Contabilii pot îndeplini, pentru un angajator, doar parte din tot ce înseamnă activitatea de resurse umane, așa cum reiese din legislația în vigoare. De ce e important să precizăm asta? Pentru că o lege recentă obligă angajatorii ca, atunci când externalizează partea de resurse umane și salarizare a activității proprii, să apeleze la un serviciu extern specializat în așa ceva. Or, în lipsa unor specializări suplimentare, contabilul poate face doar salarizare și partea de gestionare a aplicației Revisal. Citește articolul
Recent, în Codul muncii s-a introdus o prevedere ce permite angajatorului să-și rezolve intern conflictele individuale de muncă cu salariații săi, fără să se apeleze la instanțele judecătorești (procedura este opțională). Însă în ce condiții trebuie să figureze informațiile despre conciliere atât în regulamentul intern al companiei, cât și în contractele individuale de muncă ale salariaților? Și este obligatoriu ca ambele părți să fie de acord sau nu? Citește articolul