Joi, 27 martie, are loc evenimentul: Dreptul proprietății intelectuale în raport cu salariații - Aspecte practice și provocări actuale. Participă →
Regulile privind inventarierea patrimoniului sunt cuprinse in nu mai putin de patru acte normative, ceea ce face ca operatiunea sa fie complexa si greu de stapanit fara o munca serioasa de documentare. In conditiile in care amenzile pentru nerespectarea reglementarilor privind inventarierea pot ajunge si la 5000 de lei, va prezentam astazi cele mai importante aspecte pe care trebuie sa le stiti despre realizarea unui inventar. Citește articolul
In conditiile crizei economice, angajatorii sunt dispusi sa isi relocheze afacerile astfel incat sa reduca cheltuielile. Tot din cauza crizei economice si a conditiilor dificile de pe piata muncii, multi angajati sunt gata sa accepte propunerile angajatorului de a-si schimba locul de munca in alta localitate. Ce trebuie sa stiti din punct de vedere juridic despre schimbarea serviciului intr-un alt oras, aflati din articolul urmator. Citește articolul
De saptamana trecuta, persoanele care vor sa isi infiinteze o firma au la dispozitie un portal online, creat de Oficiul National al Registrului Comertului. AvocatNet.ro iti spune care sunt principalii pasi pentru a infiinta si autoriza o societate comerciala numai prin internet. Citește articolul
Vestea ca pentru toate contractele civile prevazute de Codul Civil, impozitul de 10% se retine la sursa, a fost primita cu stupoare de cei mai multi dintre contribuabili. In lipsa unor clarificari oficiale, discutiile despre aceste prevederi sunt departe de a fi incheiate. Avocatul specializat in taxe, Gabriel Biris, a precizat marti, la conferinta anuala de fiscalitate a AvocatNet.ro, ca problema este pe cale sa fie rezolvata, autoritatile avand deja pregatit un act normativ care sa aduca precizarile necesare. Citește articolul
Certificatul de sediu social, necesar la inmatricularea unei societati, se elibereaza doar in format electronic, la solicitarea oficiilor judetene ale registrului comertului. Practic, persoanele care doresc sa obtina acest document nu se vor mai adresa Fiscului, ca pana acum, ci oficiilor registrului comertului. Actul normativ care prevede aceste modificari a fost publicat recent si a intrat deja in vigoare. Citește articolul
Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) a pus la dispozitia celor care vor sa isi infiinteze o firma, precum si a celor care au deja una, un portal online unde, pe baza unui cont de utilizator, pot fi accesate mai multe servicii, printre care si inregistrarea preliminara in Registrul Comertului a unei firme sau verificarea informatiilor despre o societate. Citește articolul
Termenul de infiintare a unei firme va fi redus, de astazi, la aproximativ 3 zile, precizeaza Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC). Astfel, persoanele care vor sa isi infiinteze o firma nu se vor mai adresa Fiscului pentru obtinerea certificatelor pentru spatiul cu destinatie de sediu social si a adeverintelor privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social, ci oficiilor registrului comertului (ORC). Citește articolul
Termenul in care se obtine certificatul de sediu social, necesar la inmatricularea unei societati, a fost scurtat din nou de autoritati, documentul urmand sa fie eliberat in doar cateva ore. Aceasta noua reglementare a intrat in vigoare chiar de astazi. Citește articolul
Firmele care angajeaza someri pe o perioada nedeterminata ar putea beneficia de o serie de facilitati fiscale, potrivit unui proiect de lege publicat in dezbatere publica de Ministerul Muncii. De asemenea, proiectul prevede si modificarea perioadei de cotizare pentru a beneficia de indemnizatie, dar si acordarea unei alocatii de trasnsport somerilor care isi cauta un loc de munca. Citește articolul
Registrul comertului nu va mai lucra cu publicul incepand cu 26 ianuarie, ceea ce inseamna ca nu se vor mai primi cereri de inregistrare pentru inmatriculari, radieri, mentiuni sau orice alte depuneri sau mentionari de acte. Din 30 ianuarie se va suspenda si serviciul de verificare disponibilitate si rezervare denumire firma. Va spunem astazi pana cand dureaza aceasta situatie. Citește articolul