Daca s-ar face tranzactia anul acesta, intre PFA cu TVA si SRL cu TVA ar fi taxare inversa, pentru ca imobilul este noua.
Mi-ar conveni mai mult sa se faca intre PF (cumparator) si SRL cu TVA daca as fi scutit de TVA, fiind imobilul va fi vechi.
DAR, nu stiu 100% daca SRL-ul care vinde nu va fi obligat sa plateasca TVA
Impozit cladire din patrimoniul PFA, in care locuieste o PF
Cum se calculeaza impozitul pe cladire din patrimoniul PFA daca in ea nu se desfasoara nicio activitate economica, si nu e nici sediu social, dar este locuita de o persoana fizica?
Se pot trece cheltuielile pe PF print-un fel de contract?
Intentionez sa cumpar ca PFA platitor de TVA un imobil de la un SRL platitor de TVA. Imobilul este construit (receptie facuta) in 2022. Deci pana la 31 decembrie 2023 este considerat constructie noua.
Plata se va face cu un avans de 20% pana in decembrie 2023 si diferenta in rate pe 5 ani. La 35% se face CVC (cel mai probabil in 2024).
Cum si cand se va aplica TVA-ul in acest caz?
Ar fi mai ok ca CVC-ul sa se faca in 2023 cand inca e considerata constructie noua? Sau in 2024 cand va fi constructie veche?
Scenariu: Persoana A descopera o neregula intr-un contract incheiat cu persoana B. Persoana B recunoaste vina (verbal) si este dispusa sa indrepte greseala cerand un ragaz pentru a face demersurile necesare. Dialogul continua timp de mai multe luni, apoi brusc persoana B nu mai este de gasit (telefonic, cel putin).
Pasul urmator, evident, ar fi depunerea unei plangeri. Din consultarea initiala cu mai multi avocati, este o situatie penala.
Totusi, inainte de a face asta, exista vreo posibilitate ca persoana B sa fie instiintata ca acest lucru se va intampla? Ma gandesc la o forma legala, o terta, nu ca o amenintare in scris ca se va intampla asta.
Ma confrunt, impreuna cu mai multi vecini cu o problema.
Am cumparat apartamente, de la un investitor/constructor, la un etaj construit prin supraetajare. Bineinteles, acte, notar, juristi, unii din noi cu banca, altii direct cash. Banca a cerut tot ce se poate legat de imobil, departamentul juridic a aprobat, notarul a aprobat. Repet, nu este vorba de o singura banca, ci mai multe. Cadastre inregistrate, carti funciare, inregistrare la fisc si plata de impozite.
Intamplarea a facut ca unul din locatari sa aiba nevoie de o autorizatie de constructie de la primarie. Acolo i s-a spus ca nu exista imobilul. A facut scandal, a cerut copii pentru conformitate de la primarie, printre care si procesul verbal de receptie a lucrarilor de supraetajare, pe care noi deja il aveam de la investitor. In actele emise de primarie, procesul verbal are mai putine apartamente decat cele pe care le-am primit pt notar, banca, juristi. Deasemenea, releveul pentru etaj de la primarie (care apare cu destinatia de spatiu tehnic) este total diferit de ce este la fata locului + ce avem noi intabulat si cadastrat la OCPI (in sensul ca suprafata construita este mai mare si compartimentata in mai multe apartamente, si are alta destinatie - spatiu de locuit).
Notarul cand a vazut a zis din prima fals in acte, desi este probabil sa fii stiut din start. Era notarul "de casa" al investitorului. Bancile inca nu stim cum vor actiona. Doar unul din noi a fost deja la banca si a anuntat, asteapta raspunsul. Probabil imediat va incepe un proces odata ce le este adusa la cunostiinta suspiciunea.
Care credeti ca pot fi scenariile posibile rezultate din aceasta situatie?
Buna ziua,
Sunt PFA, si as vrea sa incet o afacere online, cod CAEN 4791 - Comert cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet.
As vrea sa stiu daca pot cumpara si baga in contabilitate bunuri cumparate de la persoane fizice (prin intermediul internetului sau direct, semnand un anumit act - ce act?), pe care apoi sa le vand cu factura, ca si PFA.
Buna ziua,
Am o problema mai ciudata, care incepe sa tina un pic de orgoliu:
Am castigat cu hotarare judecatoreasca in urma cu 10 ani un teren de 244m, impartirea in oras fiind de 600m, deci mai putin de jumatate din parcelarea zonala. Locurile din jurul acestui teren au fost la fel, impartite intre primarie si diversi proprietari, cu suprafete sub impartirea zonala.
O sa incerc sa explic problema aparut cat mai bine posibil:
Lotul in cauza se afla la intersectia unei alei de acces cu soseaua principala, cu o deschidere de 11m la strada principala. In continuarea acestui lot, in dreapta (in stanga fiind aleea), pana la celalat loc parcelat mai exista ~360m2 in proprietatea primariei. In spatele lotului meu si a locului liber se afla alt lot. Proprietarul acelui lot (al meu si cel in proprietatea primariei ~700m2) a inchis aleea de acces cu gard si a facut poarta de acces acolo, extinzand astfel suprafata in stanga si adaugandu-si ~200m2.
Eu ma chinui sa cumpar de la primarie lotul lipit de mine in dreapta. Mi s-a spus ca nu pot mai mult de 150m2 deodata. Ok, am intrat in comisie organizata din consilieri locali, mi s-a spus un pret, am negociat, am fost de acord, am dat avans. Lotul castigat astfel nu intra in proprietatea mea decat dupa ce se face planul cadastral nou. De 10 luni sunt amanat de cadastristul primariei cu acest cadastru, nu raspunde la telefon, nu sunt gata actele. Am mers de 2-3 ori pe saptamana la primarie. Ieri cand m-am dus, mi s-a spus ca s-a facut o greseala, si lotul in continuarea celui de 150m2 pe care l-am cumparat, si doream sa-l cumpar pentru a extinde, il are proprietar pe vecinul meu, care are nevoie de alee de acces. I-au dat toata diferenta de teren ramas deodata, deci mult peste 150m2, sub pretextul unei alei de acces, desi el a inchis deja una, nu stiu cu ce aviz.
Evident, au fost multe jocuri de culise, iar intarzierea mea a fost pana in momentul in care el obtinea tot ce vroia. Deci, el are un loc de >1400m2 care il inconjoara pe al meu.
Exista vreo posibilitate de a ataca aceasta impartire, avand in vedere ca am cereri pentru extindere facute de mai bine de un an? V-am zis, a devenit o problema de orgoliu, pentru ca sunt constient cum a fost acordat acel lot.
Buna ziua,
Vreau sa trec niste bunuri, de la persoana fizica, la persoana fizica autorizata, nu neaparat proprietate personala, ci si cateva cumparate de la alte persoane fizice.
Am inteles ca se trec in borderoul de achizitie.
Valorile nu depasesc 1800 de lei.
Pentru fiecare bun - o foaie din borderoul de achizitie?
Pentru fiecare persoana fizica - o foaie cu toate obiectele in borderoul de achizitie?
Ce documente sunt necesare ca sa sustina insemnarile din acest borderou? Contract vanzare-cumparare? daca da, stiti unde pot gasi un model acceptat?