avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 381 soluții astăzi
Forum Activitate ContSters232211

Activitate ContSters232211

Buna seara,
Vi se poate elibera o adeverinta in care sa se stipuleze ca aceasta e valabila pana la eliberarea diplomei de licenta.
Răspuns la discuția schimbare functie
Buna seara
Este corecta modificarea facuta prin actul aditional la contractul individual de munca. In codul COR nici nu mai exista denumirea de "ctc-ist",iar ANEXA Ordinului MMFPS nr. 1.832/2011 privind aprobarea Clasificarii ocupatiilor din Romania - nivel de ocupatie (sase caractere), publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 561 din 08/08/2011, precizeaza in
art. 2 (2) ,codurile vechi si cele noi vor fi utilizate in paralel pana la data de 31 decembrie 2011"
Buna seara
Daca angajatorul v-a inregistrat si aprobat cererea prin care solicitati suspendarea contractului individul de munca cu respectarea art.54 din Legea 53/2003 actualizata, nu vad de ce ar trebui sa dezvoltati expresia folosita de legiuitor " concediilor fără plată pentru studii sau pentru interese personale."
Buna seara
LEGEA nr.76 din 16 ianuarie 2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă prevede la art 45 alin.1 lit d)
Art. 45. - (1) Suspendarea plăţii indemnizaţiilor de şomaj acordate beneficiarilor are loc după cum urmează:
d) la data plecării din ţară pe o perioadă mai mică de 3 luni, la cererea persoanei;
Tot in acest art. se stipuleaza si termenul de depunere a cererii de repunere in plata, si anume nu mai tarziu de 30 de zile calendaristice de la data incetarii situatiei care a condus la suspendare.
Buna dimineata
Se pare ca va trebui sa plecati la librarie sa va cumparati noile coduri . Site-ul INM-ului contine informatii referitoare la bibliografia concursului.Sfat: intrati pe site si veti gasi informatii despre admitere la institut.
Multa putere de a invata .....si stiti cum se spune : la un car de minte un dram de noroc!
Răspuns la discuția somaj
Buna dimineata,
Daca in cartea dvs. de munca e operata perioada in care ati lucrat la aceea firma, de ce nu?
Acte necesare pentru inregistrarea unei persoane care indeplineste conditiile pentru acordarea indemnizatiei de somaj:
1. Actul de identitate, in original si copie;
2. Actele de studii si de calificare,in original si copie;
3. Adeverinta medicala din care sa rezulte ca persoana este clinic sanatoasa sau apta de munca ori ca are eventuale restrictii medicale;
4. Actele eliberate de organele financiar teritoriale, din care sa rezulte ca persoana nu realizeaza venituri sau ca realizeaza, din activitati autorizate potrivit legii, venituri mai mici decat valoarea indicatorului social de referinta al asigurarilor pentru somaj si stimularii ocuparii fortei de munca in vigoare.
In afara documentelor prevazute mai sus, care urmeaza sa fie prezentate de toate categoriile de solicitanti de indemnizatie de somaj, cererea pentru acordarea indemnizatiei de somaj va fi insotita, dupa caz, si de urmatoarele documente in cazul persoanelor provenite din munca:
a) carnetul de munca in original si in copie si adeverinta prevazuta la art. 18 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin H.G. nr. 174/2002 cu modificarile si completarile ulterioare, sau, in cazul in care nu exista carnet de munca intocmit, adeverinta prevazuta la art. 18 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin H.G. nr. 174/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si alte acte care, potrivit legii, atesta existenta unor raporturi de munca sau de serviciu pana la data de 31 decembrie 2010 si, dupa caz, vechimea in munca realizata anterior datei de 1 martie 2002;
b) copie de pe hotararea judecatoreasca definitiva prin care instanta competenta conform legii a dispus reintegrarea in munca, atunci cand reintegrarea nu mai este posibila la unitatea la care persoana a fost incadrata in munca anterior, din cauza incetarii definitive a activitatii, sau la unitatea care a preluat patrimoniul acesteia;
c) adeverinta de la unitatea care a preluat patrimoniul unitatii in care persoana a fost incadrata anterior, din care sa rezulte ca reincadrarea in munca nu mai este posibila din cauza desfiintarii postului.

