Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) a stabilit, printr-un recurs în interesul legii (RIL) pronunțat în septembrie 2020, că interdicția inițierii ori suspendarea procedurii de dizolvare sau de lichidare a persoanei juridice, ca măsură preventivă permisă de Codul de procedură penală, nu se aplică și în cazul procedurii falimentului, în contextul insolvenței firmei vizate. Citește articolul
În antreprenoriat, microîntreprinderea poate fi cea mai avantajoasă formă ce poate reuni unul sau mai multi asociați în vederea derulării unui business de succes. Dacă după o perioadă, lucrurile nu decurg așa cum au fost previzionate sau pe fondul unor alte oportunitați de business, asociații pot alege să închidă firma. Radierea societății după lichidare și dizolvarea simultană este o procedură relativ facilă, care se face la Registrul Comerțului, însă implicațiile fiscale și obligațiile declarative la Agentia Națională de Administrare Fiscală se pot complica, în funcție de cum se desfășoară procedura (într-un singur an calendaristic sau în doi). Spre exemplu, microîntreprinderile pentru care lichidarea a fost începută anul trecut și nu a fost finalizată încă, sunt obligate să bifeze câteva declarații suplimentare în 2019, fiind obligate să treacă la impozitarea pe profit. Citește articolul
Multe persoane au firme înființate din paleolitic și “lăsate să moară”. Nu știu dacă ați aflat, dar de câțiva ani “nu mai merge și așa”, iar orice firmă neînchisă conform procedurilor vă poate crea probleme în cazierul fiscal personal. Dacă vreți să știți ce riscați lăsând problema așa sau vă gândiți că e timpul să vă rezolvați această problemă pe care o târâți după voi, aveți mai multe detalii în articol. Citește articolul
Parlamentarii au facut mai multe modificari la Legea societatilor prin intermediul unui act normativ care se aplica de astazi. In principal, noutatile carora firmele trebuie sa le acorde o atentie sporita sunt legate de dizolvare si lichidare. Citește articolul
Firmele si-ar putea administra activitatea pe baza unor reguli noi, dupa ce un proiect de act normativ privind modificarea legii societatilor comerciale a fost aprobat tacit de senatori. Mai exact, documentul stabileste ca transmiterea partilor sociale catre una sau mai multe persoane s-ar putea realiza numai dupa ce ANAF va efectua o inspectie fiscala. Citește articolul