ACCES PREMIUM
De ce premium?
Firmele înscrise în registrul e-Factura trebuie să trimită în sistem toate facturile emise între ele, chiar și pentru servicii. Ieșirea din registru e imposibilă
O clarificare foarte importantă legată de e-Factura este că acei contribuabili care se înscriu în registrul special al sistemului nu mai pot să iasă ulterior din el, informație confirmată de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Automat, asta înseamnă că respectivii contribuabili sunt obligați să transmită în e-Factura toate facturile pe care le emit între ei, indiferent că sunt pentru bunuri riscante sau neriscante ori pentru servicii.
Articolul continuă mai jos
Într-un
document cu întrebări și răspunsuri publicat recent de ANAF este explicat că
firmele care optează pentru înscrierea în registrul e-Factura, prin formularul 084, nu mai pot să iasă din el, dacă cererea a apucat să producă efecte. Singurul lucru ce poate fi făcut este să se renunțe în mod expres la cererea de înscriere în registru, dar asta numai înainte ca înscrierea să fie operată de autorități.
„Potrivit punctului 14 din procedura aprobată prin Ordinul ANAF 1.713/2021, operatorii economici pot să renunțe la cererea privind înregistrarea în Registrul RO e-Factura până la data înscrierii acestora în Registrul RO e-Factura, respectiv până la data de 1 a lunii următoare transmiterii cererii de înregistrare, prin transmiterea unui nou formular 084, având bifată secțiunea IV și completată cu numărul și data înregistrării formularului inițial prin care operatorul economic a solicitat înregistrarea în Registrul Ro e-Factura.Operatorii economici sunt radiați din Registrul RO e-Factura de la data radierii din Registrul contribuabililor/plătitorilor, potrivit legii. În ipoteza în care, prin prevederile procedurale, s-ar acorda posibilitatea contribuabililor de a solicita «ieșirea» din Registrul RO e-Factura, după data la care solicitarea de «intrare» și-a produs efectele, respectiv după înscrierea operatorului economic în Registrul RO e-Factura, astfel de prevederi de nivel terțiar ar contraveni dispozițiilor de nivel primar pentru a căror aplicare au fost emise”, scriu reprezentanții ANAF în document.
Într-adevăr, în acel ordin este precizat că un contribuabil poate doar să renunțe la cererea inițială de intrare în registru, înainte ca efectele ei să se producă. Singura precizare legată de ieșirea din registru este numai pentru cazul în care
contribuabilii sunt radiați din registrul contribuabililor.
Automat, înscrierea în registrul e-Factura înseamnă că
toate facturile emise către alte firme din registru trebuie raportate în e-Factura, indiferent dacă e vorba despre
produse riscante, neriscante sau servicii.
„În situația în care atât furnizorul, cât și beneficiarul au optat pentru utilizarea sistemului RO e-Factura și au fost înregistrați în Registrul RO e-Factura, facturile electronice emise atât pentru produse cu risc fiscal ridicat, cât și pentru alte bunuri/servicii, vor fi transmise, conform OUG nr. 120/2021, doar prin sistemul RO e-Factura între cele două persoane impozabile.”, este subliniat în documentul publicat de ANAF.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (1)