avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 405 soluții astăzi
Forum Activitate AVOL

Activitate AVOL

As dori si eu cateva lamuriri privind modul de calcul al consumurilor de apa calda si apa rece pe lista de intretinere, pornind de la o discutie mai veche de pe acest forum :
www.avocatnet.ro/forum/discu...

discutie in care d-na moderator Elga50 a expus cele doua variante de calcul posibile care se pot aplica .
Legea 196 / 2018 arata la art.83 alin.2) : “ Cheltuielile pe consumuri individuale se repartizează în funcţie de indexul contoarelor individuale, în funcţie de indexul repartitoarelor de costuri, conform normelor tehnice şi metodologiilor elaborate de autorităţile naţionale de reglementare sau de autorităţile administraţiei publice locale” , dar oricat am cautat aceste reglementari, nu am gasit decat date incomplete sau contradictorii.
Personal consider varianta 1 de calcul cea normala, de bun-simt , iar varianta 2 care comporta “ mutarea “ unor capitole de pe factura Apa Nova pe cea a CMTEB mi se pare o complicatie artificiala, avand sens doar in cazul existentei in bloc a proprietarilor debransati care au centrala proprie si nu au de ce plati “ apa rece pentru prepararea apei calde “ (si canalizarea aferenta ) pentru apa rece folosita de CMTEB , din moment ce nu beneficiaza de serviciile CMTEB.
In blocul nostru nu exista apartamente cu centrala proprie , in schimb varianta 2 care avantajeaza pe cei cu consumuri mici la apa calda ( ex. 1 mc/luna pt. 2 persoane ! ) este sustinuta de acestia.
As vrea - daca este posibil – niste precizari suplimentare , date fiind discutiile in contradictoriu avute in bloc pe acest subiect si lacunele din legislatie , iar Intrebarile mele ar fi urmatoarele :
1.Care este temeiul legal pentru aplicarea uneia sau alteia din variante ?( concret : lege/ norme/ ordin …nr…din anul…, daca acestea exista)
2.Cine stabileste / adopta –la nivel de asociatie de proprietari – regulamentul /modalitatea de calcul a acestor consumuri ? (Comitetul executiv ? Adunarea generala ? Comitetul cu aprobarea ulterioara a adunarii generale ?)
3.Cum se procedeaza in cazul locatarilor care nu dau citirile apometrelor o perioada mai lunga de timp ( se trec la consum pausal ? iar daca da, cu ce valori , intrucat si aici exista mai multe variante )
Va multumesc
Acum 3 saptamani,iar intre timp instanta mi-a trimis adresa si a cerut precizari- trebuie sa le depun repede
Am si eu o nelamurire . In 2015 m-am pensionat pt.invaliditate .Mi s-a emis decizia nr.XYZ / 2015 fara a mi se lua in considerare la calculul punctajului o adeverinta de lucru ore suplimentare pe 12 ani ( sume cuprinse in salariul brut si pt.care s-au platit contributii de asigurari sociale ).Am contestat decizia in termenul legal si nu am primit raspuns .
Intre timp in anul 2017 am iesit la pensie pt.limita de varsta. Am primit decizia XYZ/ 2017 ( acelasi nr. de decizie cu alta data ) tot fara a se tine cont de adeverinta.
Am contestat si decizia a doua in termenul legal (in iulie 2017 ) si am primit in 13.02.2018 de la Casa de Pensii Bucuresti tot un raspuns negativ , care se refera - ATENTIE ! - la decizia din 2015.
Acum instanta imi cere sa specific CARE este decizia contestata in justitie .Nu inteleg daca trebuie sa ma refer la amandoua sau numai la prima decizie ( de la ea mentinandu-se si in a doua decizie neluarea in considerare a adeverintei ) sau numai la a doua decizie (cea care este practic in vigoare in prezent .)
Stiu ca in justitie trebuie sa ceri in mod explicit , altfel nu ti se da, iar modul si termenul in care se raspunde la contestatii de catre Casa de Pensii chiar creeaza confuzie . Va rog , este cineva care ma poate lamuri ? Cu multumiri anticipate .
Va multumesc pentru raspunsuri, o sa trimitem pina la urma doua exemplare ( instanta si parte adversa )
Am vazut ca ni se explica foarte frumos cum sa-l completam...dar nu se spune nicaieri IN CATE EXEMPLARE il trimitem ? trebuie sa atasez ( ca de obicei ) si un exemplar pentru comunicare partii adverse , cu copie inscrisuri cu tot ?
O persoana care a depus marturie intr-un proces civil are dreptul de a obtine la arhiva instantei copii dupa unele acte din acel dosar ? ( o incheiere de sedinta ? )
