avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 665 soluții astăzi
Acasă Subiect: relatia de munca
Subiect: relatia de munca
ACCES PREMIUM

Ce pot face contabilii și ce nu din toate activitățile specifice departamentului de resurse umane

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
12 Octombrie 2020 | 0 | 10649 | Timp de citire: 3 min.

Contabilii pot îndeplini, pentru un angajator, doar parte din tot ce înseamnă activitatea de resurse umane, așa cum reiese din legislația în vigoare. De ce e important să precizăm asta? Pentru că o lege recentă obligă angajatorii ca, atunci când externalizează partea de resurse umane și salarizare a activității proprii, să apeleze la un serviciu extern specializat în așa ceva. Or, în lipsa unor specializări suplimentare, contabilul poate face doar salarizare și partea de gestionare a aplicației Revisal. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Conflicte individuale de muncă

Ce trebuie să știi despre introducerea concilierii în regulamentul intern și în contractele salariaților

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
12 Octombrie 2020 | 1 | 2820 | Timp de citire: 4 min.

Recent, în Codul muncii s-a introdus o prevedere ce permite angajatorului să-și rezolve intern conflictele individuale de muncă cu salariații săi, fără să se apeleze la instanțele judecătorești (procedura este opțională). Însă în ce condiții trebuie să figureze informațiile despre conciliere atât în regulamentul intern al companiei, cât și în contractele individuale de muncă ale salariaților? Și este obligatoriu ca ambele părți să fie de acord sau nu? Citește articolul