Din punctul meu de vedere am 2 posibilitati :
1. Pun cin CIM salariu burt lunar de 4300 ca sa ies bine in statul de plata cu suma de 150 ron net. Situatie care ma incurca la rapoarte / statistica.
Daca asa cum spuneti "Clauzele c.i.m. se pot negocia, prin urmare oricand aceste documente pot fi modificate"
2. Pun in CIM salariu brut pentru perioada lucrata de 250 ron ca sa ies bine in statul pe plata cu suma de 150 ron net. Situatie care ma incurca la raportarea Reges, ptr ca acolo apare un salariu sub minim pe economie cu toate sa faptic NU este sub minim pe economie.
Multumesc pentru raspuns
O companie din domeniu "Restaurant" are nevoie de personal suplimentar in week end pentru evenimente. Facem contract de munca pentru 1- 2 zile insa avem o problema cu CIM.
1. Pentru ca in statul de plata sa se regaseasca suma pe care o platim angajatului pentru aceste 2 zile in CIM salariul lunar brut trebuie sa fie de ..(.exm 4300 ron), ceea ce incurca statistica si rapoartele companiei legate de salariile tarifare / medii.
2. Daca in CIM am trece suma bruta aferenta platii pe care o facem pentru perioada lucrata ..(exm 250 ron) am modifica CIM cadru care solicita "salariul lunar brut" si am avea o problema in Reges raportand un salariu mai mic decat minim pe economie.
Va rog o idee cam putem face legal si corect.
3. Intr-un CIM de munca pe 1 zi pot trece o norma de lucru mai mare de 8 ore ? de exm 10-12 ore ? atat lucreaza un angajat la un eveniment si daca ii fac CIM pentru evenimentul respectiv cosider ca legal si corect ar fi sa trec cat lucreaza.
Multumesc
Buna ziua,
Exista o norma europeana care permite sotului supravietuitor sa cumuleze pesnia sa (pentru care a cotizat la CAS) cu pensia de urmas (pentru care a cotizat la CAS sotul decedat)?
In Germania asa se intampla.
Multumesc,
Avem o persoana fizica cu contract de management pe o functie de conducere, avand la baza lg 31 si codul muncii.
Mandatul contractului este pentru 4 ani cu perioada de proba de 90 zile calendaristice.
Urmare deciziei Consiliului de Administratie, perioada de proba initiala de 90 de zile a fost extinsa cu inca 90 de zile.
Aceasta extindere s-a materializat printr-un act aditional la contractul de management de modificare a articolului respectiv.
Suntem la sfarsitul noii perioade de proba si nu dorim sa mai continuam cu aceasta persoana.
Este suficient sa-i facem o notificare scrisa inauntrul perioadei de proba in care sa-l anuntam ca nu dorim sa prelungim colaborarea, fara a mentiona vreun motiv?
Multumesc,
In cazul in care angajatul solicita efectuarea concediului de odihna restant in perioada celor 20 de zile de preaviz de concediere, se acorda 1 zi de concediu pentru 2 zile de preaviz (avand in vedere faptul ca angajatul are dreptul sa absenteze 4 ore din cele 8) sau 1 zi de concediu ptr 1 zi de preaviz.
De exemplu: pentru 10 zile de preaviz (in care angajatul nu vrea sa vina la servici, vrea concediu de odihna) angajatul face cerere de concediu pentru 10 zile sau pentru 5 zile ?
multumesc pentru raspuns
Buna ziua,
Conform art. 81, alin. 6 din normele de aplicare ale
OUG 158/2005 aprobate prin Ordinul MS/CNAS 60/32/2006, modificate prin Ordinul MS/CNAS 430/470 din 11 mai 2010 (art.1, punctul 25), cu modificarile si completarile ulterioare) - Angajatorii au obligaţia să transmită casei de asigurări sociale de sănătate, în termen de maximum 6 zile de la data la care au fost înştiinţaţi cu privire la apariţia stării de incapacitate temporară de muncă, lista persoanelor angajate aflate în incapacitate temporară de muncă.
