avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 669 soluții astăzi
Forum Activitate mars57

Activitate mars57

Buna ziua,

Daca decizia de pensionare pentru limita de varsta a sosit la unitatea angajatoare in timp ce eu ma aflu in concediu de odihna sau/si medical, cand mi se poate desface contractul individual demunca de catre angajator?
Cat timp mai pot sa aman desfacerea contractului individual de munca, daca alternez concediu medical cu concediu de odihna ramas din 2015.
Angajatorul este obligat sa ma mentina pe post cat tip sunt in concediu medical sau concediu de odihna?
Va multumesc!
Buna ziua,
Daca un salariat isi depune cererea (dosarul complet) de iesire la pensie pentru limita de varsta in cursul lunii decembrie 2015 si decizia de pensionare se emite in primele luni ale anului 2016 pensia rezultata se majoreaza cu 5% asa cum se spune ca se vor majora toate pensiile din ianuarie 2016?
Este cuantumul pensiei diferit daca se depune dosarul in luna Decembrie 2015 fata de ianuarie 2016, exceptand faptul ca mai este o luna lucrata cu punctajul respectiv?
Va multumrsc.
Multumesc pentru raspuns. Eu am comis o eroare. Am lucrat efectiv 34 ani din care 16 sunt de grupa I. Cred ca indeplinesc conditiile de iesire la pensie la limita de varsta la cerere, avand si varsta de 60 ani.
Buna ziua,
Am 16 ani de grupa I si o vechime totala de 34 ani(si cu cei din grupa I). As vrea sa stiu cum se calculeaza punctajul pentru cei 8 ani care se considera stagiu asimilat si care reduc varsta standard de pensionare.
Buna ziua,
Suntem doi frati care dupa decesul tatalui nostru am renuntat la drepturile noastre de mostenire, totul ramanand la mama noastra(dupa succesiune). Acum ne-am inteles ca mama sa ramana in ingrijirea mea, ea avand peste 90 ani, cu conditia sa-mi ramana mie casa si ce mai este pe acolo. Intrebarea este ce trebuie sa fac ca sa pot intra in posesia acestor bunuri si sa pot investi fara riscuri?
Buna ziua,