Fișa de control folosită de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) în desfășurarea controalelor efectuate în parcurile de distracții include informații despre documentația pe care trebuie să o dețină acestea, inscripționarea echipamentelor, măsurile de siguranță și responsabilitățile producătorilor, distribuitorilor, administratorilor și locatorilor de echipamente de agrement. Documentul poate fi folosit de comercianți drept un ghid de bune practici în activitatea lor. Citește articolul
Persoanele fizice și juridice care intră în comerțul online trebuie să știe că li se aplică aceleași obligații fiscale pe care le au contribuabilii din comerțul tradițional. În contextul în care Fiscul își înmulțește instrumentele prin care poate depista evazioniștii din comerțul online, persoanele fizice și juridice trebuie să se asigure că activitatea lor este conformă cu legislația fiscală, dacă nu vor să riște să aibă probleme la controale. Citește articolul
Informațiile colectate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) de la firmele de curierat, în conformitate cu reglementările adoptate la jumătatea anului trecut, constituie baza controalelor fiscale anunțate pentru perioada următoare la persoanele fizice care vând produse cu plata ramburs prin intermediul platformelor online. Însă verificările vor fi realizate de Direcția Generală Antifraudă Fiscală (DGAF) sub forma controlului documentar, procedură ce prezintă anumite particularități de care contribuabilii trebuie să țină cont. Citește articolul
Mai sunt câteva zile până la expirarea termenului de înregistrare a producătorilor și comercianților de pe piață în platforma SGR („Sistemul de Garanție-Returnare”), iar riscul unei amenzi între 20.000 și 40.000 de lei, în urma controalelor dedicate ce vor avea loc luna următoare, „a alertat” comercianții și producătorii de băuturi în privința conformării la obligația de înregistrare. Una dintre întrebările adresate de cei interesați este ce formă de organizare are comerciantul supus înregistrării și dacă, de exemplu, o întreprindere individuală ori o persoană fizică autorizată e obligată să se înregistreze în platforma SGR. Citește articolul
Informații ample despre activitatea companiilor și persoanelor fizice care fac vânzări sau închirieri prin marketplace-uri trebuie să ajungă anual la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), conform unei ordonanțe oficializate marți de Guvern. Raportarea este făcută de către cei care gestionează asemenea marketplace-uri, vizate fiind atât vânzările de bunuri și prestările de servicii, cât și închirierile de bunuri. În acest fel, Guvernul a transpus la noi directiva europeană supranumită DAC7. Citește articolul
Dacă legislația, mai exact, autoritățile te văd drept comerciant ori nu e o chestiune ce ține în principal de caracterul repetat ori nu a actelor de comerț - adică cât de des vinzi produse altor persoane, indiferent unde o faci. Astfel, că vorbim de produse handmade (făcute de mână) sau de produse la mâna a doua, esențialul este cât de des faci acte de comerț. De aici, și discuția referitoare la casele de marcat și obligația de a da bon fiscal cumpărătorului. Citește articolul
Mai multe prevederi care au apărut în dezbatere încă de prin 2019 au văzut „lumina” luna aceasta - vorbim de două acte normative, o ordonanță și o hotărâre de Guvern, care au apărut în Monitorul Oficial și care se vor aplica de sâmbăta asta, iar cei vizați sunt comercianții din aproape toate mediile de vânzare. Iar, dacă tot suntem la final de lună, ne uităm și la alte două acte normative apărute luna asta ce vizează plățile cu cardul și pe cele ramburs. Citește articolul
Așa cum scriam zilele trecute, autoritățile vor să includă în definiția comerciantului și persoanele obișnuite care vând online produse, în mod constant, pentru a câștiga bani, așa cum reiese dintr-un proiect de OUG al Protecției Consumatorilor. Însă ce efecte ar avea o asemenea modificare? Ce obligații ar avea persoanele obișnuite? Citește articolul
Definiția comerciantului urmează să fie extinsă de autorități pentru a include persoanele fizice obișnuite care vând online produse pe platforme precum Okazii, OLX sau LaJumate. Practic, aceste persoane vor fi considerate, în sensul legislației protecției consumatorilor, comercianți care au obligații legale de respectat și care pot fi amendate, așa cum a confirmat pentru noi avocata Silvia Axinescu, senior managing associate la Reff & Asociații. Citește articolul