În practică, relațiile dintre reprezentanții asociației și proprietarii de apartamente pot fi uneori tensionate și pot chiar depăși limitele legii. Spre exemplu, o situație des întâlnită este cea în care administratorul nu acceptă decât plata întregii facturi sau o condiționează de plata sumelor pentru fondurile speciale ale asociației, respectiv fondul de rulment și cel de reparații. Legal, nu poate face acest lucru. Citește articolul
La capitolul cheltuieli, viitoarea lege a asociațiilor, în vigoare începând din 28 septembrie 2018, prevede expres că este obligatorie constituirea unui fond de reparații și a unui fond de rulment. Condițiile din spatele constituirii lor rămân, în mare parte, la fel ca cele folosite și de legislația acum în vigoare. Banii se vor duce cu toții în același cont unic al asociației, se vor da chitanțe separat pentru fiecare astfel de fond, iar legea nouă lasă deschisă posibilitatea constituirii și a oricăror altor fonduri speciale. Citește articolul
Proprietarii care nu vor permite accesul în locuință pentru reparații, lucrări sau în situații de urgență, după ce au primit preaviz motivat de la asociație, vor risca o amendă de la 500 la 3.000 de lei, potrivit viitoarei legi a asociaților de proprietari, aplicabilă din septembrie. Citește articolul