Primul obstacol pe care-l intampina absolvenþii de facultate in cautarea primului job este, fara indoiala, lipsa experientei concrete. Desi problema (si cercul vicios pe care il favorizeaza: nu ai experienta – nu gasesti job, nu gasesti job – nu ai experienta) nu este una noua, in conditiile pietei muncii de azi ea pare sa devina din ce in ce mai mult un motiv de fustrare majora. Acesta este unul din motivele pentru care se vorbeste din ce in ce mai des despre absolventi ca despre o “generatie pierduta“. Citește articolul
Daca ai reusit sa treci de etapa de selectie a aplicatiilor si ai obtinut un interviu de angajare cu managerul sau HR-ul companiei, te poti numara printre cei norocosi. Stim cat de dificil este sa identifici o pozitie compatibila cu abilitatile si experienta profesionala, dar si sa primesti o invitatie la un interviu. Mai mult decat atat, daca ai trecut cu brio si de intalnirea fata in fata cu persoana responsabila de la HR, inseamna ca ai ajuns pe lista scurta si esti candidatul (aproape) perfect pentru pozitia vacanta. Citește articolul
Cand vine vorba despre o alegere potrivita in cariera, tinerii absolventi se afla, de multe ori, intr-o mare dilema, fie sunt incapabili sa ia o decizie. Evident ca astfel de alegeri nu sunt usoare, mai ales daca ne gandim la piata a muncii in continua transformare si la rata somajului (inca) ingrijoratoare. Citește articolul
Tot romanul se pricepe la PR, Marketing, Social Media, Politica si… HR. Daca suntem adesea in postura de a intelege oamenii din jurul nostru, de a lucra cu ei, de a-i convinge de ceva, rezulta ca stim HR. Nu vreau sa fac o pledoarie pentru motivele pentru care se intampla asta, insa as vrea sa ma opresc asupra uneia dintre afirmatiile generate, de obicei, de cineva care se potriveste acestei tipologii. Citește articolul
La nivel organizational, managementul stresului poate fi sustinut de o doza zilnica si sanatoasa de umor adaptat fiecarei culturi in parte. Umorul va contribui in mod vizibil la cresterea productivitatii si performantei angajatilor. Probabil unul dintre cele mai simple si usor de folosit instrumente, umorul ii poate ajuta pe manageri sa gestioneze mai bine anumite situatii limita, sa comunice mai eficient cu angajatii sau sa sporeasca creativitatea. Citește articolul
E luni de dimineata. E soare, poate ploua? De nu-i concediu, probabil nu conteaza. E ziua lui "trebuie sa merg la munca". S-au scris chiar cantece despre celebra si trista zi de luni. Citește articolul