ACCES PREMIUM
De ce premium?
Roluri critice în firme: Cei propuși pentru un astfel de rol trebuie consultați înainte, fiindcă sunt situații în care își asumă și o răspundere personală
Companiile trebuie să numească, în funcție de profilul lor, mai mulți responsabili, printre care și unul cu securitatea și sănătatea în muncă, unul care se ocupă de investigarea hărțuirii ori de cercetările disciplinare sau un expert în egalitate de șanse și tratament. Numirea persoanelor în astfel de roluri trebuie făcută doar după consultarea lor, deoarece sunt cazuri în care nu doar angajatorii își asumă răspunderea, ci există și o răspundere personală a celui numit.
Articolul continuă mai jos
În funcție de profilul ei, o firmă trebuie să aibă mai multe tipuri de responsabili, respectiv persoane care să se ocupe de investigarea hărțuirii, de securitatea și sănătatea în muncă, de cercetările disciplinare, de egalitatea de șanse și tratament etc.
Angajatorii trebuie să acorde o atenție deosebită numirii responsabililor din firmă,
fiind recomandată stabilirea unei liste cu atribuții, care să fie discutată cu persoana ce se dorește numită pentru un astfel de rol.
Acest lucru este cu atât mai important cu cât responsabili răspund personal, în anumite situații, nu doar angajatorul.
După cum a subliniat, în cadrul unei conferințe organizate de
avocatnet.ro,
Anca Iulia Zegrean, specialist în dreptul muncii,
“de multe ori eu le am recomandat clienților inclusiv să se ducă cu lista de atribuții în mână și să discute foarte sincer cu persoana căreia vor să-i aloce acest rol, ca să înțeleagă și să vadă dacă persoana respectivă dorește rolul și și-l asumă, pentru că sunt situații în care există și o răspundere personală a celui care ocupă acest rol, nu numai aia angajatorului”.
Numirea rolurilor critice în firmă se face
prin decizie administrativă sau prin contract de muncă, respectiv fișă de post, în funcție de mai multe criterii.
În practică, există și situații în care nu pot fi numite anumite persoane din firmă pentru a îndeplini aceste roluri
din cauza riscului de conflict de interese.
Pe de altă parte, rolurile obligatorii în companii
pot fi externalizate, în special în cazurile în care acestea nu au cum să desemneze un responsabil cerut de lege din rândul angajaților săi.
Din punct de vedere al riscurilor, externalizarea rolurilor critice e, de cele mai multe ori, cea mai bună soluție, dar nu exonerează firmele de răspundere în fața legii.
Citește mai mult despre
responsabili companie,
responsabil hartuire,
responsabil egalitate sanse,
responsabil ssm,
asumarea raspunderii,
raspundere,
raspundere angajat
Specialiști citați în acest articol
Anca Iulia Zegrean este un avocat cu experiență bogată în litigii pe chestiuni de drept civil, fiscal și dreptul muncii, precum și un întemeietor al practicii de drept al muncii la Biriș Goran. Extrem de interesată de dreptul muncii și doritoare de a face o reală diferență în aspectele legale ale managementului resurselor umane, Anca consiliază un portofoliu variat de clienți semnificativi pe piața din România, pe care îi ajută să navigheze într-un mediu legislativ schimbător și să facă față inclusiv disputelor de muncă inerente acestuia. Lucrând pentru organizații care au de la 50 la 3.000 de angajați, Anca este un furnizor de soluții inteligente, creative și sustenabile. Cu un bun simț al afacerii educat prin dubla licențiere academică drept avocat, dar și economist, Anca crede în privirea de ansamblu și în așezarea pe primul loc a obiectivelor afacerii.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (1)