avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 360 soluții astăzi
Acasă Subiect: furnizori servicii postale
Subiect: furnizori servicii postale
ACCES PREMIUM

Încep controalele fiscale la cei care vând online produse cu plata în sistem ramburs. Ce trebuie să știe contribuabilii vizați

Deloitte România în Contabil și fiscal
4 Aprilie 2023 | 0 | 1881 | Timp de citire: 5 min.

Informațiile colectate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) de la firmele de curierat, în conformitate cu reglementările adoptate la jumătatea anului trecut, constituie baza controalelor fiscale anunțate pentru perioada următoare la persoanele fizice care vând produse cu plata ramburs prin intermediul platformelor online. Însă verificările vor fi realizate de Direcția Generală Antifraudă Fiscală (DGAF) sub forma controlului documentar, procedură ce prezintă anumite particularități de care contribuabilii trebuie să țină cont. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cu „tunurile” pe comercianții online: Cum ajunge ANAF să îi monitorizeze cu ajutorul a trei categorii de intermediari, pentru a depista evazioniștii

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
15 Martie 2023 | 1 | 4977 | Timp de citire: 3 min.

Comerțul online de produse a început să crească simțitor odată cu pandemia de coronavirus, tot mai mulți comercianți online persoane fizice și juridice devenind activi în România. În acest context, autoritățile de la noi au început să facă demersuri pentru a-i depista pe cei care nu-și declară integral sau parțial veniturile. Cum? Prin introducerea de declarații obligatorii pentru anumiți intermediari din domeniul comerțului online, astfel încât evazioniștii să poată fi identificați mai ușor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Șeful ANAF: În aprilie încep controale la comercianții online bănuiți de evaziune, în baza informațiilor extrase din declarația 395

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
8 Martie 2023 | 1 | 3553 | Timp de citire: 2 min.

Deși vorbim de o declarație care se depune abia de câteva luni, formularul 395 deja a început să aducă rezultatele așteptate de reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), conform unor declarații recente. În acest sens, în aprilie vor fi demarate controale ale inspectorilor antifraudă la comercianții online bănuiți de evaziune fiscală. Este vorba de raportarea pe care sunt obligați să o facă furnizorii de servicii poștale și care vizează indirect comercianții online care trimit colete cu plata ramburs către clienți. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder 31 ianuarie e primul termen pentru raportarea la ANAF a trimiterilor de colete cu plata ramburs. Ce trebuie să știe comercianții vizați indirect

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
31 Ianuarie 2023 | 0 | 9316 | Timp de citire: 2 min.

La finalul lunii ianuarie 2023, furnizorii de servicii poștale depun, pentru prima oară, declarația 395, a cărei versiune electronică e disponibilă de câteva săptămâni pentru transmiterea online. Prin acest formular, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) obține lunar informații despre comercianții online care trimit colete cu plata ramburs. Iată ce este de știut despre noua raportare. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Datele persoanelor care primesc colete cu plata ramburs vor ajunge la Fisc. Însă dreptul de a fi uitat e inaplicabil în acest caz

Alexandru Boiciuc în Date personale & viața privată
Redactor-șef, avocatnet.ro
15 Octombrie 2022 | 2 | 21516 | Timp de citire: 2 min.

În curând, informațiile legate de livrările de colete cu plata în sistem ramburs, trimise de comercianții online către clienți, vor ajunge lunar la Fisc. Și vor include și datele persoanelor fizice care primesc acele colete. În acest context, persoanele fizice trebuie să știe că vor cere degeaba Fiscului să le fie șterse datele, pentru că dreptul de a fi uitat, din Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR), nu se aplică în această situație. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Comercianții online, în vizorul Fiscului

Inclusiv coletele cu plata ramburs trimise prin firmele de curierat sunt vizate de noua obligație de raportare la ANAF

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
7 Octombrie 2022 | 1 | 4743 | Timp de citire: 2 min.

În contextul în care furnizorii de servicii poștale vor trebui să transmită lunar informații despre comercianții online care trimit colete cu plata ramburs, este important de clarificat că vizate de obligație sunt inclusiv firmele de curierat care fac asemenea livrări. Obligația de declarare la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) intervine din decembrie 2022, primul termen de raportare fiind la finele lunii ianuarie 2023. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Colete cu plata ramburs: Ce informații vor ajunge la Fisc privind comercianții online și expedierile lor

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
28 Septembrie 2022 | 0 | 2855 | Timp de citire: 2 min.

Pe final de an o să intervină obligația prin care anumite informații legate de comercianții online și coletele expediate de ei cu plata în sistem ramburs vor fi transmise la Fisc de către furnizorii de servicii poștale. Dacă măsura dată prin ordonanță conține doar un „schelet” al informațiilor ce se vor raporta lunar, ordinul de punere în aplicare detaliază exact ce date vor ajunge la autorități. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Colete cu plata ramburs: Din decembrie, datele comercianților online trebuie transmise lunar la ANAF prin declarația 395

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Septembrie 2022 | 1 | 8835 | Timp de citire: 3 min.

Din decembrie 2022, furnizorii de servicii poștale vor avea obligația de a transmite lunar informații despre comercianții online care trimit colete cu plata ramburs. Un ordin în acest sens a fost oficializat recent de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), raportarea urmând să se facă online prin formularul 395. Primele declarații se vor depune, astfel, la finele lunii ianuarie 2023. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Datele comercianților ce trimit prin poștă colete cu plata ramburs și ale clienților lor vor fi transmise Fiscului. E nevoie, însă, de norme

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
19 Mai 2022 | 1 | 8420 | Timp de citire: 3 min.

Furnizorii de servicii poștale vor fi obligați să transmită lunar Fiscului informații despre comercianții online care trimit colete cu plata ramburs și despre clienții care le primesc, conform unei ordonanțe oficializate aseară. În acest fel, autoritățile vor să identifice mai ușor comercianții online care nu-și declară veniturile parțial sau integral, însă măsura va trebui pusă în aplicare prin ordin al Fiscului. Citește articolul