avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 312 soluții astăzi
Acasă Subiect: firme straine
Subiect: firme straine
ACCES PREMIUM
Schimbarea schimbării

UPDATE În 2025, ICAS e datorat de toate firmele din sectoarele petrol și gaze. Riscul ca firmele mari să datoreze atât ICAS, cât și IMCA, eliminat prin OUG

avocatnet.ro în Taxe și impozite
5 Decembrie 2024 | 0 | 1499 | Timp de citire: 3 min.

Impozitul suplimentar pe cifra de afaceri (ICAS), în cotă de 0,5%, este extins în 2025 la toate firmele active în sectoarele petrol și gaze naturale, conform unei legi noi. În 2024, ICAS este datorat doar de companiile cu o cifră de afaceri, în anul precedent, de peste 50 milioane euro. Totuși, Guvernul a intervenit recent cu o corectură la această măsură, pentru a evita o situație problematică - firmele cu cifra de afaceri de peste 50 milioane euro din sectoarele petrol și gaze naturale riscau să datoreze, în 2025, atât ICAS, cât și impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA, în cotă de 1%), de care au fost scutite în 2024. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Fonduri nerambursabile de până la 300.000 euro pentru micile afaceri din București și Ilfov. Înscrierile încep în ianuarie

Marian Dumitrache în Finanțări
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
27 Noiembrie 2024 | 0 | 4634 | Timp de citire: 3 min.

Micile afaceri din București, precum și cele din orașele din județul Ilfov, vor putea accesa, în primele luni ale anului 2025, ajutoare financiare nerambursabile de până la 300.000 de euro, prin intermediul apelului dedicat creșterii durabile și modernizării tehnologice a microîntreprinderilor. Proiectele de investiții vor putea include realizarea unor lucrări de construcții, precum și achiziția de utilaje, echipamente, dotări necesare în cadrul activităților propuse spre finanțare. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Nelămuriri fiscale actuale

Facturile emise către firme străine trebuie transmise în e-Factura? De principiu, nu

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
10 Noiembrie 2024 | 0 | 8826 | Timp de citire: 2 min.

Una dintre chestiunile ce (încă) necesită o clarificare, în contextul schimbării regulilor sistemului e-Factura de la 1 iulie 2024, este cea legată de facturile emise către firmele străine. Pe scurt, ideea este că aceste facturi nu trebuie transmise în e-Factura, deși uneori poate fi mai complicat să ajungem rapid la o concluzie. Citește articolul

ACCES PREMIUM

CJUE: Deducerea TVA nu poate fi refuzată unei firme străine din cauza lipsei unei evidențe contabile separate pentru activitățile din România

Viboal FindEx în Taxe și impozite
4 Noiembrie 2024 | 0 | 615 | Timp de citire: 5 min.

Decizia Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE), de la începutul lunii octombrie, în cauza Voestalpine Giesserei Linz GmbH (C 475/23), aduce clarificări esențiale privind dreptul de deducere a TVA, concluzionând că acesta nu poate fi limitat atâta timp cât sunt îndeplinite condițiile de fond prevăzute de legislație. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Raportarea CESOP poate fi transmisă în România și de către nerezidenți. ANAF a publicat formularul 709, în baza căruia se poate depune trimestrial declarația 396

Deloitte România în Contabil și fiscal
23 Octombrie 2024 | 0 | 313 | Timp de citire: 2 min.

Instituțiile financiare care oferă servicii de plăți în România, precum băncile, emitenții de monedă electronică sau instituțiile de virament poștal, sunt obligate, de la începutul anului 2024, să monitorizeze și să raporteze autorităților fiscale informații despre plățile transfrontaliere procesate și despre destinatarii acestora, în cadrul sistemului european CESOP („Central Electronic System of Payment information” - Sistemul electronic central de informații privind plățile). Procedura inițială, însă, nu permitea înregistrarea în sistem a instituțiilor de plată care activează în România, dar nu sunt înregistrate fiscal în țara noastră. Citește articolul

ACCES PREMIUM

SAF-T și nerezidenții: Ce conține structura fișierului pentru firmele străine. Aceasta este mai simplă decât pentru rezidenți

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
8 Octombrie 2024 | 0 | 807 | Timp de citire: 3 min.

De la 1 ianuarie 2025, raportarea fișierului SAF-T prin declarația 406 devine obligatorie pentru contribuabilii nerezidenți care au cod de TVA în România. Totuși, companiile vizate trebuie să respecte o structură mai simplă a fișierului SAF-T, atrag atenția specialiștii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Interviu Implementarea SAF-T la firmele străine care derulează activități în România - ce entități sunt vizate, cum se procedează și câteva recomandări

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
17 Septembrie 2024 | 0 | 900 | Timp de citire: 3 min.

Data de 1 ianuarie 2025 este importantă inclusiv pentru contribuabilii nerezidenți care au cod de TVA în România, nu doar pentru rezidenții contribuabili mici. Asta deoarece de atunci se aplică obligația de a face raportările SAF-T către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul

ACCES PREMIUM

SAF-T: Firmele străine care au cod de TVA în România, obligate să înceapă raportările din 2025

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
3 Septembrie 2024 | 0 | 1438 | Timp de citire: 2 min.

Contribuabilii nerezidenți care au cod de TVA în România sunt obligați, în același timp cu micii contribuabili, să înceapă raportările SAF-T de la 1 ianuarie 2025, potrivit calendarului stabilit de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Față de rezidenți, nerezidenții au de respectat cerințe mai puține. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE e-Factura: Formularele pentru registrul obligatoriu, cel opțional și cel de executări silite, oficializate. Acestea sunt folosite doar de anumiți contribuabili

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
29 Iulie 2024 | 0 | 13418 | Timp de citire: 3 min.

Recent, autoritățile au decis înființarea unor registre speciale pentru anumiți utilizatori ai sistemului e-Factura, iar formularele pentru înscrierea în acestea au fost oficializate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Concret, este vorba de Registrul e-Factura obligatoriu, de Registrul e-Factura opțional și de Registrul e-Factura executări silite. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Legea privind reforma fiscală, oficializată

UPDATE e-Factura, obligatoriu de la 1 ianuarie pentru toate tranzacțiile B2B. Din iulie, sistemul devine unicul canal de transmitere a facturilor

Roxana Neagu în Taxe și impozite
Director Editorial, avocatnet.ro
30 Octombrie 2023 | 5 | 28482 | Timp de citire: 3 min.

Raportarea obligatorie a facturilor prin sistemul e-Factura se va aplica, de la 1 ianuarie 2024, pentru toate tranzacțiile derulate de contribuabili în relația B2B, potrivit unei legi recent oficializate. Documentul introduce un termen de raportare de cinci zile pentru facturile electronice și sancțiuni pentru nerespectarea sa, dar care se vor aplica abia din aprilie 2024. Ulterior, de la 1 iulie 2024, e-Factura va deveni singurul canal prin care se vor mai putea transmite facturile către destinatari, orice altă formă a acestor documente urmând să fie lipsită de efecte fiscale. Citește articolul