Legislația specifică relațiilor de muncă se împarte în două mari categorii: (i) cea care conține reguli cu privire la drepturile și obligațiile angajatorului și ale salariatului cu ocazia încheierii unui contract de muncă și pe parcursul acestuia, respectiv (ii) cea care conține reguli cu privire la sănătatea și securitatea în muncă. Citește articolul
În viața profesională, vor apărea diverse situații în care va trebui să redactăm documente ample pentru a expune idei complexe sau pentru a comunica proceduri detaliate. E important să organizăm cât mai bine astfel de texte ample pentru a putea fi parcurse și înțelese cu ușurință. Citește articolul
... E că o groază de oameni se mândresc să spună despre ei că sunt „cei mai buni”. Și e posibil să fie așa. Doar că atunci când crezi despre tine că esti cel mai bun, ai tendința să te multumești cu asta. Să te cufunzi într-un somn dulce, paralizant, al aprecierii propriei persoane. Să încetezi să mai înveți. Să nu mai încerci lucruri noi. Citește articolul
M-am născut crezând că pot face multe lucruri. Toți ne-am născut așa. Întreabă un copil ce vrea să facă atunci când va fi mare și îți va da răspunsuri la care adulții nici măcar nu mai visează. Astronaut, arheolog, super-erou, casieră, croitoreasă. Dacă viața ne-ar putea păstra, cumva, îndrăzneala din copilărie, probabil c-am fi fost, ca persoane și ca societate, mult mai departe decât suntem astăzi. Citește articolul
Trăim timpuri în care oamenii așteaptă filmul, să nu mai citească romanele după care e inspirat. Vremuri în care, ca să nu mai vadă filmele, oamenii citesc mici articole ce sintetizează acțiunea. Spoilers. Vremurile „zi-mi, ai 10 secunde”. Trăim timpuri în care aceiași oameni sunt, în același timp, enervați că a dispărut profesionalismul din multe domenii. De ce doctorii sunt superficiali? De ce nu mai face nimeni lucrurile asa cum se făceau pe vremuri? De ce? Citește articolul
Negocierea este, în cuvintele lui Robert Fischer, „arta prin care se pun de acord toate avantajele și interesele comune ale părților, în scopul obținerii unui acord”. Dar, atenție, negocierea nu are loc doar în business, ci, dacă te uiți atent, ea este prezentă în toate aspectele vieții noastre. De la „ce mâncăm în seara asta” (da, un exemplu ușor exagerat, dar înțelegi la ce mă refer), până la prețul casei pe care dorești să o cumperi, totul este o continuă negociere. Și ca orice artă, ea are anumite tehnici pe care, dacă le înveți, ești cu un pas mai aproape de a obține rezultatul dorit, sau măcar un rezultat cât mai aproape de cel dorit. Așadar, iată, în continuare, trei tehnici de negociere care te vor ajuta atât în afacerile pe care le întreprinzi, cât și în viața de zi cu zi. Citește articolul
Ai colegi care încă folosesc un calculator de buzunar pentru a realiza diverse rapoarte? Poate chiar tu faci asta? Nu-i așa că e frustrant când greșești și trebuie să reiei calculele de la zero? Unde mai pui că în unele cazuri nici măcar nu îți dai seama că ai greșit. În astfel de situații, factorul uman este principala sursă de erori. Soluția cea mai folosită pentru a evita astfel de greșeli este un software de calcul tabelar, iar cel mai popular este Microsoft Excel. Citește articolul
Cu cât vei vorbi mai mult în public, cu atât îți vei da seama că un vorbitor are două mari nevoi: aceea de a fi în stare să ofere explicații simple și succinte și aceea de a se face înțeles, cât de repede și în același timp, unui număr mare de oameni. Citește articolul
Un contract poate părea ceva greu de abordat pentru cineva care nu are de-a face cu scrierea lui. Dar este important să înțelegi esența sa comercială înainte de a-l semna. Citește articolul
Internetul este un mediu la care au acces foarte mulți oameni, dar asta nu înseamnă că o afacere online va fi, automat, profitabilă. Din contră, fiind un cadru atât de larg, trebuie să îți pui mereu întrebarea „De ce ar cumpăra cineva produsul / serviciul meu?” Citește articolul