avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 315 soluții astăzi
Acasă Subiect: cauzele stresului
Subiect: cauzele stresului
ACCES PREMIUM

Stresul profesional nu ar trebui să fie tratat altfel decât alte riscuri de la locul de muncă

Dan Năstase în Resurse umane
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
30 Martie 2023 | 1 | 2931 | Timp de citire: 4 min.

Chiar dacă uneori este dificil de stabilit cu certitudine sursa stresului sau dacă aceasta se află preponderent la locul de muncă sau în afara acestuia, cert e că există o preocupare tot mai intensă la nivel internațional în privința conștientizării factorilor de stres de la locul de muncă și a severității consecințelor stresului profesional. Din nou, angajatorului îi revine prima mutare: așa cum evaluează alte riscuri profesionale, trebuie să o facă și în privința stresului profesional.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Hărţuirea morală la locul de muncă: Elementele din activitatea zilnică ce pot contribui la un mediu de lucru stresant

Lucia Tozaru în Resurse umane
Redactor, avocatnet.ro
10 Iunie 2021 | 0 | 7322 | Timp de citire: 3 min.

Munca în ture, programul strict sau lipsa implicării în luarea deciziilor reprezintă factori de stres cu care salariaţii se pot confrunta în fiecare zi la locul de muncă. Dacă angajatorul a identificat sursele de stres ce apar în fiecare zi în munca salariaţilor săi şi nu le poate elimina din cauza specificului activităţii, ar trebui să găsească soluţii fie pentru a ajuta la deconectarea salariaţilor supuşi unui stres continuu, fie să încerce recompensarea, prin sporuri sau concedii prelungite, a celor care sunt supuşi unui stres accentuat, este recomandarea făcută de un specialist în relaţii de muncă la o conferinţă recentă avocatnet.ro. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ghid de SSM pentru angajatori

UPDATE Gestionarea stresului la serviciu: Cauze, efecte și măsuri pe care poate să le ia firma

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
24 Octombrie 2018 | 1 | 8120 | Timp de citire: 2 min.

Una dintre cele mai mari probleme de sănătate cu care se pot confrunta salariații la serviciu este stresul, conform unui ghid al Agenției Europene pentru Securitate și Sănătate în Muncă (AESSM). Cauzele stresului la muncă sunt atât interne, cât și externe și pot să difere de la companie la companie, însă cert este că stresul aduce vești proaste și firmei, și angajaților. În acest sens, AESSM pune la dispoziția angajatorilor câteva reguli procedurale esențiale pentru gestionarea stresului la serviciu. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Gestionarea stresului la serviciu în opt etape: Cum se poate pregăti un angajator și ce măsuri poate lua

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
9 Aprilie 2018 | 3 | 4702 | Timp de citire: 2 min.

După ce am prezentat principalele cauze și efecte pe care le are stresul la serviciu, astăzi explicăm ce poate face un angajator pentru a preveni și a combate stresul în rândul salariaților săi. De la informare și până la implementarea unui plan concret de acțiune, angajatorii au mai multe etape esențiale de parcurs, conform informațiilor furnizate de Agenția Europeană pentru Securitate și Sănătate în Muncă (AESSM). Citește articolul