Informațiile colectate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) de la firmele de curierat, în conformitate cu reglementările adoptate la jumătatea anului trecut, constituie baza controalelor fiscale anunțate pentru perioada următoare la persoanele fizice care vând produse cu plata ramburs prin intermediul platformelor online. Însă verificările vor fi realizate de Direcția Generală Antifraudă Fiscală (DGAF) sub forma controlului documentar, procedură ce prezintă anumite particularități de care contribuabilii trebuie să țină cont. Citește articolul
Deși vorbim de o declarație care se depune abia de câteva luni, formularul 395 deja a început să aducă rezultatele așteptate de reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), conform unor declarații recente. În acest sens, în aprilie vor fi demarate controale ale inspectorilor antifraudă la comercianții online bănuiți de evaziune fiscală. Este vorba de raportarea pe care sunt obligați să o facă furnizorii de servicii poștale și care vizează indirect comercianții online care trimit colete cu plata ramburs către clienți. Citește articolul
La finalul lunii ianuarie 2023, furnizorii de servicii poștale depun, pentru prima oară, declarația 395, a cărei versiune electronică e disponibilă de câteva săptămâni pentru transmiterea online. Prin acest formular, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) obține lunar informații despre comercianții online care trimit colete cu plata ramburs. Iată ce este de știut despre noua raportare. Citește articolul
În contextul în care furnizorii de servicii poștale vor trebui să transmită lunar informații despre comercianții online care trimit colete cu plata ramburs, este important de clarificat că vizate de obligație sunt inclusiv firmele de curierat care fac asemenea livrări. Obligația de declarare la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) intervine din decembrie 2022, primul termen de raportare fiind la finele lunii ianuarie 2023. Citește articolul
Pe final de an o să intervină obligația prin care anumite informații legate de comercianții online și coletele expediate de ei cu plata în sistem ramburs vor fi transmise la Fisc de către furnizorii de servicii poștale. Dacă măsura dată prin ordonanță conține doar un „schelet” al informațiilor ce se vor raporta lunar, ordinul de punere în aplicare detaliază exact ce date vor ajunge la autorități. Citește articolul