avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 801 soluții astăzi
Forum Activitate Mihaela Matzku

Activitate Mihaela Matzku

Răspuns la discuția Acordare maternitate
Buna ziua,

Persoanele care, în ultimii 2 ani anteriori datei nașterii copilului, au realizat timp de cel puțin 12 luni venituri din salarii și asimilate salariilor, venituri din activități independente, venituri din drepturi de proprietate intelectuală, venituri din activități agricole, silvicultură și piscicultură, supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal (...), beneficiază de concediu pentru creșterea copilului în vârstă de până la 2 ani, respectiv 3 ani, în cazul copilului cu handicap, precum și de o indemnizație lunară.

Deci, daca aveti 12 luni de salariu in ultimele 24 de luni anterioare nasterii copilului, veti beneficia de indemnizatie de crestere copil. Daca nu, nu.

Puteti insa sa beneficiati de indemnizatia de maternitate (concediu medical).
Baza de calcul se stabileste prin raportarea veniturilor la zilele lucrate pentru care s-a achitat CCIASS din cele 6 luni anterioare lunii de acordare a concediului medical. Daca salariatul nu a obtinut venituri in toate cele 6 luni, baza de calcul se poate restrange la lunile efective de venit realizat, dar nu mai putin de o luna pentru care s-a calculat CCIASS.

Cel mai simplu in cazul dvs. ar fi sa va asigurati individual la Casa de Sanatate de care apartineti. Veti avea un contract individual cu statul si veti achita 1% din suma asigurata. Va sugerez sa mergeti pe maximum (12 salarii minime pe economie, 24.960 lei) si veti achita deci pentru urmatoarele 4 luni in jur de 250 lei pe luna. Avantajul este ca (dupa depunerea actelor necesare la Casa de Asigurari) veti beneficia de plata indemnizatiei de maternitate pentru aproximativ 4 luni la o suma de 85% din totalul sumei contactate pentru 6 luni (suma din contrat se va inmulti cu 4 luni de cotizare si se va imparti la 6 luni necesare de stagiu la care se va aplica 85%).

Succes.
Răspuns la discuția Datorez CASS ?
Buna ziua,

Trist, dar adevarat! Desi OUG 31/2019 pentru anularea CASS din perioada 2015-2017 a fost publicata in Monitorul Oficial in 23 Mai, procedura pentru aplicare, apare in Ordinul 2643 din 31 iulie 2019, publicat in MO in 21 August 2019.

Conform ordonantei si procedurii de aplicare, anularea se efectueaza din oficiu de catre organul fiscal competent; contribuabilii nu au nicio obligatie formala.
Deci, rabdare.

Sau va duceti la inspector cu copii dupa decalaratiile 200, si cu o cerere prin care cereti anularea datoriilor in baza OUG 31/2019. Vor spune ca nu e necesar, evident, dar insistati ca trebuie sa va primesca cererea si sa va dea un raspuns scris in maxim 45 de zile (chiar daca rapunsul este ca se va rezolva conform legii!). Insistati sa va primeasca cererea la registratura! Sunt obligati, cereti sa vorbiti cu sefii, audiente, etc, dar sa va dea numar de inregistrare!
Si apoi, reveniti saptamanal cu o "Nota de urgenta" in care faceti referire la prima cerere si la OUG 31/2019 si cereti sa va anuleze CASS-ul.
Stiu este consumator de timp, nervi si bani. Sau asteptati.

Succes.
Buna ziua,

Ati cumparat masina si aveti un contract ca sa jutifice aceasta achizitie. Deci unde este problema pentru a face plata? Veti face plata in moneda contractului direct in contul bancar al persoanei fizice din afara Romaniei in baza contractului.

