DETALIAŢI PROBLEMA DVS.
Vedeţi ce spune Noul Cod Penal, care asimilează pe Administrator şi Preşedinte cu Funcţionarul Public, dar acum rămâne de discutat pentru ce fapte, mai exact.
ART. 308 Infracţiuni de corupţie şi de serviciu comise de alte persoane
(1) Dispoziţiile art. 289-292, 295, 297-301 şi 304 privitoare la funcţionarii publici se aplică în mod corespunzător şi faptelor săvârşite de către sau în legătură cu persoanele care exercită, permanent ori temporar, cu sau fără o remuneraţie, o însărcinare de orice natură în serviciul unei persoane fizice dintre cele prevăzute la art. 175 alin. (2) ori în cadrul oricărei persoane juridice.
-----------
Alin. (1) al art. 308 a fost modificat de pct. 31 al art. 245 din LEGEA nr. 187 din 24 octombrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 757 din 12 noiembrie 2012.
(2) În acest caz, limitele speciale ale pedepsei se reduc cu o treime.
ART. 309
Faptele care au produs consecinţe deosebit de grave
Dacă faptele prevăzute în art. 295, art. 297, art. 298, art. 300, art. 303, art. 304, art. 306 sau art. 307 au produs consecinţe deosebit de grave, limitele speciale ale pedepsei prevăzute de lege se majorează cu jumătate.
După părerea mea, ar trebui şi celelalte articole de legi referitoare la Funcţionarii Publici să fie echivalente, mai ales art. 175 să fie valabil şi pentru conducătorii de Asociaţii, să nu mai avem probleme materiale sau penale cu ei.
Aştept discuţii pe această temă, deoarece e foarte importantă această asimilare, pentru că, în fond, Administratorul e atestat de Primărie, şi cam 80% mânuieşte bani publici (din facturile la Utilităţi, Impozite şi Taxe, etc.).
Asta pe lângă faptul că proprietarii sunt obligaţi să plătească ei Impozite şi Taxe şi salarii pentru o armată de angajaţi: Preşedinte, Administrator, Cenzor, Contabil, Avocat (da, aşa e la Asociaţia noastră, cu toate că ia bani şi din reprezentarea în procese, acesta mai e retribuit lunar de preşedintă, ştiind că n-au fost de acord la vot cei din Comitetul Executiv !), etc., care, ce fac ei până la urmă ... doar ne calculează facturile la apă rece şi la curentul electric de pe fiecare scară, în rest, dacă mai sunt rare reparaţii sau alte mici probleme, dar mai toţi proprietarii sunt supăraţi că sunt forţaţi să dea atâţia bani ... pentru ce ?
Dacă era situaţia când se plăteau mai multe Utilităţi, era ceva firesc să ai atâţia şefi, cel puţin un Administrator sau un contabil era folositor (cenzorul niciodată nu şi-a făcut datoria), dar acum, de ce e nevoie de atâţia angajaţi, mai ales la noi, unde avem acel avocat angajat şi plătit lunar cu o sumă fixă (acum doi ani avea 1.000 lei/lună, acum 800 lei/lună, doar pentru ... a-i întocmi actele preşedintei !!!), pe lângă Onorariul din reprezentarea în procese ! Am citit Legea nr. 51 din 7 iunie 1995 pentru organizarea şi exercitarea profesiei de avocat şi din ce vedem acolo, acesta încalcă câteva articole: Art. 5. alin. (8), Art. 14 al. a) + b), art. 38 şi art. 44 al.1, toate arătând că acesta e incompatibil cu funcţia lui, dacă e retribuit de A.P., dar în acelaşi timp dă şi în judecată proprietarii, prin intermediul Preşedintei (confilct de Interese)
... dar asta e o altă temă de discuţie, am pus-o aici pentru a vedea că noi, proprietarii suntem "buzunăriţi" fără ruşine, fără a răspunde cineva.
Revenind la subiect:
da, Administratorul ar trebui să răspundă în faţa Instanţelor dacă a încălcat legile, şi asta cu dovezi clare de articole de legi încălcate, nu te apuci să dai în judecată un şef de A.P. nevinovat sau dacă greşeşte dintr-o mică neatenţie pe care o poate repara ulterior - totul e să nu fie intenţionat sau să facă o faptă penală, în mod repetat !
Şi studiaţi Noul Cod Penal, pentru că acolo găsiţi tot ce vă interesează !