Ce-ar fi dacă am începe să ne gândim la Regulamentul european privind protecția datelor cu caracter personal (GDPR) și dintr-o altă perspectivă decât aceea de conformare? De pildă, dacă ne-am gândi la avantajele pe care le poate aduce unui business? Vorbim constant despre riscuri -- amenzi substanțiale care pot sau nu pot să fie aplicate, clienți care dau firmele în judecată pentru nerespectarea drepturilor lor ori chiar procese colective, căci se va putea ajunge și la asta, la un moment dat, spun specialiștii. Citește articolul
La baza prelucrării datelor cu caracter personal trebuie să stea evitarea pe cât posibil a riscurilor de securitate cu privire la acele date, impune Regulamentul european privind protecția datelor cu caracter personal (GDPR), aplicabil și profesiei de avocat. Și chiar dacă sunt anumite tipuri de incidente de securitate a datelor ce nu pot fi prevenite așa ușor, operatorii de astfel de date trebuie să știe că GDPR-ul le impune și unele măsuri de reacție la astfel de evenimente. Citește articolul
Să pornim de la câteva circumstanțe posibile, ba chiar probabile, din viața noastră banală, de zi cu zi. Citește articolul
Dat fiind faptul că în ultima perioadă am tot scris despre aplicarea Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR) în cazul firmelor de contabilitate, am strâns astăzi toate informațiile utile profesioniștilor din domeniul-contabil, cei care au acces la datele personale ale angajaților și trebuie să cunoască astfel prevederile aplicabile din 25 mai 2018. Citește articolul
Asigurarea securității datelor personale este unul dintre obiectivele impuse prin Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR), cadru legal ce va produce efecte din 25 mai 2018. Astfel, pe lângă măsurile minime pentru asigurarea securității, specialiștii recomandă firmelor de contabilitate să ia și unele măsuri suplimentare, cum ar fi verificarea partenerilor implicați în procesarea datelor și instruirea personalului cu privire la protecția datelor. Citește articolul
Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) impune companiilor să ia și măsuri tehnice obligatorii care să demonstreze că datele personale au fost securizate, iar prevederile sunt valabile și pentru firmele de contabilitate. Și cum încălcarea securității datelor cu caracter personal poate avea efecte nedorite, companiile trebuie să anunțe, spre exemplu, eventualele breșe de date apărute. Citește articolul
Companiile care au site-uri sunt obligate să-și actualizeze politicile de confidențialitate astfel încât să fie conforme cu prevederile Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR), care se va aplica, inclusiv în România, din mai 2018. În esență, politicile de confidențialitate trebuie să fie concise, scrise într-un limbaj simplu și clar, ușor accesibile și gratuite. Citește articolul
Consimțământul este unul dintre temeiurile juridice de prelucrare a datelor personale ale persoanelor fizice, conform Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR), aplicabil și avocaților, din mai. Alegerea dinainte a temeiului prelucrării este esențială, subliniază Uniunea Națională a Barourilor din România (UNBR) într-un ghid GDPR pentru avocați pe care l-a pus recent în dezbatere. E esențială pentru că nu se poate schimba ulterior, ca regulă, iar consimțământul clientului nu este chiar prima variantă de luat în considerare la prelucrare de către formele de exercitare a profesiei de avocat (FEPA). Citește articolul
Firmele de contabilitate vor trebui să pună în practică politici de confidențialitate care să conțină anumite date, în conformitate cu noul Regulament general privind protecția datelor (GDPR). Practic, aceste politici interne vor deveni obligatorii, motiv pentru care importanța lor este una cu atât mai mare. Citește articolul
Pentru a se conforma prevederilor din Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR), firmele de contabilitate trebuie să urmeze anumiți pași, începând cu stabilirea datelor personale pe care le colectează și monitorizarea continuă a a prelucrării acestor date. De altfel, importanța departamentului financiar-contabil în tratarea GDPR este dată de faptul că acesta are acces la multe dintre datele personale ale angajaților, uneori chiar la toate. Citește articolul