Majorarea plafonului de venituri pentru încadrarea în categoria microintreprinderilor, de la 1 ianuarie 2018, generează modificări pentru numeroase firme din România. Concret, firmele care au plătit impozit pe profit în anul 2017 și care au realizat anul trecut venituri mai mici de un milion de euro devin plătitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor în 2018, urmând o procedură detaliată mai jos. Totodată, explicăm și cum se va face trecerea de la impozit pe veniturile microîntreprinderilor la impozit pe profit, în condițiile în care vor exista companii aflate și în această situație. Citește articolul
Din conturile de taxă pe valoarea adăugată (TVA), pe care firmele vor fi obligate să le aibă de la începutul anului viitor, pot fi efectuate mai multe operațiuni, fără a mai fi necesară o aprobare prealabilă din partea Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), așa cum scria inițial în Ordonanța split TVA. Citește articolul
Plata taxei pe valoarea adăugată (TVA) într-un alt cont decât contul special de TVA al furnizorului/prestatorului poate fi corectată într-un termen de șapte zile lucătoare de la data plății eronate, potrivit actului normativ care a introdus sistemul plății defalcate a TVA în legislația de la noi. După expirarea acestui termen se va trece la sancțiuni. Citește articolul
Legislația în vigoare încadrează veniturile din dobânzi în rândul veniturilor din investiții, acolo unde intră și dividendele. Pe lângă impunerea cu o cotă de 10%, persoanele fizice care au realizat în 2017 venituri din dobânzi și din alte surse (activități independente, chirii etc.) în cuantum minim de 22.800 de lei vor datora în 2018 și contribuția la sănătate (CASS) de 10% din salariul minim brut (1.900 de lei), adică 190 de lei în fiecare lună. Citește articolul
Modul în care se face rambursarea de taxă pe valoarea adăugată nu suferă modificări odată cu implementarea sistemului plății defalcate a TVA. Totuși, contribuabilii ce au sau vor avea TVA de recuperat de la stat trebuie să știe că sumele aferente vor fi virate în contul curent al firmelor, asta dacă nu se solicită, în mod expres, rambursarea în contul de TVA. Citește articolul
Sistemul plății defalcate a taxei pe valoarea adăugată (split TVA) este aplicat în 2018 de firmele cu datorii la plata TVA și cele în insolvență, pentru toate facturile emise/ avansurile încasate începând cu 1 ianuarie 2018. Astfel, atunci când sunt efectuate plăți parțiale sau de avans, fiecare sumă achitată se va considera ca având inclusă și TVA. Citește articolul
Sistemul plății defalcate a taxei pe valoarea adăugată (split TVA), care trebuie aplicat obligatoriu de anumite firme înregistrate în scopuri de TVA, le obligă pe acestea ca în anumite situații să vireze, în propriul cont de TVA, taxa aferentă anumitor operațiuni. Mai precis, există o perioadă de grație de 30 de zile lucrătoare pentru îndeplinirea acestei sarcini, după care se va trece la sancțiuni. Citește articolul
Inspecția fiscală este una dintre modalitățile de control pe care le au la îndemână autoritățile pentru a depista eventualele încălcări ale legislației de către companii. Inspecția fiscală trebuie anunțată în prealabil, iar durata desfășurării acesteia variază în funcție de mărimea societăților vizate. Inspecția fiscală la firme este reglementată actualmente în Codul de procedură fiscală, la titlul referitor la controlul fiscal. Citește articolul
Contribuabilii persoane fizice care au obținut în 2017 venituri din activități independente, chirii sau investiții, printre altele, echivalente cu cel puțin 12 salarii minime pe an trebuie să depună, până la 31 ianuarie 2018, declarația 600, în vederea stabilirii contribuțiilor la pensii (CAS) și sănătate (CASS) de achitat în 2018. De altfel, Fiscul a anunțat recent că transmiterea documentului se poate face și online, prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV). În cele ce urmează explicăm, pas cu pas, ce pași trebuie să parcurgeți pentru a vă autentifica si a accesa serviciul oferit de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), astfel încât să evitați cozile întâlnite în aceste zile la Fisc sau chiar la poștă. Citește articolul
În cazurile în care un contribuabil datorează mai multe tipuri de obligații fiscale, iar suma plătită nu este suficientă pentru a stinge toate obligațiile, Codul de procedură fiscală stabilește o ordine de stingere a datoriilor. Mai mult, contribuabilul are dreptul de a solicita o înștiințare cu privire la modul în care a fost efectuată stingerea obligațiilor fiscale, iar organul fiscal competent trebuie să îi furnizeze informațiile cerute cu cel puțin 5 zile înainte de următorul termen de plată a obligațiilor fiscale Citește articolul