@lazu1981
Cam dubioasa situatie / asociatie ( tabel de mana, fara a se depune liste, sume cerute de doua ori ??) , pai nu merge asa dupa ureche...
Cred ca - spre deosebire de alti restantieri - dvs. pareti de buna credinta. Sa le luam pe rand :
- Asociatia care v-a dat pe dvs. in judecata trebuie sa o faca legal .Persoana care a semnat cererea de chemare in judecata trebuie sa faca dovada calitatii de reprezentant legal al asociatiei - obligatoriu trebuie procesul verbal prin al Adunarii in care a fost ales in functie presedintele, cu dovada convocarii legale .( Administratorul - fost sau actual - nu poate sa dea pe nimeni in judecata, are functie de executie si NU reprezinta asociatia in justitie ! )
- Sentinta judecatoreasca de infiintare a asociatiei de proprietari, copie dupa codul fiscal
- Actionarea in judecata se face prin hotararea Adunarii generale .Cereti procesul verbal respectiv.
-Asociatia este bineinteles obligata sa-si dovedeasca pretentiile : sa depuna in copii certificate cu originalul toate listele de plata pentru perioada in cauza si un centralizator ( Atentie : listele nu se fac dupa fantezia fiecarei asociatii, ci trebuie sa respecte formatul impus prin Ordinul Ministerului Economiei si Finantelor nr.1969/2007, anexa 2- cod document 14-6-28 .Instanta cere de obicei si fisa apartamentului respectiv .
- este obligatoriu tabelul cu modul de calcul al penalizarilor de intarziere. Conform legii 230/2007-art.49, procentul nu poate depasi 0,2% pe zi din suma- asta trebuie sa fie obligatoriu prevazut in Statutul Asociatiei inca de la Adunarea generala de constituire Cereti extras/copie dupa pagina din Statut care se refera la adoptarea sistemului de penalizari.
- Penalitatile nu pot depasi suma la care se refera.
- faptul ca ati platit sume fara chitanta (" fond rulment -pentru care am semnat intr-un registru " ) este vina dvs., fara suparare. :( Puteti cere si copie dupa registrul de evidenta a fondului de rulment ca sa dovediti plata ,si el este obligatoriu, desi din ce ati scris m-as mira sa aiba o evidenta corecta. SUCCES !
Răspuns la discuția Tabel Intretinere
@serban_alin
Este clar ca la dvs. in asociatie nu se respecta legea si trebuie sa va faceti ordine ! .
1) Consultati neaparat Ordinul Ministerului Economiei si Finantelor nr. 1969/ 2007 . In Anexa 2 a acestui ordin ( pentru asociatii de proprietari , fundatii, in general unitati non-profit ) gasiti toate registrele si evidentele care se tin obligatoriu , inclusiv cum trebuie sa arate o lista de intretinere, registrul pt. fondul de rulment , cel de reparatii, fond de penalizari ...sunt mai multe.
Capul de tabel al listei de intretinere din OMEF 1969/2007 ( cod document 14-6-28 ) nu poate fi simplificat, dar se poate adauga o rubrica pt. fondul de reparatii, din moment ce asociatia considera necesar sa se stranga.
2) Nu platiti nimic daca nu apare in mod explicit pe lista si chitanta !
3) Lista fara semnaturi si stampila nu are nicio valoare legala .( Sa vad si eu cum ar merge eventual Asociatia la tribunal cu asa ceva...:P ) .Semnarea si stampilarea nu sunt optionale , sunt obligatorii prin legea 230/2007 !.
4) Sesizati in scris Primaria de care apartineti - compartimentul Relatii cu asociatiile de proprietari - sa vina sa efectueze un control. Smecherii/ incompetentii de la asociatia dvs. pot lua niste amenzi usturatoare daca nu intra in legalitate.
Succes !
multumesc mult
Contractul este autentificat la notar ; dna notar cu pricina ( prietena de familie cu cei doi, dupa cum singura a recunoscut ) care a trecut date false pentru subevaluare a fost si anchetata penal ( ca si ceilalti doi) , dar au scapat cu NUP pentru ca raspunderea penala s-a prescris intre timp, pina sa aflu eu de manevra.
Poate gresesc, dar s-ar putea ca lipsa semnaturii sa fie deliberata, ca dupa ce trece " primejdia " sa se anuleze contractul de catre vanzator .
Intrebarea mea era daca eu ca tert mai pot face ceva pentru anularea contractului Datele false exista negru pe alb , evaziunea fiscala asijderea, semnatura " cumparatoarei " lipseste , contractul produce efecte in continuare !