OG15/2002: "Perioada de valabilitate a rovinietei începe de la ora 0,00 a zilei solicitate de utilizator şi expiră la ora 24,00 a ultimei zile a duratei pentru care a fost achitat tariful de utilizare."
Dincolo de patima, justificata sau nu, cu care o serie de idei sunt emise si sustinute, lucrurile sunt simple:
1. persoana care desfasoara o activitate in baza unui contract de mandat sau de munca are interesul de a munci cât mai putin si de a primi cât mai multi bani.
2. mandantul sau angajatorul (Asociatia de Proprietari) are interesul de a plati cât mai putin in schimbul unui volum cât se poate de mare de munca.
Aceasta este abordarea pragmatica din lumea reala, dincolo de orice dezbateri filozofice, si nu este deloc rau daca cei implicati gândesc in acest mod. Echilibrul se stabileste la un nivel la care partile se inteleg in urma negocierii, functie de cât de priceputa este fiecare parte in a-si sustine interesul si in a argumenta cererile sale. Totodata, fiecare parte este nevoita sa ia in calcul si nevoile celeilalte parti. De exemplu, daca membrii asociatiei nu inteleg ca trebuie sa ii plateasca corespunzator pe cei care ii reprezinta (comitetul executiv), pe cei care verifica legalitatea (comisia de cenzori) sau pe cei care administreaza condominiul, vor ajunge in situatia in care niciun proprietar nu va fi interesat sa faca parte din structurile de reprezentare si control si nici vreun administrator nu va accepta sa lucreze pe nimic. Privind si din cealalta perspectiva, nu este prost cine cere ci acela care da, astfel ca la stabilirea indemnizatiilor si salariilor proprietarii trebuie aiba o referinta cum ar fi de exemplu sumele platite in asociatii similare ca dimensiuni si probleme, referinta fiind baza de negociere. Aceasta este frumusetea pietei libere.
Ideea ca indemnizatiile si salariile in asociatiile de proprietari ar putea fi reglementate prin lege tine de o perioada care sper ca s-a incheiat in 1989.
Lui Al Capone doar fiscul i-a putut veni de hac. Poate ca nu strica sa incercati si dumneavoastra. Asociatia de proprietari este persoana juridica fara scop lucrativ dar, daca veniturile realizate din exploatarea proprietatii comune nu sunt utilizate strict in scopul mentionat in lege (reparatii si investitii cu privire la proprietatea comuna), sunt considerate ca fiind venituri dintr-o activitate economica si, in consecinta, se impoziteaza. Daca au omis acest aspect, evaziunea in forma continuata le-ar putea crea mari probleme.
Va multumesc pentru clarificare. Având in vedere promptitudinea cu care ati raspuns, inteleg ca pentru specialisti ca dumneavoastra astfel de situatii nu ridica probleme. Pentru profani ca mine e mai greu ... noroc cu acest forum.
In cazul in care exista prevederi diferite in Legea 230/2007 si in statutul asociatiei, care prevaleaza: legea, statutul, prevederile mai permisive sau cele mai restrictive ?
Exemple:
1. lege: comitetul executiv trebuie sa se intruneasca cel putin o data pe luna
statut: sedinte cel putin de patru ori pe an
2. lege: cenzorul trebuie sa aiba cel putin studii medii (fara alte cerinte)
statut: cenzorul trebuie sa aiba cunostinte in domeniile financiar, economic si/sau juridic.
daniel-mircea
Utilizator 2din 2 utilizatori consideră acest răspuns util
Am gasit din intâmplare acest topic. Super exercitiu de logica. Felicitari !
Adriantot a scris:
Eu va intreb inca odata: de unde sa stiu eu ca proprietar ce am avut o problema urgenta in prima zi de coinvocare a adunarii generale, ca s-a desfasurat sau nu acea adunare generala? A doua zi sunt acasa, sunt disponibil dar nu stiu daca se mai tine sau nu adunarea generala. Si tot asa nu stiu nici ceilalti 60-80% dintre vecinii mei care nu au participat la prima adunare.
Sigur ca si-n situatia in care afisati anuntul cu reconvocarea este posibil sa vina sub 50% dar macar ati facut ceea ce spune legea, adica i-ati convocat, i-ati instiintat pe toti despre aceasta reconvocare si nu mai au nici o sansa sa va actioneze in instanta pentru ca nu i-ati convocat.
Dreptul fostului presedinte de a gestiona documentele asociatiei a incetat la eliberarea acestuia din functie, drept urmare este obligat sa predea actele noii conduceri. Nu este vorba doar de contractele proprietarilor ci si de stampila, cartea tehnica a cladirii, registrele de procese verbale. Regulamentul GDPR nu prea va ajuta in acest caz deoarece operatorul de date este asociatia, nu persoana fizica reprezentata de fostul presedinte. Mai mult, GDPR nu va ajuta sa recuperati, de exemplu, stampila asociatiei. Solutia este sa apelati la instanta.
daniel-mircea
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Exista un proiect de normare a consumurilor dar nu a fost adoptat. In Normele metodologice de aplicare a L230/2007 la art. 40 se face referire la regulamentul propriu asociatiei adoptat prin decizia comitetului executiv prin care sunt repartizate consumurile unor utilitati. Acest regulament poate utiliza diferite referinte in stabilirea consumurilor in cazul celor care nu au apometre sau nu raporteaza citirile apometrelor: consumul mediu inregistrat la nivel de bloc, istoricul consumurilor pe apartamentul respectiv, diferenta dintre volumul de apa care tranziteaza contorul de bransament si suma citirilor apometrelor, experienta unor alte asociatii sai consilii locale etc. Important este ca valorile sa nu fie stabilite a priori ci sa aiba o baza rationala si argumentabila. Oricum, consumul astfel normat este pe persoana prezenta in imobil, nu pe apartament, deoarece intra sub incidenta art. 34 din L230/2007. Totusi, daca se utilizeaza apa din bransamentul comun pentru curatenia spatiilor comune iar acest consum poate fi cuantificat, repartizarea lui se face pe cota-indiviza.
Puteti gasi pe internet exemple de regulamente adoptate de alte asociatii.
daniel-mircea
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Daniela Sebe a scris:
Doar lumina pe scara e la comun si factura de apa vine per total ....
Cine este titularul de contract pentru furnizarea energiei electrice la comun si pentru apa, din moment ce nu exista asociatie ? Daca nu infiintati asociatie, certurile privind intretinerea, reparatiile si curatenia spatiilor comune vor fi perpetue. Daca factura de apa vine pe total inseamna ca exista un contor de bransament care este singurul care conteaza pentru furnizorul de apa curenta. Cine face repartizarea facturii ? Ce se intâmpla daca apar diferente intre consumul inregistrat de contorul de bransament si suma citirilor apometrelor din apartamente ? Cum este contractata ridicarea gunoiului menajer ?
La infiintarea asociatiei puteti sa mentionati in statut reguli de convietuire precum respectarea unui program de odihna. Ati putea avea si dumneavostra niste avantaje prin infiintarea asociatiei.
daniel-mircea
Utilizator 2din 2 utilizatori consideră acest răspuns util
Rezolvarea amiabila in cadrul asociatiei si fara a implica diverse institutii este, desigur, solutia preferata. Totusi, daca nu se poate in acest mod, nu va faceti griji ca ati putea fi afectat pecuniar. Amenzile, in situatia pe care ati prezentat-o, nu sunt date asociatiei ci persoanelor fizice care se fac vinovate, deci nu va vor afecta.