Cam o dată la zece ani pot fi date amnistiile fiscale, spunea recent Marcel Boloș, Ministrul finanțelor, în contextul aprobării amnistiei generale din OUG 107/2024. Însă adevărul e că în ultimii zece ani am avut parte de patru amnistii generale și de șase amnistii specifice, inițiatorul fiind când Guvernul, când Parlamentul. Guvernanții se folosesc de acest instrument în principal când e nevoie de adunat rapid bani la bugetul de stat, în timp ce parlamentarii caută, în principal, să corecteze probleme legislative care au dus la impuneri fiscale suplimentare majore pentru contribuabili. Citește articolul
Legile bugetului de stat pentru anul 2021, documente bazate inclusiv pe unele măsuri de „cumpătare” economică luate recent, au fost promulgate luni de președintele României și azi au apărut în Monitorul Oficial. Citește articolul
Dezbaterile ultimelor săptămâni s-au centrat în România pe deficitul bugetar, pe iminența creșterilor de taxe și pe apariția de noi tipuri de impozite. În plan european, însă, voci de diferite culori politice, aflate în poziții de conducere în mai multe instituții europene, atrag atenția asupra „greșelii” majore pe care o pot comite guvernele – „de a întări politica fiscală prea repede” – Laurence Boone, economistul-șef al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică, cerând „menținerea sustenabilității fiscale pe tot timpul perioadei de recuperare” - Consiliul Bugetar European. Și, atunci, ce este de făcut? Cum să finanțezi un deficit bugetar în creștere, fără să tai oxigenul firmelor, ci, dimpotrivă, să le alimentezi arderea? Citește articolul
Comisia European recomanda Romaniei prudenta in politicile fiscale. Statele care nu au adoptat inca moneda euro ar trebui sa aplice politici economice solide si stabile, spun reprezentantii Comisiei. Citește articolul