De ce ati dori sa va complicati cu plata unui intermediar chiar daca are cont bancar in Romania? Daca insa aveti acest intremediar si preferati aceasta versiune, intermediarul va trebui sa va emita o factura fiscala care sa reprezinte valoarea autoturismului si a comisionul sau de intermediere. In contabilitate veti inregistra intreaga factura ca fiind valoarea autoturismului (OMFP 1802/2014 CAPITOLUL 1 SECTIUNEA 1.2 punctul 8. – 6 reglementeaza costul de achizitie al bunurilor).- mai putin TVA-ul-

Astfel, costul de achizitie contine:
pretul datorat + toate cheltuielile si taxele nerecuperabile, atribuibile direct bunurilor respective, adica toate cheltuielile necesare aducerii in stare de functionare a bunului respectiv - reduceri comerciale acordate de furnizor si inscrise pe factura de achizitie. In costul de achizitie se includ, de asemenea, comisioanele, taxele notariale, cheltuielile cu obtinerea de autorizatii si alte cheltuieli nerecuperabile, atribuibile direct bunurilor respective.

Succes.
Răspuns la discuția Stornare fc dubla
Buna ziua,

Daca ati dublat o inregistrare contabila, acesta se corecteaza prin inregistrarea identica cu semnul minus (stornare in rosu).

Veti face o copie dupa factura initiala, o listare a jurnalului de achizitii in care subliniati dublarea, si faceti stornarea achizitiei. Problema nu tine neaparat de TVA ci de impozit pe profit.

Daca sunteti microintreprindere, sanatate! Nu aveti alte implicatii fiscale.

Daca sunteti platitor de impozit pe profit, atunci trebuie verificat impactul stornarii (balansati o suma de la un an la altul). Daca suma este sub pragul de semnificatie, nu faceti nimic, suma nu impacteaza semnificativ rezultatul anului curent. Daca insa suma este peste pragul de semnificatie, va trebui sa faceti rectificativa la D101 la anul precedent si sa achitati diferenta de impozit si penalitatile si majorarile aferente.

Reglementările contabile (O 1802/2014) nu specifica un nivel cantitativ pentru pragul de semnificatie si nu predetermina ce ar putea fi semnificativ intr-o anumita situatie.
Ar trebui sa aveti definit in Politice contabile pragul se semnificatie (procent din total active, procent din profitul brut, procent din capital, procent din cifra de afaceri, etc).

Succes.

PS. Daca factura a fost de achizite mijloc fix sau obiect de inventar, lucrurile sunt un pic mai complicate...
Cu multumirile noaste doamnei: ana-cer / Moderator pentru raspunsul dat in 15 Aprilie 2015, citat partial mai jos:

Plata indemnizatiilor pentru CM se face conform art.12 din OUG nr.158/2005,
[....]
Nu scrie nicaieri in legislatia specifica concediilor medicale ca urgentele se suporta integral din FNUASS.
Singurele mentiuni pentru urgente sunt:
- nu este necesar stagiul minim de cotizare,
- plata este de 100% din baza de calcul;
- limitarea la 5 zile calendaristice daca nu e caz sever de internare.

www.avocatnet.ro/forum/discu...
Răspuns la discuția Depunere bilant 30.06.2019
Buna ziua,

Trebuie sa depuna bilant semestrial societatile carora le sunt incidente reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin OMFP nr. 1.802/2014 si care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o cifra de afaceri mai mare de 220.000 lei. Acestea intocmesc si depun la unitatile teritoriale ale MFP raportari contabile la 30 iunie 2019 care cuprind urmatoarele formulare:

Situatia activelor, datoriilor si capitalurilor proprii (cod 10);
Contul de profit si pierdere (cod 20), respectiv Contul prescurtat de profit si pierdere (cod 20);
Date informative (cod 30).

Termenul maxim de depunere a raportarile contabile la 30 iunie 2019 este 14 august 2019.

Succes.
Buna ziua,

Sunteti intradevar in impas.

Codul Muncii, SECTIUNEA 6 - Dreptul la preaviz:
Art. 76 . [continutul deciziei de concediere]
Decizia de concediere se comunica salariatului in scris si trebuie sa contina in mod obligatoriu:
a) motivele care determina concedierea;
b) durata preavizului;
c) criteriile de stabilire a ordinii de prioritati, conform art. 69 alin. (2) lit. d), numai in cazul concedierilor colective;
d) lista tuturor locurilor de munca disponibile in unitate si termenul in care salariatii urmeaza sa opteze pentru a ocupa un loc de munca vacant, in conditiile art. 64.
Art. 77 . [începutul efectelor deciziei de concediere]
Decizia de concediere produce efecte de la data comunicării ei salariatului.

