Deși săracă în prevederi referitoare la regulile pe care trebuie să le respecte pasagerii vehiculelor pe două roți, legislația rutieră impune, totuși, anumite reguli, limite și obligații pentru aceștia. Citește articolul
Traficul intens din marile aglomerări urbane a făcut ca popularitatea vehiculelor ușoare, alternative ale autoturismului ori ale mijloacelor de transport în comun (și ele confruntate cu blocajele rutiere), să crească. Consecința este evidentă, numărul motocicletelor, bicicletelor ori trotinetelor prezente în trafic crescând de la an la an, dar și cel al evenimentelor rutiere în care acestea sunt implicate. Citește articolul
O nouă propunere legislativă ce se consideră că a trecut tacit de Senat, deoarece nu a fost dezbătută și votată în termenul legal, propune modificarea și completarea Codului rutier și aduce reglementări referitoare la comportamentul polițistului rutier în relația cu participanții la trafic, mărește numărul de ore de pregătire în cadrul școlilor de șoferi și obligă poliția să avertizeze șoferii cu privire la prezența radarelor. Una dintre cele mai radicale modificări propuse este aceea a interzicerii dreptului de a conduce mașini cu mai mult de 100 cai putere (CP) tinerilor de până în 21 de ani și celor care au permis categoria B de mai puțin de un an.
Citește articolulAbaterile conducătorilor de trotinete electrice de la legislația rutieră au intrat în vizorul Legislativului. O modificare a normelor în vigoare permite polițistilor locali să constate contravențiile făcute de aceștia și să îi amendeze, conform unei legi recent oficializate. Asta înseamnă că nu doar polițiștii rutieri le pot da amenzi celor care încalcă regulile de circulație, ci și polițiștii locali, astfel că sunt șanse mai mari ca neregulile trotinetiștilor să fie sancționate. Citește articolul
Cât de gravă poate fi sancțiunea pentru că mergi cu bicicleta sau cu trotineta sub influența alcoolului ori a altor substanțe? În mod cert, nu la fel de gravă ca atunci când conduci un autovehicul în această stare, dar, chiar și așa, sancțiunea nu este sau nu ar trebui să fie neglijată, întrucât, în cel mai bun caz, cel amendat „scapă” cu cel puțin câteva sute de lei de plată la final. Citește articolul