Mai multe modificări substanțiale la legislația activității contabile au fost propuse recent pentru adoptare la Camera Deputaților, acestea fiind contestate public de către reprezentanții Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR). Printre altele, o să dispară condiția ca firmele de contabilitate să fie deținute majoritar de către profesioniști contabili, CECCAR va fi reorganizat din temelii și patrimoniul său va fi împărțit între filialele proprii, iar Ministerul Finanțelor va supraveghea activitatea CECCAR prin Autoritatea pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar (ASPAAS). Citește articolul
Mai nou, Guvernul a stabilit ca firmele străine cu locul conducerii efective în România să aibă obligații contabile suplimentare, conform OUG 13/2021. În esență, acești contribuabili trebuie să-și organizeze și să-și conducă o contabilitate proprie și să întocmească și să depună bilanțuri. Însă ce înseamnă asta în practică pentru companiile străine? Citește articolul
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a modificat recent, prin intermediul unui act normativ, formularul 010, în sensul în care a fost introdusă o rubrică specială prin care sunt solicitate informații privind organizarea și conducerea contabilității contribuabililor. Astfel, în ultime zile a apărut, în rândul profesioniștilor, o dilemă: trebuie depus, până azi, documentul pentru declararea prestatorului de servicii? Situația a fost lămurită aseară de Fisc, printr-un comunicat de presă, în care s-a explicat că depunerea declarației 010 se face doar în cazul în care au intervenit modificări față de datele declarate anterior. Altfel, datele despre persoanele ce țin contabilitatea firmei vor fi transmise cu ocazia primei modificări ce va apărea în vectorul fiscal. Citește articolul
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a modificat, începând de astăzi, formularul 010, cel care cuprinde de-acum o secțiune dedicată unor informații despre organizarea și conducerea contabilității contribuabililor. În acest context, am cerut o părere atât Fiscului, cât și unui specialist din domeniu pentru a afla care sunt cu adevărat motivele pentru care instituția vrea să știe date despre persoanele ce conduc contabilitatea firmelor și de ce lipsa unor astfel de informații îngreunează procedura de înregistrare în scopuri de taxă pe valoarea adăugată (TVA). Citește articolul