Am trăit, o bună parte din viața mea, cu gura închisă. Preferam să evit scandalul, în loc să le spun oamenilor ce cred, atunci când cred lucrul în cauză. Așa se face că, în toți anii respectivi, am înghițit multe. Și n-am ripostat. Doar că restul corpului meu nu era de acord cu atitudinea asta. Nu era de acord să tac din gură, să țin în mine și să-i las pe alții să îi strice echilibrul. Și s-a apucat să-mi spună, în tot felul de modalități. Citește articolul
S-au scris și se vor scrie multe materiale care să dezbată vorbitul în public și modul în care ai putea să-ți depășești frica de aventura în cauză. Am văzut abordări punctuale, topuri de sfaturi utile și multe alte indicații prețioase care să îți asigure discursul perfect. Am citit, în cei 20 de ani de când vorbesc public la diferite evenimente, multe din cărțile dedicate înțelegerii acestui fenomen, din cele apărute în România sau în străinătate. Citește articolul
Orice afacere are un nume, pentru ca ea să poată fi regăsită de clienți ori parteneri. Orice produs ori serviciu au un nume, pentru ca ele să poată fi identificate din multitudinea de produse ori servicii similare, existente în piață. Și numele afacerii și cel al produselor ori serviciilor ar trebui să fie distinctive. Adică, să le poată scoate în față, să le distingă pe acestea de altele asemeni lor. Atunci când afacerea ta are o componentă de activitate care se petrece în mediul online, trebuie să-ți pui serios problema protejării prin înregistrarea ca marcă, printre altele, a domeniului de internet (www.firma.ro) și a numelui produselor și serviciilor companiei. Citește articolul
Să vorbești pare a fi cel mai simplu lucru din lume. Oricine poate să o facă. Și asta e una dintre cele mai mari probleme cu care se confruntă astăzi echipele de oameni. Pe vremuri, vocea oamenilor era auzită rar și doar în cercuri restrânse. Îți programai, de regulă, o slujbă ca pe o potențială activitate din care poți ieși la pensie, iar dacă te supăra cineva, o spuneai unui grup relativ restrâns de oameni. Citește articolul
După 20 de ani răspuns zilnic la peste 100 de emailuri, Alin Popescu, fondator avocatnet.ro, ne povestește despre importanța comunicării pe email în relația cu angajații, clienți, colegii ș.a.m.d. Citește articolul
Înainte de toate, o mențiune. Fac vânzări de peste 18 ani. Am fost agent, am supervizat agenți de vânzări, apoi am fost director de vânzări în FMCG, industria de iluminat, consultanță de business. În toate aceste poziții și experiențe am înțeles faptul că omul de vânzări este adevăratul motor al unei companii. Fără un om de vânzări performant, compania poate merge, trasă ori împinsă de cineva, dar pentru un timp scurt. Citește articolul
Aveți colegi care încă folosesc un calculator de buzunar pentru a realiza diverse rapoarte? Poate o faceți chiar și voi? E frustrant când greșești și trebuie să reiei calculele de la zero. În unele cazuri, nici nu îți dai seama că ai greșit. În astfel de situații, factorul uman e principala sursă de erori. Citește articolul