mattilat
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Obligațiile conducătorului auto la mersul înapoi: Conducătorul auto are obligația de a se asigura temeinic înainte de a efectua manevra de mers înapoi, inclusiv observarea întregului spațiu din jurul vehiculului. Codul Rutier specifică faptul că manevra de mers înapoi trebuie făcută cu maximă precauție.
Dar dacă zona în care a avut loc accidentul nu este prevăzută cu trotuar și victima a ieșit dintr-o zonă dintre garaje, se poate argumenta că ea a fost într-o zonă cu vizibilitate redusă și că trebuia să fie atentă la manevrele vehiculelor din proximitate. Este ca şi cum ai intra în trafic fără să te asiguri, este zonă cu garaje, cu maşini, care efectuează manevre de parcare.
Părerea mea este că se poate discuta despre culpa comună, atât șoferul, cât și pietonul nu au fost suficient de atenți. Din ce descrii, victima a recunoscut că te-a văzut, dar a presupus că nu vei da înapoi, ceea ce ar putea contribui la împărțirea răspunderii. Practic te-a văzut, putea evita accidentul, dar a intrat în tine. Nu aş forţa nota, dar dacă pietonul are pretenţii, atunci aş atinge ideea de intenţiile premeditate pentru a obţine anumite beneficii.
Eu aş merge pe contract de vânzare-cumpărare, din care se va achita un avans, iar restul numai după ce vor fi finalizate lucrările. Aşadar, dacă nu-l duce la bun sfârşit construcţia la cheie şi cu actele în regulă (teren intravilan, construcţie intabulată), rămâneţi cu terenul şi imobilul construit fără autorizaţie.
Aleodor, încerc să-ţi înţeleg supărarea. Trebuie să înţelegi, că astfel de cazuri pot avea un final, când Fan Courier suportă costurile. Eu de exemplu, folosind numele meu şi adresa reală, am comandat ceva, care nu a fost conform descrierii (ex. parfum fals, contrafăcut) şi am vrut să returnez. Însă curierul nu poate returna, pentru că expeditorul nu există, nu răspunde la telefon şi nu se află la adresa menţionată. Eu, pe bază legală, îmi recuperez prejudiciul creat pentru că pot dovedi, că produsul a fost livrat de Fan Courier şi eu am returnat exact conform datelor de expediţie. Că nu au verificat, este responsabilitatea lor. Eu pur şi simplu nu ridic produsul returnat, care nu poate fi livrat, şi între timp îmi cer banii, contravaloarea declarată în expediţie. Fan Courier va plăti, că nu are încotro.
Încercaţi altfel: vorbiţi cu cumpărătorul să vă ajute, să depună o sesizare la Fan Courier (sau depuneţi în numele lui, dacă tot folosiţi conturi false) şi solicitaţi explicaţii, că este agresat verbal pentru neplată. Solicitaţi livrarea banilor la adresa menţionată (pe care puteţi dovedi că tot de acolo a fost ridicat produsul) pe baza unei adeverinţe medicale, etc.
Înţeleg că sunteţi tânăr, sub 18 ani şi puteţi să vă permiteţi anumite "glume", să fiţi inventiv, dar trebuie să înţelegeţi, că calea dreaptă este cea mai bună.
Sunt perfect de acord. Aş mai adăuga o delimitare mai clară a spaţiilor declarate private, mai exact, cel de la parter să-şi închidă "terasa", asigurând o scurgere eficientă a apei de la etajul 1. Situaţia ar deveni mai acceptabilă pentru ambele.
Cumva înţeleg întrebarea, am trecut şi eu peste. Nu aş zice că este vorba de o prelungire. Practic se urmează aceleaşi paşi, trebuie achitată o nouă autorizaţie provizorie şi se eliberează una nouă. Dar aceste autorizaţii cumulate pentru aceleiaşi autovehicul, într-adevăr nu pot depăşi cele 90 de zile. Dar încă o dată: nu este prelungire, se eliberează o nouă autorizaţie de circulaţie provizorie.
În zilele astea întâmpinăm din ce în ce mai multe întrebări legate de CNP alocat persoanelor străine rezidente în România.
Ei vor să aplice pentru programele de subvenție al AFM (ex. Casa Verde fotovoltaice, Rabla Plus, Protecția faunei sălbatice etc.).
Conform ghidului de finanțare, sunt eligibile persoanele fizice cu domiciliul în România. Deci ei se consideră persoane fizice și au domiciliul în România, așadar îndeplinesc aceste condiții.
Totuși nu pot completa cererile de finanțare, pentru că platforma se blochează la CNP invalid, care începe cu 7 sau 8.
CNP-ul se schimbă dacă ei vor dobândi cetățenia română? Vor avea și ei CNP care va începe cu 1-6?
Bună ziua!
Soţia mea a fost angajată cu contract de muncă pe perioadă determinată. Contractul expira pe 31 august 2020, fetiţa noastră s-a născut exact pe 31 august 2020.
La data de 19 iulie 2022 a predat o cerere de angajare la angajatorul avut, fiind o practică, contractele de muncă la Asociaţie sunt încheiate pe 12 luni: 01 septembrie - 31 august, acestea fiind automat reînnoite anual. La cererea de angajare nu a primit răspuns în 30 de zile, cum ne aşteptam, aşa că am început să ne interesăm. Am primit într-un final răspuns nefavorabil pe 30 august 2022. Ştim cu certitudine, că pentru postul respectiv a fost şi au fost încheiate contracte de muncă după data de 19 august, răspunsul angajatorului fiind că trebuie să refuze că nu mai dispune de buget. Bănuiesc că este uşor de verificat la ITM dacă contractele într-adevăr au fost încheiate în perioada 19-29 august 2022. Nu ar fi trebuit să avem măcar şanse egale cu ceilalţi angajaţi? Credeţi că nu a fost respectat termenul oficial de răspuns?
Sau în 24 de ore de când am aflat că nu vor soluționare pe cale amiabilă. Întrebare: cât de greu ar fi fost și cât ar fi costat firma semnarea constatării amiabile?