Parlamentarii au avizat favorabil astăzi, în ultima zi în care mai puteau face acest lucru, intenția președintelui României de a consulta cetățenii pe tema luptei anticorupție. Atunci când este vorba de probleme de interes național, președintele României are dreptul să ceară cetățenilor, prin referendum, să-și exprime voința cu privire la acestea, potrivit Constituției. Recent, Klaus Iohannis a inițiat un astfel de demers pentru a vedea ce crede poporul despre grațierea colectivă propusă de Guvern, dar și despre modificarea codurilor penale. Citește articolul
În teorie, singura ipoteză în care nu mai există pericolul ca faimoasa Ordonanță 13 (de modificare a codurilor penale) să mai intre în vigoare este cea în care Parlamentul aprobă Ordonanța 14, cea prin care au fost abrogate prevederile celui dintâi act. Totuși, parlamentarii pot vota și respingerea acesteia, tot așa cum putem să ne imaginăm și situația în care Curtea Constituțională admite o neconstituționalitate a OUG nr. 14/2017. În aceste cazuri însă, Ordonanța 13 va fi considerată în vigoare și producând efecte juridice încă de la 11 februarie. Citește articolul
Sesizarea de neconstituționalitate a cunoscutei „Ordonanțe 13”, actul normativ prin care urmau să se introducă modificări majore privind abuzul în serviciu, a fost respinsă astăzi de Curtea Constituțională a României (CCR), potrivit unui comunicat de presă. Indiferent care ar fi fost decizia judecătorilor, documentul oricum era abrogat și nu se mai aplica. Citește articolul
În 2016, când Curtea Constituțională a României (CCR) s-a pronunțat cu privire la constituționalitatea unei sintagme din textul de lege al infracțiunii de abuz în serviciu (atât din Codul penal vechi, abrogat, cât și din Codul penal în vigoare), textul de lege nu a fost declarat ca neconstituțional și nu a fost lipsit de efecte juridice. Așadar, ipoteza că infracțiunea de abuz în serviciu fusese reintrodusă prin faimoasa Ordonanță nr. 13, iar că acum a dispărut prin abrogarea acestui act, este incorectă. Citește articolul
Efectele unei ordonanțe de urgență pot fi stopate, în principiu, în patru moduri diferite, așa cum reiese din prevederile legislației în vigoare. Astfel, este vorba de respingerea actului prin lege, de declararea neconstituționalității acestuia fie la sesizarea unei instanțe, fie la sesizarea Avocatului Poporului sau de abrogarea prin altă ordonanță de urgență. Citește articolul
Odata cu noul OUG adoptat in aceasta seara de catre Guvernul Grindeanu, infractiunea de neglijenta in serviciu, prevazuta in trecut de art. 298 din Codul Penal, a fost abrogata. De asemenea, abuzul in serviciu a suferit mai multe modificari in definirea sa de catre Codul Penal. Si alte infractiuni si reguli de procedura penala au fost modificate. Citește articolul
Odata cu noul OUG adoptat in aceasta seara de catre Guvernul Grindeanu, infractiunea de neglijenta in serviciu, prevazuta in trecut de art. 298 din Codul Penal, a fost abrogata. Citește articolul
Guvernul a adoptat astazi, prin Ordonanta de Urgenta, o serie de modificari la reglementarea infractiunii de abuz in serviciu. Pana acum, abuzul in serviciu era definit astfel: Citește articolul