GDPR – General Data Protection Regulation este unul dintre cele mai de actualitate subiecte de astăzi și o provocare care a lăsat o amprentă puternică în toate organizațiile care dețin date personale. În cele mai multe cazuri, companiile încearcă să găsească soluții care îi vor ajuta să-și protejeze datele, să optimizeze procesul de conformare cu regulamentul și de asemenea, să evite o breșă de securitate care poate duce la pierderi majore și la amenzi usturătoare din partea Autorității Naționale de Supraveghere a Procesării Datelor Personale(ANSPDCP). Citește articolul
Companiile care se ocupă în principal de prelucrarea datelor personale ale persoanelor fizice, cum ar fi unitățile medicale, farmaciile, băncile sau magazinele online, vor trebui să angajeze un responsabil cu protecția datelor (sau DPO, pe scurt, de la „data protection officer”). Obligația se va aplica începând cu data de 25 mai 2018, astfel că societățile ar trebui să țină cont de principalele aspecte legate de încadrarea în muncă a unui asemenea specialist. Citește articolul
Ne-am obișnuit deja să ne portăm numerele de telefon, ne putem porta conturile bancare, iar din mai 2018 vom mai putea porta încă ceva: datele personale prelucrate de operatori. Regulamentul general privind protecția datelor (Regulamentul 2016/679/UE, pe scurt GDPR) aduce o paletă largă de modificări în ce privește regimul prelucrării datelor personale ale persoanelor din Uniunea Europeană. Citește articolul
Dincolo de o conștientizare a importanței respectării și asigurării drepturilor persoanelor vizate, interesul mărit față de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului (GDPR) a fost creat de sancțiunile usturătoare pe care noua lege le prevede. Concret, în funcție de obligațiile încălcate și de gravitatea situației, companiile riscă amenzi administrative de până la 20 de milioane euro sau de până la 4% din cifra de afaceri mondială totală, anuală, corespunzătoare exercițiului financiar anterior, luându-se în calcul cea mai mare valoare dintre acestea. Citește articolul
În contextul în care ne apropiem cu pași repezi de intrarea în vigoare a unui regulament european de protecție a datelor personale, Uniunea Națională a Barourilor din România (UNBR) a pus în vedere avocaților că și în profesia lor vor exista numeroase responsabilități în legătură cu acest act normativ. În poziția sa, UNBR susține însă că avocații trebuie să ia în vedere și că entitățile care nu vor ști cum să aplice acest regulament se vor îndrepta, printre altele, tot înspre avocați pentru consultanță. Citește articolul