O nouă procedură de administrare și monitorizare a contribuabililor mijlocii a intrat joi în vigoare, odată cu publicarea unui act al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) în Monitorul Oficial. Printre altele, noile prevederi stabilesc pașii de urmat în ceea ce privește înregistrarea fiscală, administrarea grupului fiscal unic, obligații declarative, solicitarea și comunicarea documentelor sau soluționarea deconturilor de TVA cu opțiune de rambursare. Spre exemplu, contribuabililor mijlocii le pot fi comunicate de-acum documentele solicitate, la cerere, și prin intermediul e-mailului, variantă deja posibilă, de luna trecută, pentru contribuabilii mari. Citește articolul
Criteriile de selecţie a contribuabililor mari şi mijlocii au fost modificate la 1 ianuarie 2017, aşa încât, spre exemplu, societăţile afiliate în mod direct sau firmele nou-înfiinţate care se angajează să realizeze investitiţii majore în primii ani să fie încadrate în categoria marilor contribuabili. Măsurile sunt incluse într-un act normativ al Agenţiei Naţionale de Admnistrare Fiscală (ANAF), publicat la final de 2016 în Monitorul Oficial şi care prevede, totodată, ca acele companii inactive ori aflate în faliment să fie excluse din categoria amintită. Citește articolul
Ordinul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3564/2014 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3582/2013 privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 863 din 27 noiembrie 2014. Citește articolul