avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 575 soluții astăzi
Forum Activitate valeriandinu

Activitate valeriandinu

Vă supun atenției o problemă legată de cardul de energie.
Mama are 2 pensii, una de urmaș în valoare de 1.724 lei și una suplimentară în valoare de 152 lei, deci sub plafonul de 2.000 lei.
Suntem la început de luna mai și nu a primit acest card nici până acum, deși agentul poștal i-a luat și depus declarația?
Ce este de făcut?
Căror instituții ne adresăm cu o sesizare?
Mulțumesc.
Ce documente îmi sunt necesare și care este procedura de parcurs, pe etape, pentru transferul proprietății unui autoturism de la persoană juridică la persoană fizică?
Menționez că, am efectuat documentare pe internet dar și la administrația fiscală competentă și nu am reușit o edificare corectă.
Vă mulțumesc.
O primăvară înfloritoare și optimistă tuturor!
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Bună ziua stimată doamnă.
Încerc și eu să vă pun la dispoziție câteva sugestii.
Deși nu cunosc din ce localitate sunteți, se impune să aveți în vedere următoarele aspecte:
1. Prevederile Regulamentului/reglementărilor și documentelor solicitate/impuse pentru obținerea/atribuirea unui loc de parcare de reședință emise de departamentul specializat din cadrul Primăriei dvs. cu atribuții în domeniul gestionării/acordării locurilor de parcare.
2. Repartizarea/atribuirea locurilor de parcare este strict atribuția Primăriei, prin departamentul de specialitate, administrația blocului neavând niciun drept în acest sens.
În principiu, toate taxele și impozitele de administrațiile publice locale - primării, care trebuie plătite anual, deci, inclusiv taxa pentru locul de . parcare, au termen scadent 31 martie, conform prevederilor codului fiscal. Abia după această dată, locul de parcare atribuit tatălui dvs. poate fi redistribuit, în funcție de solicitările depuse numai de proprietarii apartamentelor din blocul respectiv și în lipsa demersurilor dvs., la care voi face referire în continuare.
3. Dintre documentele impuse la solicitarea atribuirii unui loc de parcare de reședință, sunt prioritare: cartea de identitate a solicitantului și certificatul de înmatriculare al autoturismului care dovedește relația unică dintre solicitant, proprietarul auto și posesorul cărții de identitate.
4. În situația dvs., aveți posibilitatea creării unui cont pe site-ul ghiseul.ro și, în funcție de operativitatea celor din Primărie care se ocupă cu actualizarea bazei de date proprii privind cetățenii urbei/sectorului etc. (având în vedere decesul proprietarului de drept al autoturismului și implicit al contractului de închiriere a locului de parcare atribuit), aveți șansa (minimă cei drept), ca pe site-ul respectiv să vă apară la plată toate taxele și impozitele anuale plătibile până la 31 martie (cu reducerea de 10% prevăzută de codul fiscal), deci, inclusiv taxa de parcare, pe care le veți plăti imediat. Astfel, vă puteți agăța de acest argument, în situația inițierii unei noi audiențe, pentru a redobândi respectivul loc de parcare, simultan cu efectuarea succesiunii autoturismului și modificarea proprietarului acestuia în certificatul de înmatriculare, în regim de urgență, până la termenul scadent 31 martie.
Insist asupra acestui termen - scadent, dintr-o logică foarte simplă: pentru a se întocmi un contract nou de închiriere a unui loc de parcare, oarecare, de oriunde ar fi el din țara asta, într-o situație similară cu a dvs., trebuie justificată plata taxelor și impozitelor locale. Prin urmare, pentru locul de parcare în cauză, nu se poate emite un alt contract, decât după acest termen.
Dacă nu aveți posibilitatea accesării site-ului ghișeul.ro, mai aveți la dispoziție site-ul direct al unității administrative/primăriei, sau trezoreria, unde puteți achita fizic, în baza contractului pe care îl aveți, chiar dacă acesta nu mai este valabil după decesul tatălui.
Vă doresc multă baftă!
Toate bune.
Bună ziua.
Dintr-o eroare de interpretare și comunicare a condițiilor de leasing financiar pentru achiziția unui autovehicul, nu am plătit rovinieta.
În acest sens a apărut următoarea situație:
În data de 09.08.2020, prin intermediul mijloacelor tehnice ale sistemului de informare, s-a efectuat constatarea contravenției prevăzută de O:G. nr.15/2002.
În data de 27.10.2020, agentul constatator a încheiat PVCC.
În data de 27.11.2020, urmare trimiterii acestui document prin Poșta Română, am luat la cunoștință de aplicarea sancțiunii cu amendă contravențională.
Având în vedere termenele menționate, precum și prevederile actului normativ în domeniu, actualizat, rog punct de vedere referitor la încadrarea în termene a valabilității amenzii, respectiv, dacă aceasta mai face, sau nu, obiectul plății contravalorii amenzii.
Mulțumesc.
Răspuns la discuția Situația de urgență
3 din 4 utilizatori consideră
acest răspuns util
Mă așteptam la un răspuns mai concludent de la un avocat!
D-asta am și apelat la acest site!!!
Cunosc prevederile legale referitoare la această speță.
Eram interesat de interpretări legale ale unor experimentați, având în vedere motivațiile mele, respectiv dacă aspectele prezentate pot constitui motive justificative reale și majore în interpretarea legiuitorului !?!?!?
Apreciam că, unele pagube produse proprietății, care, prin efectul legii despăgubirilor prevăzute în asigurările de locuințe pot constitui motive care să justifice deplasarea noastră la proprietatea menționată???
Deplasarea in situația de urgență actuală.
Eveniment produs în timpul programului de lucru, de către o angajată care și-a vătămat propriul organism prin ingerarea de pastile în scop suicidar, se încadrează la accident de muncă ?
După internarea de 1 zi la, unitatea spitalicească a externat-o fără a i se elibera concediu medical, prescripție medicală, recomandare pentru îngrijire medicale etc.
Doar medicul de familie i-a emis un certificat medical pentru cinci zile calendaristice, după alte 5 zile calendaristice de la data externării!
Care este actul normativ care mă obligă să obțin aprobare de la Primărie și Ocolul Silvic pentru a-mi tăia brazii/molizii din curtea proprie?
Sunt obligat să obțin o astfel de aprobare de la cele 2 entități?
Menționez că pentru activitatea de marcare, Ocolul Silvic îmi solicit semnarea în prealabil a unui contract de prestări servicii și plata sumei de 200 ron!!!
Răspuns la discuția uscătoria de bloc
Am sesizat președintele și, nimic!!! Ce obligații are acesta în cazul de față?
Care este prevederea legală în baza căreia locatarii care abuzează de uscătorie pot fi sancționați sau unde mai pot face sesizare?
Unde mă pot documenta, pentru justificarea eventualei sesizări, despre destinația uscătoriei și interzicerea utilizării acesteia în scopul depozitării de bunuri?
Mulțumesc.
Uscătoria scării în care locuiesc este ticsită cu tot felul de lucruri (anvelope, biciclete, cărucioare pentru copii, cofraje de ouă cu ouă, mobilier divers, fiare și componente auto defecte etc.) pe care le consider inadecvate față de scopul și destinația acestei camere: uscarea rufelor spălate de oricare dintre locuitorii scării (proprietari/chiriași).
Deși ne confruntăm cu această situație, soția continuă cu uscarea rufelor în această cameră, deși, după acest proces, rufele au deja mirosuri specifice, numai de detergent și balsam NU!!!
Ce se poate face în această situație și care este calea legală pentru a-i determina pe cei care sunt tupeiști prin acțiunile lor?