avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 537 soluții astăzi
Forum Activitate cri5tian

Activitate cri5tian

Pot lucra ca Manager de transport la mai multe companii? Conform COR 132439 Conducător activitate de transport rutier?
Am găsit ceva articole (mai vechi, ce-i drept) cum că A.R.R.-ul interzice acest lucru, dar informații certe și recente nu găsesc niciunde.
Am un autovehicul de vânzare, publicat online și am fost contactat de un domn care e dispus să-l cumpere, dar cu plata în 2 rate. Ce ar trebui să fac, în afară de un contract de vânzare-cumpărare cu plata în rate, la notar?
Dacă omul nu-mi dă a doua rată, ce va trebui să fac?
Răspuns la discuția atestat cpi sau cpc?
Domnule cyan, îmi pare că nu înțelegeți exact care sunt prevederile complete vis-a-vis de subiect. Să mă explic:
CPC-ul și permisul sunt interdependente, chiar și în lipsa unei prevederi explicite în acest sens. De ce spun asta? Pentru că fără un permis, obținerea și ulterior folosirea unui atestat este imposibilă/ilegală. Dealtfel, atestatul emis, are aceeași serie ca și permisul de conducere, iar deținătorul atestatului este obligat să-l preschimbe de fiecare dată când apar modificări ale celorlalte documente.
Colegul meu, pe forumul șoferilor, insistă să-i fie luat în considerare un atestat (cu vechimea corespunzătoare), atestat care a devenit nul odată cu anularea permisului. În plus, din câte știu, legea se aplică situației curente, ori situația la acest moment este următoarea:
- permis de conducere obținut în 2017;
- atestat CPC (expirat între timp) dar devenit nul la anularea permisului;
Și chiar admițând că ar trebui să-și păstreze vechimea în baza atestatului avut, în Anexele 1-8 la OMT 1214/2015 condițiile pentru accederea la examinare sunt foarte clare, iar dumnealui nu se încadrează în nici una. Și nici excepții prevăzute.
Deci...?!!
Bună ziua.
Se dau următoarele:
Șofer autocamion (C.O.R. 833201), angajat la o firmă din România;
Își desfășoară activitatea exclusiv în trafic internațional. Deplasarea la/ de la locul de preluare al camionului se face pe cheltuiala firmei (microbuz/avion);
Ocazional execută transport de mărfuri periculoase (conform A.D.R.);(șoferul este calificat profesional);
Lucrează 5 zile consecutiv, apoi face 45 de ore de repaus săptămânal (în cabină, cu excepția Franței și Belgiei). Apoi iar 5 zile de muncă și iar 45 de ore de repaus și tot așa; De asemenea, sunt situații în care lucrează 6 zile consecutiv urmate de repaus de 45 de ore, apoi iar 6 zile și tot așa;
O zi de muncă poate avea de la câteva ore (foarte rar se întâmplă) până la maxim 15 ore (chiar 21, dacă se lucrează în echipaj). O medie ar fi de 13 ore/zi;
Ocazional execută încărcarea/descărcarea mărfurilor, folosind echipamente electrice/hidraulice (transpalet). ATENȚIE!!! sunt operațiuni nespecificate în fișa postului;
Munca de noapte este cu mult peste 30% din timpul total de muncă lunar;

Cam așa arată, în mare, mediul de lucru al unui șofer de autocamion pe comunitate. Și e plătit cu minimul pe economie.
Întrebarea mea este:
Cum ar trebui să arate un Contract Individual de Muncă, întocmit conform prevederilor legale care să țină cont de tot ce am scris eu mai sus?

