Achiziţia de autoturisme din Uniunea Europeană (UE) implică unele riscuri fiscale, care diferă, pentru firmele din ţara noastră, în funcţie de anumite criterii. Astfel, regulile în cazul achiziţionării unei maşini noi sunt diferite faţă de cele aplicabile cumpărării uneia rulate deja, iar o firmă plătitoare de taxă pe valoarea adăugată (TVA) are reguli diferite de respectat faţă de o companie neplătitoare a acestei taxe. Citește articolul
Conform calendarului întocmit de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), azi este termenul-limită pentru depunerea a patru declarații fiscale. Printre acestea se află şi declaraţia 010, care are acum un nou model, aprobat prin intermediul unui act normativ publicat recent în Monitorul Oficial. Citește articolul
O nouă procedură de corectare a plăţilor efectuate, eronat, în conturile bugetare publice a apărut recent în Monitorul Oficial şi se aplică deja. Spre exemplu, lista situaţiilor în care erorile din documentele de plată întocmite de contribuabili pot fi îndreptate a fost extinsă, astfel că de-acum există trei astfel de cazuri. De altfel, apariţia erorilor materiale este posibilă atât în completarea documentelor de plată de către debitori, cât şi la procesarea acestora de către autorităţi. Citește articolul
Contribuabilii sunt obligaţi să depună în februarie 2017 o serie de formulare, conform calendarului fiscal stabilit de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) pentru 2017. Unele dintre ele au termenul-limită chiar în ultima zi a lunii, cazul formularului 394, prin care firmele declară livrările și achizițiile efectuate pe teritoriul național, sau al declaraţiei 205, ce trebuie depusă de anumiţi plătitori de impozit pe venit. Citește articolul
Legislaţia fiscală în vigoare oferă contribuabililor, pe perioada termenului de prescripție a dreptului de a stabili creanțe fiscale, posibilitatea de a modifica declaraţiile fiscale. Acestea pot fi corectate atunci când sunt constatate erori în declarația inițială, prin depunerea unei declarații rectificative. Mai precis, pot fi remediate în acest mod erori care se referă la cuantumul impozitelor, taxelor și contribuțiilor, la bunurile și veniturile impozabile, precum și la alte elemente ale bazei impozabile. Citește articolul
Verificarea legalității și conformității declarațiilor fiscale, precum şi a respectării prevederilor legislației fiscale și contabile se face, de către Fisc, prin intermediul inspecţiilor fiscale desfăşurate. În articolul de azi explicăm, pas cu pas, cum are loc verificarea fiscală la firme în 2017, şi care sunt regulile ce trebuie respectate, atât de contribuabili, cât şi de inspectorii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), pe timpul controlului. Citește articolul
Formularul 300, respectiv decontul de taxă pe valoarea adăugată (TVA), a fost actualizat recent, prin intermediul unui act normativ publicat în Monitorul Oficial. Noul model al declaraţiei apare ca urmare a ultimelor modificări aduse Codului fiscal, dar şi după introducerea, de la 1 ianuarie 2017, a unei noi cote standard de TVA, de 19%. Citește articolul
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a anunțat recent că a amânat concursul organizat începând cu luna ianuarie, pentru ocuparea celor 132 de posturi de inspector antifraudă în peste zece orașe ale țării. Potrivit programării inițiale, candidații cu dosarele admise ar fi trebuit să susțină proba scrisă pe 11 februarie. Citește articolul
Eliminarea formularului 088, folosit până acum pentru evaluarea intenției și a capacității de a desfășura afaceri ce implică taxa pe valoarea adăugată (TVA), a fost oficializată astăzi, odată cu intrarea în vigoare a unui act normativ în acest sens. Prin urmare, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a lansat o nouă procedură de înregistrare în scopuri de TVA, cuprinsă într-un document apărut chiar azi în Monitorul Oficial. Specialiștii atrag, însă, atenția că ă noile prevederi sunt practic identice cu cele anterioare, astfel că, în afară de eliminarea punctuală a declaraţiei cu pricina, nu s-a schimbat nimic legat de condiţiile necesare pentru obţinerea codului de TVA. Citește articolul
În prima lună a acestui an, baza de calcul a contribuţiei individuale de asigurări sociale de sănătate (CASS) a salariatului a fost plafonată la cinci salarii medii pe economie, în conformitate cu prevederile din Codul fiscal. Totuși, regula a fost eliminată astăzi, după cum prevede o ordonanță de urgență recent apărută în Monitorul Oficial. Astfel, Astfel, începând cu veniturile din salarii aferente lunii februarie, persoanele salariate vor datora CASS pentru întregul venit realizat. Citește articolul