Devierea unui zbor, de către o companie aeriană, către un aeroport aflat în imediata apropiere a aeroportului de destinație nu conferă pasagerului un drept la o compensație, potrivit unei hotărâri recente a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Cu toate acestea, compania aeriană trebuie să suporte, din proprie inițiativă, costul transferului pasagerului spre aeroportul de destinație prevăzut inițial sau, dacă este cazul, spre o altă destinație apropiată, convenită cu acesta. Citește articolul
Atunci când un zbor le este anulat pasagerilor, dreptul Uniunii Europene (UE) le permite să obțină, din partea companiei, asigurarea cazării la hotel, dacă următorul zbor este programat doar în ziua următoare și aceștia trebuie să aștepte peste noapte. O problemă a apărut, însă, în ceea ce privește întinderea obligației: este aceasta limitată la găsirea unui hotel și asigurarea cazării (inclusiv a costurilor) sau compania aeriană este obligată să se asigure că modalitatea propriu-zisă de cazare este adecvată (de exemplu, pentru o persoană cu handicap, se pune problema dacă infrastructura hotelului corespunde nevoilor acesteia)? Citește articolul
În cazul zborurilor anulate sau cu întârzieri prelungite, în cazul refuzului la îmbarcare sau declasării, pasagerii români pot folosi un formular special de plângere contra companiei aeriene, pe care, în cazul unei soluții întârziate sau uneia nesatisfăcătoare, îl pot trimite chiar Autorității Naționale de Protecția Consumatorului (ANPC), dacă incidentul a avut loc în țară. Citește articolul