avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 926 soluții astăzi
Forum Activitate ana_tudose

Activitate ana_tudose

Buna ziua,

Am vandut un apartament in Februarie 2016. La un an si jumatate dupa, am primit o factura de gaze pe numele meu pentru perioada Decembrie 2016-Martie 2017. Am aflat ca noul proprietar a facut schimbarea de titular abia in Martie 2017.

La vanzarea apartamentului nu a existat un proces verbal cu indecsi, insa se precizeaza in contract ca toate utilitatile sunt platite la zi.
Engie refuza sa ia in considerare acest paragraf din contract. Mi s-a spus ca doar o lista de indecsi poate fi considerata dovada!!
Noul proprietar nu e dispus sa achite. Considera ca este greasela engie.

Intrebarile mele sunt:
- La schimbarea titularului, nu este necesar ca platile sa fie la zi? Cum e posibil sa primesc o factura la 3 luni dupa schimbarea contractului ?
- Este posibil sa imi recuperez in instanta banii de la noul proprietar?

Mi se pare strigator la cer sa platesc ceva ce nu am consumat, precum si lipsa de reguli in cadrul Engie.
Va multumesc pentru raspuns.

Asadar, acest lucru nu impiedica sau sperie potentiali cumparatori?
Buna ziua,

Exista anumite riscuri ce nu pot fi acoperite:(( de catre asigurator pentru o cladire expertizata cu gradul III seismic?

Multumesc
Buna ziua,

Imobilul in care am apartamentul este subiectul a mai multe procese de revendicare. Conform site-ului PMB, in iulie 2013 s-a dat o sentinta pentru unul dintre procese dintre fosti proprietari si PMB: MASURI REPARATORII.

De asemenea, se specifica:
Istorie acte (la dosarul xxx): nr:xxx din 2013-07-29; solutia: 2 - RESTITUIRE IN NATURA

Apartamentul meu a fost cumparat cu legea 112 in '97.
Am sunat la primarie si mi-au spus ca sentinta se aplica doar pentru partea din imobil care nu este proprietate privata (spatiile care sunt inchiriate de catre ROMVIAL).

Tinand cont ca apartamentul meu nu a fost revendicat in mod specific, se aplica aceasta sentinta si pentru mine?

Pot vinde acest apartament?
Ce hartii pot dovedi ca apartamentul meu nu se restituie?

Va multumesc!


Buna ziua,

Socrul meu suspectez ca a fost victima unei inselaciuni. Respectiv agentul bancar incasa suma care trebuia depusa pentru un depozit, fara sa prezinte nicio chitanta.
Extrasul arata ca in cont sunt mult mai putini lei decat cei dati de socrul meu.
Banca sustine ca agentul respectiv nu mai lucra la banca din octombrie anul trecut, dar socrul meu a continuat sa ii dea bani in lunile urmatoare.
De asemenea, banca are un proces cu aceasta angajata si i-au sugerat socrului meu sa se alature ca parte civila.

As vrea sa stiu ce demersuri trebuie sa ia socrul meu? Sa se alature bancii sau sa deschida separat un proces impotriva bancii?

Cui ar trebui sa ne adresam: politiei, unui avocat?

Multumesc frumos pentru raspunsuri
Buna ziua,

Imobilul in care am apartamentul este subiectul a mai multe procese de revendicare. Conform site-ului PMB, in iulie anul trecut s-a dat o sentinta pentru unul dintre procese dintre fosti proprietari si PMB: "Restituire in natura".
Apartamentul meu a fost cumparat cu legea 112 in '97.
Am sunat la primarie si mi-au spus ca sentinta se aplica doar pentru partea din imobil care nu este proprietate privata (spatiile care sunt inchiriate de catre ROMVIAL). Tinand cont ca apartamentul meu nu a fost revendicat in mod specific, se aplica aceasta sentinta si pentru mine?

Multumesc si astept un raspuns.
Buna ziua,

Multumesc pentru raspuns. La aceeasi concluzie am ajuns si noi dupa ce am fost astazi la ORI. Se pare ca permisul de sedere pentru munca este o operatiune foarte indelungata si cu multa implicare din partea angajatorului.
Asteptam sa vedem daca permisul pentru voluntariat este o optiune viabila.

Multumesc,
Ana Tudose
Buna ziua,

As dori sa stiu daca un cetatean American isi poate constitui un PFA.
Situatia este urmatoarea. Un ONG doreste sa il angajeze, sau mai precis sa il plateasca pentru expertiza sa, iar el doreste sa isi obtina un permis de sedere pentru cel putin un an.
ONG-ul i-a propus sa isi infiinteze un PFA. Din cate vad online nu exista un raspuns concret daca cetatenii din statele terte pot infiinta in Romania PFA.
In plus, nu ne putem da seama daca expertiza acestuia (Energy practitioner) este recunoscuta sub vreo forma de CAEN aici.

De asemenea, infiintarea unui PFA depinde de existenta unui permis de sedere, ori pentru a obtine un permis de sedere cetateanul american are nevoie de promisiunea unui contract de la ONG. Cum se pot ordona cronologic aceste activitati (infiitare PFA, permis de sedere).

Multumesc,
Ana Tudose
Buna ziua,

As dori sa stiu in ce categorie de permis de sedere se potriveste un cetatean american care se afla in urmatoarea situatie:

Momentan se afla in romania in baza vizei de turism de 90 de zile. Un ONG doreste sa il angajeze, insa solutia oferita de acestia este ca el sa isi obtina un PFA pentru a fi platit.
Din ce inteleg pe site-ul ORI, el poate sa obtina permisul de sedere pentru:
- Munca
- Voluntariat
- Activitati profesionale.

Care dintre aceste situatii se potriveste. Voluntariatul presupune ca el sa fie platit doar pentru casa, intretinere, transport, asadar bani putini.
Activitatile profesionale din cate vad au o lista limitata de profesii acceptate, in plus nu inteleg cum poate justifica aplicantul pentru aceast permis de sedere si cum poate primi bani in conditii legale. Se poate face un PFA?
Munca - pare un proces foarte sinuos pentru angajator, care nu pare dispus.
In plus, se apropie termenul de expirare al depunerii cererii de permis de sedere.

Va rog sa imi spuneti care dintre variante este cea mai simpla pentru cetateanul strain.
Multumesc,
Ana Tudose
Buna ziua,

Ma confrunt cu o problema legata de consumul de apa. Chiriasilor mei li se incarca intretinerea foarte mult cu pretul apei - 200 lei pentru o chiuveta pe care o folosesc doar la spalatul pe maini.
Administratorul mi-a zis ca asociatia de bloc a decis calculul apei in functie de numarul de persoane si ca nu poate lua in calcul apometrul la stabilirea cotei de apa aferente fiecarui apartament.
A zis, de asemenea, ca doar atunci cand vor avea 80% dintre locatari apometre, ele se vor lua in calcul.
As vrea sa stiu daca este adevarat faptul ca apometrele nu se iau in calcul in aceasta situatie. De asemenea, ce as putea face pentru a intrepta situatia?
Multumesc frumos