Cinci noi profesii vor fi introduse în Clasificarea Ocupațiilor din România (COR), printre care și cea terapeut în terapie asistată de animale, potrivit unui proiect de ordin pus marți în dezbatere publică la Ministerul Muncii. În plus, proiectul prevede și apariția unor schimbări legate de câteva dintre ocupațiile existente deja. Aceasta va fi cea de-a treia modificare a COR din acest an. Citește articolul
Reglementarea profesiei de expert în legislația muncii este cuprinsă într-o recentă propunere legislativă de la Senat. O reglementare pe care practica o cerea și o aștepta demult, de altfel, însă propunerea vine cu un deziderat important, dincolo de reglementarea profesională și de cerințele de acreditare a experților - acela ca niciun serviciu extern specializat în resurse umane (HR) și salarizare să nu se mai facă fără coordonarea unui expert acreditat. Citește articolul
4 aprilie este Ziua expertului în legislația muncii, iar anul acesta se împlinesc 11 ani de la introducerea profesiei în Clasificarea Ocupațiilor din România (COR), zece ani de la înființarea Uniunii Naționale a Experților în Legislația Muncii (UNELM) și nouă ani de când a fost aprobat primul standard ocupațional pentru această profesie. Expertul în legislația muncii a beneficiat de o atenție sporită în 2020, când în Codul muncii au intrat unele prevederi ce au obligat angajatorii să recurgă la expertiza acestuia. Citește articolul
Ca urmare a modificării standardului ocupațional pentru experții în legislația muncii în luna septembrie a anului trecut, cursurile cu astfel de specializări care au mai puțin de 240 de ore de pregătire, pe o durată de minim două luni, nu sunt recunoscute de către Uniunea Națională a Experților în Legislația Muncii (UNELM) și sunt contrare normelor legale. Citește articolul
La fel ca și contractul individual de muncă (CIM), regulamentul intern (RI) are o importantă deosebită în relațiile de muncă. Recomandarea specialiștilor în dreptul muncii este ca regulamentul intern să nu fie elaborat doar pentru a se bifa una dintre cerințele legale, chiar dacă microîntreprinderile au scăpat de acestă obligație, ci să fie gândit și adaptat cerințelor fiecărui angajator și activității firmei. Citește articolul
Standardul ocupațional pentru experții în legislația muncii a fost modificat în cursul săptămânii trecute, fiind introduse mai multe ore de formare, cele mai multe pe partea de pregătire practică. În plus, în cuprinsul standardului sunt prevăzute și mai multe competențe ce trebuie acumulate de cei interesați de această calificare. Citește articolul
Transformările care au avut loc în ultimul an în activitatea economică, în contextul pandemiei de COVID-19, sunt, în cele mai multe cazuri, ireversibile, dar și benefice pentru mediul de afaceri. Incertitudinea generată de evoluția pandemiei și preocuparea angajatorilor față de sănătatea angajaților au făcut ca programul de lucru flexibil, inclusiv munca la distanță, să reprezinte o soluție viabilă pentru multe companii. Cu toate acestea, există încă numeroase aspecte neclare, cel puțin în zona de resurse umane și salarizare, care trebuie lămurite, ținând cont de faptul că munca la distanță tinde să devină obișnuință pe termen mediu și lung pentru multe companii. Citește articolul
Atunci când încheie raportul de muncă cu un salariat, angajatorul îi poate elibera acestuia o notă de lichidare. Concret, acest document arată faptul că salariatul nu are datorii fața de firmă, dar nici invers. În prezent, documentul este opțional, așa încât angajatorul nu este obligat să-l emită. Citește articolul
A trecut un an plin de modificări ce privesc în mod direct raporturile de muncă: a fost completat cu aspecte interesante Codul muncii, s-au schimbat pe ultima sută de metri anumite chestiuni fiscale ce țin de sumele primite de angajați pe lângă salariu, au fost adoptate lucruri noi pentru a completa cadrul legislativ al telemuncii și nu numai. O sinteză, în cele ce urmează: Citește articolul
Când Codul Muncii a fost modificat luna trecută, câteva noi prevederi au ridicat semne de întrebare printre angajatori: trebuie să ne schimbăm sau nu organizarea în activitățile de salarizare și resurse umane? Plecând de la ce spun noile prevederi și ajungând până la răspunsurile pe care Ministerul Muncii le-a oferit redacției noastre, iată sinteza modificărilor problematice: Citește articolul