Conform aceluiasi art 81 alin 1. - Asiguraţii au obligaţia de a înştiinţa plătitorii de indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate privind apariţia stării de incapacitate temporară de muncă şi privind datele de identificare, respectiv numele medicului prescriptor şi unitatea în care funcţionează acesta, în termen de 24 ore de la data acordării concediului medical.
Avand in vedere faptul ca pot exista angajati care nu anunta concediul medical in 24 de ore sau nu pot furniza toate datele care trebuie raportate ( ptr ca nu au inca CM-ul de la doctor), noi in caliate de angajator putem afla in situatia de a nu fi raportat in 6 zile unele concedii medicale, ce se intampla in acest caz ?
As dori sa stiu ce se intampla in cazul in care un angajat ne aduce un concediu medical pe care nu l-a anunta la timp iar noi ca angajator nu l-am raporta.
Avem o baza legala de a sanctiona angajatul ?
Exista o baza legala de a fi noi sanctionati ?
Multumesc de raspuns.
Buna ziua,
La schimbarea adresei in cartea de identitate este obligatoriu sa-mi preschim si permisul de conducere.
Ordonata 195 / 2002 spune ca acest lucru este obligatoriu la schimbarea numelui, dar la schimbarea adresei ...?
OUG195/2002(A)
(5) Permisul de conducere este valabil 10 ani de la data eliberarii. La schimbarea de catre titular a numelui, in cazul pierderii, furtului ori al deteriorarii, precum si la expirarea perioadei de valabilitate, permisul de conducere se preschimba fara sustinerea unui nou examen, in conditiile stabilite prin ordin al ministrului internelor si reformei administrative, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
HG 1391/2006-Regulament de aplicare
ART. 44
(1) Eliberarea unui nou permis de conducere se efectuează, în condiţiile legii, în baza următoarelor documente:
a) fişa deţinătorului permisului de conducere;
b) originalul şi copia actului de identitate;
c) dovada plăţii contravalorii permisului de conducere şi a taxei de eliberare a acestui document;
d) permisul de conducere a cărui preschimbare se solicita, în original, dacă acesta exista;
e) fişa medicală tip din care sa rezulte ca este apt pentru a conduce autovehicule sau tramvaie, dacă solicitarea preschimbarii s-a făcut după expirarea valabilităţii administrative a permisului de conducere.
(2) Pe lângă documentele prevăzute la alin. (1) solicitantul trebuie sa prezinte, în cazul schimbării numelui, documentul care atesta acest lucru, în original şi copie.
Va rog daca se poate sa ma ajute cineva cu baza legala de preschimbare sau de NE- preschimbare, deoarece am intrebat doi politisti si am primit doua raspunsuri diferite :(
Multumesc,
Buna ziua,
Pozitia mea este din partea angajatorului.
Daca salalriatil vine cu o decizei de pensionare grd III, eu ca angajator incetez CIM existent cu art. 56 d si in cazulin care am in organigrama post de 4 ore conform pregatirii fac un al contract cu 4 ore pe zi. Pesionari nu platesc contribuitia de somaj si m-ar interesa sa stiu daca beneficiaza de deduceri avand in vedere ca acestia cumuleaza pensia cu salalriul.
Daca nu am un post de 4 ore/zi,iar postul pe care il ocupa salariatul necesita 8 ore /zi si nu am un alt pot conform cu pregatirea lui mai am vreo obligatie ?
Am si eu o nelamurire, pensionarul gr III angajat cu CIM spuneti ca beneficiaza de deducere personala de baza, dat totusi el cumuleaza pesia cu salariul iar deducerea se aplica doar la nivelul salariului nu se poate lua in calcul si veniturile din pensie. Este corect ca la aplicarea deducerii sa se ia in calcul doar salariul ?
Multumesc ptr raspuns.
am si eu o intrebare legata de acordarea tichetelor de masa, pensionari grad III care au dreptul sa lucreze 4 ore au dreptul la tichete de masa ?
multumesc