiect de hotărâre ce va fi discutat în ședința de azi a Guvernului. Citește articolul
Firmele de contabilitate, avocații și alte entități raportoare au anumite obligații de cunoaștere a clientelei în temeiul legii privind prevenirea spălării banilor și a finanțării terorismului. Prevederile acestei legi au fost completate de curând cu un set de norme de punere în aplicare, cu referiri inclusiv la măsurile de cunoaștere a clientelei și păstrării documentelor relevanteccare atestă identitatea clienților și faptul că au fost respectate obligațiile de cunoaștere a clientelei. Aceste documente trebuie menținute de către entitățile raportoare pentru o perioadă de cel puțin cinci ani. Altcumva, riscă amenzi ridicate de la Oficiul Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor (ONPCSB). Citește articolul
Nu doar în interesul propriu se impune cunoașterea clientelei, ci și într-un context mai amplu, cum ar fi cel al prevenirii actelor de spălare de bani și finanțării terorismului. Un ansamblu de obligații deloc nou în legislația română are la bază cunoașterea clientelei prin aplicarea, de la caz la caz, a unor măsuri minime sau mai extinse de cunoaștere a clientelei de către bănci, contabili, avocați, notari, asociații, fundații, agenți imobiliari ș.a. Citește articolul
Atunci când o firmă română plătitoare de TVA (taxa pe valoarea adăugată) încheie contracte de prestări servicii cu clienți externi, fie că vorbim de cei ce provin din Uniunea Europeană (UE) sau din afara Uniunii, tratamentul fiscal și contabil aplicabil acestor contracte se diferențiază în funcție de următoarele aspecte: țara de proveniență a clientului și faptul că acesta este sau nu plătitor de TVA. Citește articolul
Atunci când o companie română neplătitoare de TVA (taxa pe valoarea adăugată) încheie contracte de prestări servicii cu clienți externi, fie că vorbim de cei ce provin din Uniunea Europeană (UE) sau din alte state, tratamentul contabil și fiscal aplicabil acestor contracte este diferit. Diferența de tratament o fac următoarele aspecte: țara de proveniență a clientului și faptul că acesta este sau nu plătitor de TVA. Citește articolul