Pe de alta parte cei de la somaj prefera sa nu riste si sa adune ei data deciziei de concediere si cele 20 zile de preaviz, asa ca cer sa gaseasca in decizie data incetarii.

Puteti sa incercati cu cele 2 clauze aratate din Codul Muncii si cu Decizia sa mergeti in audienta la Director/Directoare, Sef serviciu la somaj, si in baza adnotarii si acceptarii responsabilitatii de catre un Sef sa vi se primeasca documentul, pentru ca din nefericire, acesta este conform legii.

Puteti sa-l rugati pe fostul angajator sa va ajute, si sa emita o Nota de precizare la Decizie, in care sa adauge un articol ca data incetarii contracului este Z+1 (adica mama dvs. a fost la serviciu pe 31, data incetarii este 01 din luna urmatoare), avand in vedere ca nu doreste sa modifice decizia.

Succes.
Răspuns la discuția Indemnizatie crestere copil
DA. Pentru indemnizatie se iau in calcul 12 luni din ultimele 24 de luni lucrate.

Bafta.
Răspuns la discuția Calcul CCC
Buna ziua,

Felicitari pentru bebe si multa sanatate la amandoi.

Referitor la concediu de maternitate, nu primesti pe PFA decat daca ai fost asigurata pentru concedii si indemnizatii in ultimele 6 luni la Casa de Sanatate de care apartii. Adica ai avut INDIVIDUAL semant un contract cu Casa si ai platit 1% din suma aleasa, minim la nivelul salariului minim pe economie si maxim 12 salarii minime. "Cotizatul" la care te referi este contributia la sanatate care este diferita de contributia de concedii si indemnizatii.
Deci da, concediu de maternitate primesti doar pentru partea de salariat.

Indemnizatia de crestere copil poti primi si de la partea de salariat si de la cea de PFA daca vei depune actele necesare la primarie.
Indemnizatia lunara pentru cresterea copilului se stabileste in cuantum de 85% din media veniturilor nete realizate în ultimele 12 luni din ultimii doi ani anteriori datei nasterii copilului. Chiar dacă ea se calculează ca procent din media veniturilor nete, nu poate fi sub 1.250 de lei si nici peste 8.500 de lei (indiferent cât de mari ar fi veniturile tale).

Verifica exact la primaria de care apartii ce acte ai nevoie sa depui. Nu uita ca ai termen 30 de zile de la naterea copilului ca sa-ti suspenzi activitatea pe PFA si 60 de zile ca sa depui actele la primarie.

Succes.
Buna ziua,

1. Cetateanul strain are drept de sedere in Romania sau domiciliul in Romania
2. Cetateanul strain nu sta in Romania

1. Cetateanul strain are drept de sedere in Romania sau domiciliul in Romania

In functie de tratatele internationale incheiate intre Romania si statul de rezidenta, persoana fizica poate fi exceptata de la contributia de asigurari sociale de sanatate. (CASS) ( art 153 alin 1, 2 Codul Fiscal)

Pentru a beneficia de aceasta facilitate trebuie sa detina formularul A1 emis de tara de rezidenta.

De asemenea, persoana fizica va trebui sa depuna declaratia 603 la ANAF pentru a solicita exceptarea de la plata CASS.
La sediul ANAF se prezinta documentul original pentru formularul A1 cat si o copie dupa acesta.

2. Cetateanul strain nu sta in Romania

Daca cetateanul strain nu sta in Romania nu datoreaza CASS pentru veniturile obtinute din:
chirii aferente imobile din Romania
Cod fiscalART. 153 - Contribuabilii/Plătitorii de venit la sistemul de asigurări sociale de sănătate - alin 1, 2

Pe scurt, aveti de facut un drum la ANAF fie pentru anularea deciziei, fie pentru plata.
Succes.