O zi buna
Buna seara
Imi cer scuze ca raspund cu intarziere.....am inteles ca, conducatorii firmei au fost de acord sa se amplaseze cele doua transformatoare pe baza unui act legal , nu?..... de ce nu au cerut la acel moment, in acel act ( presupun ca exista unul) plata pentru inchiriere teren?
Daca s-a amplasat in mod abuziv...atunci printr-o adresa puteti sa-i notificati, ii chemati la conciliere....si doar in cazul in care nu raspund ,actionatii in instanta( parerea mea!)
Buna seara
Legea nr.319/2006 in art.15. - (1) stipuleaza ca :"Materialele igienico-sanitare se acorda in mod obligatoriu si gratuit de catre angajatori.
(2) Categoriile de materiale igienico-sanitare, precum si locurile de munca ce impun acordarea acestora se stabilesc prin contractul colectiv de munca si/sau contractul individual de munca."
Si in Legea 53/2003 gasiti un capitol dedicat ssm , precum si in Regulamentul de Ordine interna ar fi trebuit sa prevedeti aceste cerinte.
In contractul colectiv de munca puteti prevede in sectiunea securitatea si sanatatea in munca ce conditii minime de igiena trebuie sa le acorde angajatorul salariatilor.
Sfat : intocmiti ROI si semnati un contract colectiv de munca ........in care aceste conditii sa fie bine evidentiate.......si cititi legile mai sus mentionate.
Buna seara
Bineinteles ca se poate angaja o persoana pe un post vacant ( declarat de institutia publica).Trebuie sa stiti ca aceea institutie publica ce declara un post vacant trebuie sa indeplineasca anumite conditii prevazute in Legea nr.188/1999 cu modificarile si completarile ulterioare,si anume:
Art. 55
Ocuparea funcţiilor publice vacante şi a funcţiilor publice temporar vacante se poate face numai în condiţiile prezentei legi.
Art. 56
Ocuparea funcţiilor publice se face prin:
a) promovare;
b) transfer;
c) redistribuire;
d) recrutare;
e) alte modalităţi prevăzute expres de prezenta lege

sfat: cititi aceasta lege de la art.54 pana la art.59 , articole ce au stipulate modalitatile de recrutare ,de participare la concurs pentru ocuparea unui post vacant.......si daca aveti timp nu ar fi rau sa o cititi in intregime (legea) e interesanta.......si nu foarte greu de parcurs.
O seara buna
Buna ziua
Potrivit legii, daca sanatatea sau dezvoltarea fizica a copilului este primejduita prin felul de exercitare a drepturilor parintesti, prin purtare abuziva sau prin neglijenta grava in indeplinirea indatoririlor de parinte, ori daca educarea, invatatura sau pregatirea profesionala a copilului nu se fac in spirit de devotament fata de Romania, instanta judecatoreasca va pronunta decaderea parintelui din drepturile parintesti.Cererea se exercita de autoritatea tutelara, nu se timbreaza si este de competenta tribunalului de la domiciliul parintilor.Actiunea de chemare in judecata va cuprinde date cu privire la parti (reclamant, autoritatea tutelara si parat), obiectul, motivele in fapt si drept ale actiunii, mijloacele de proba, semnatura si data depunerii ei.Judecata se face cu citarea parintilor si a autoritatii tutelare.Parintele decazut din drepturile parintesti are obligatia de intretinere a copilului si poate sa pastreze, in conditiile legii, legaturi personale ci acesta din urma. Redarea exercitiului drepturilor parintesti este tot de competenta instantelor judecatoresti si se dispune atunci cand au incetat imprejurarile care au dus la sanctiunea decaderii.