Buna ziua,
Vreau sa aduc o persoana pe post de administrator in firma (SRL).
Am gasit pe internet diverse articole fie despre contractul de administrare, fie despre cel de mandat. (
[ link extern ] )
Eu am discutat cu aceasta persoana (care nu este PFA sau ceva de genul asta) si nu doreste vreo remuneratie pentru acest post, fapt pentru care, cel putin in primul an, dorim sa fie administrator fara salariu.
Intrebari:
1. Care dintre cele doua contracte este mai potrivit pentru un SRL?
2. Daca se poate face un contract de administrare/mandat fara salariu, firma sau administratorul are obligatia de a plati un cuantum minim de contributii sociale, chiar daca salariul este zero?
Nelamuririle mele vin din articolul din link-ul de mai sus, unde scrie:
"Conform art. 1.532 din Codul Civil, Contractul de Mandat este un contract in puterea caruia o persoana � mandatarul � se obliga, fara plata, de a face ceva pe seama unei altei persoane de la care a primit insarcinarea � mandantul."
apoi, mai jos, se vorbeste de impozitele pe veniturile realizate:
"Contractul de mandat presupune realizarea unei activitati sistematice (de administrare, organizare, urmarirea realizarii anumitor indicatori de performanta, etc.), situatie in care contractul de mandat sta la baza obtinerii unor venituri de natura salariala care se incadreaza la art. 55 (2) din Codul fiscal. Se poate include in prevederile contractului ca mandantul sa isi asume obligatia de a calcula si retine toate taxele salariale aferente."