Ce trebuie explicit menționat?
Pentru că sincer, pentru ceea ce face omul ăla zilnic, mie îmi miroase a fraudă/C.I.M. fals.
Bună ziua.
Un șofer de camion, ca parte a îndatoririlor de serviciu, are de efectuat (deși )nu cu caracter permanent), un transport de mărfuri periculoase. Conform clasificărilor Acordului A.D.R., câțiva paleți cu produse cosmetice (rimeluri și alte din-astea), se pot încadra la ''mărfuri periculoase în cantități limitate''. Dar în același timp și o cisternă cu gaze toxice sub presiune (Clasa 2) este tot o marfă periculoasă.
Întrebarea mea este: șoferul cu pricina, munca lui mai exact, se încadrează în prevederile Legii 31/1991?, care, printre altele spune că atunci când se constată și citez: ''existenta unor conditii de munca ce implica o suprasolicitare nervoasa, determinata de un risc de accidentare sau de imbolnavire''... salariatul beneficiază de reducerea timpului de muncă sub 8 ore/zi.
Mai exact, ca și șofer de camion am de efectuat transport rutier internațional de mărfuri periculoase (conform Acordului A.D.R.). Cum am spus, câteodată se poate întâmpla zile/săptămâni la rând, câteodată transport mărfuri obișnuite. Cum este privită munca asta? Este muncă periculoasă, sau nu?
Bună ziua.
Aș vrea să înțeleg și eu,odată pentru totdeauna, care și ce înseamnă:
1. salariu de încadrare;
2. salariu brut;
3. salariu net;
4. salariu minim pe economie;
În mintea mea, sintagmele astea ar fi așa:
Salariul de încadrare este cel menționat în C.I.M. Mai este numit și salariu de bază. La salariul de bază se adaugă sporurile/bonusurile datorate de către angajator și se ajunge la salariul brut. Din salariul brut se scad taxele datorate către stat și se ajunge la salariul net. Salariul minim pe economie este valoarea salariului brut.
Vă rog să mă luminați dacă le-am înțeles sau nu.
Bună ziua.
Este vorba despre tatăl meu, născut la 17/03/1956 și care în data de 01/01/2012 avea următoarea vechime:
14 ani, 3 luni și 6 zile (grupa 1);
10 ani, 0 luni și 19 zile (grupa 2);
1 an, 3 luni și 21 zile asim. (armată);
5 ani, 11 luni și 6 zile asim. (p.i.);
7 ani, 0 luni și 0 zile spor de grupă

Total: 38 ani, 6 luni și 22 zile.
Calculul este făcut de către Casa de Pensii Petroșani. La acest calcul se mai adaugă întregul an 2012, dar ultimii 6 ani (până în prezent) sunt lucrați în Italia.
Întrebările mele sunt:
1. Când poate veni să-și facă dosarul de pensie?
2. Ce acte trebuiesc aduse din Italia pentru adăugarea perioadei de contribuții?
și o ultimă întrebare, nelegată de situația de mai sus:
3. Se poate plăti retroactiv pentru pensie? Eu am 34 de ani dar vechime doar vreo 2 ani în câmpul muncii. Sau singura mea opțiune este pensia privată?
Bună seara.
1. Se dă următoarea ocupație/meserie: Șofer autocamion/mașină de mare tonaj - Cod C.O.R.: 833201
Pentru această funcție, există la ora actuală un Contract Colectiv de Muncă în vigoare? (evident, fac referire la un C.C.M. la nivel de ramură/industrie);
2. Există un Contract Colectiv de Muncă Unic la nivel național, încă în vigoare?
3. Există obligația pentru angajatorii cu mai mult de 21 de angajați să negocieze un C.C.M. (la nivel de unitate)? Dacă da, se aplică pentru TOȚI angajatorii, indiferent de obiectul de activitate (ramură/industrie)?
Mulțumesc!
Răspuns la discuția Nivel salariu
freeelis a scris:

Art.166 C.mun. prevede :
(4) Intarzierea nejustificata a platii salariului sau neplata acestuia poate determina obligarea angajatorului la plata de daune-interese pentru repararea prejudiciului produs salariatului.

Iar sintagma folosită în C.I.M. va fi: ”Pentru întârzierea nejustificată la plata salariului, angajatorul va plăti angajatului daune-interese în cuantum de 10€/zi, pentru fiecare zi începută, de întârziere, conform art. 166 din Codul Muncii”.
Este corect?

Răspuns la discuția Nivel salariu
Cum se menționează în C.I.M. obligația angajatorului de a-mi plăti în plus la salariu pentru fiecare zi de întârziere? Și care este baza legală pentru asta?