avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 730 soluții astăzi
Forum Activitate hrcontabilitate

Activitate hrcontabilitate

Buna ziua,
1. Jobul pe care il descrieti este de Administrator birou si Secretar. Ca si caen 8211 Activitati combinate de secretariat impreuna cu 7022 Activitati de consultanta pentru afaceri si management.
2. Pentru PFA-uri trebuie diploma indiferent ce caen alegeti. In situatia in care alegeti cele de sus, diploma de secretar, diploma asistent manager, diploma de manager de proiect, adeverinta care sa ateste experienta, adeverinta de voluntariat/experienta etc.
3. Din moment ce exista un contract de prestari servicii, nu aveti salariu. Se procedeaza astfel, emiteti factura pentru suma incasata si o inchideti cu extrasul.
4. Atunci cand se infiinteaza PFA-ul se depune o estimativa in care estimezi venitul pentru anul in curs, in baza ei ANAF iti va emite o decizie cu suma de plata. Declari venituri si cheltuielile per an, daca scazi venituri-cheltuieli=profit vei avea de platit catre stat 10% din profitul anual. Daca profitul trece de 12 salarii, vei avea de platit si CAS si CASS. Totul depinde la cat declari in declaratia estimativa. Plata o faci in functie de intelegerea ta cu ANAF, poti plati totul o data, de doua ori, la 3 luni sau lunar.
5. Nu costa nimic inchiderea pfa-ului. Dar daca optezi sa-l inchizi, dupa ce primesti rezolutia de la ONRC, te duci cu actele la ANAF si radiezi PFA-ul, ca sa fi sigura ca nu iti trimit decizii peste 10 ani ca ai de plata.
6.Ideea este ca tu ai estimat, vei plati conform la estimare. Dar in anul urmator, daca nu ai avut estimativul implinit, poti depune impreuna cu estimarea pentru anul viitor si rectificativa pentru anul trecut. Nu stiu sa-ti spun daca iti dau banii inapoi si in cat timp.
Răspuns la discuția Contract de management SRL
Buna ziua,
Termen de "management" este mai mult folosit in terminologia de la "stat".
Pentru societatile private, se pot incheia contracte de management, dar acestea sunt de fapt contract de administrare.
Legea 31/1990 arata ca un PJ poate fi administrator in alta societate.
In situatia in care exista un contract de administrare, trebuie si este obligatoriu ca cealalta societate sa aiba caen-ul 7022 activat la terti.

In situatia data, se va incheia o Decizia AU/Hotararea AGa prin care se numeste administrator in baza contractului de administrare, fara drept de semnatura.

LEGE Nr. 66 din 7 octombrie 1993 - Articolul 2
Prevederile prezentei legi se aplică societăţilor comerciale în care statul deţine acţiuni aferente unei cote de cel puţin 50% din capitalul social, inclusiv celor rezultate din reorganizarea regiilor autonome.
Nu se aplica la SRL cu capital integral privat.
Buna ziua,
Ordin nr. 980 din 30 noiembrie 2011. art. 15 alin (3) O persoana fizica poate avea calitatea de manager de transport la o singura întreprindere.
Răspuns la discuția Sediu Social Fara Activitate
Buna ziua,
avand in vedere ca aveti activitate la terti, nu ati depus model 1. Modelul 1 se foloseste cand vrei sa suspenzi activitatea societatii pe o perioada de 3 ani.
Legea ne ofera posibilitatea de a alege cum ne desfasuram activitatea: sediu, punct de lucru si terti. Nu exista obligatia de a avea activitate strict la sediu si nici de a depune o declaratie extra pentru aceasta.

Deci, data fiind situatia dumneavoastra, nu trebuie sa mai faceti nimic, sa mai depuneti sau sa mai modificati ceva.
Buna ziua,
Procedura de dizolvare si lichidare simultana dureaza intre 1 si 3 luni, in functie de publicarea in Monitorul Oficial, si are 2 etape. Va recomanda sa vorbiti cu contabilul dumneavoastra, veti avea nevoie la faza 2 de bilant.
Faza 1, depunerea Hotararii AGA+Anexa contor, Delegatie+CI delegat.
Faza 2 se depune dupa 30 de zile sau publicarea hotararii in Monitor. Aceasta trebuie sa contina bilantul de lichidare, recipisa, mentiunea si rezolutia la prima faza, delegatia+ci delegat.
Buna ziua,
Pentru schimbare sediului social in acelasi judet aveti nevoie de.
- Decizia AU/Hotararea AGA + Anexa Contor
- Actul Constitutiv actualizat
- Contract de inchiriere/Comodat - Daca vrei sa aveti activitate la sediu, aveti nevoie si de Acordul asociatiei (gasiti modelul pe site-ul ONRC). Daca este sediu fara activitate, nu aveti nevoie de acord. Va recomand sa treceti asta in contract.
- Contractul care sa ateste proprietatea
- CI proprietari coprie
- Anexa ANAF (gasiti modelul pe site-ul ONRC)
- Declaratia Model 3 - va aveti in vedere la in declaratie se va trece adresa noua si caenurile care sunt activate prin Constatator si unde este el activat (sediu, punct de lucru si terti)
- Delegatie + CI delegat (sa aveti in vedere ca nu puteti delega decat salariati si expertul contabil).

Pentru depunere fizica: dosar cu sina, plic transparent in care puneti anexa anaf, cererea de inregistrare (gasiti modelul pe site-ul ONRC) documentele in original.
Pentru depunere online: documentele copie semnate electronic de avocat sau expert contabil.
Buna ziua,
Daca doriti sa adaugati: Decizia AU/Hotararea AGA + Anexa Contor, Act constitutiv actualizat, Declaratia Model 3 cu trecerea CAEN-ului unde vreti sa-l activati, Delegatie, CI delegat.
Daca doriti sa activati: Declaratia Model 3 cu trecerea CAEN-ului unde vreti sa-l activati, Delegatie, CI delegat.

Nu uitati, SRLD are voie doar 5 CAENURI.
Buna ziua,
Infiintati societatea cu obiectul de activitate principal 4120 Lucrari de constructie a cladirilor rezidentiale si nerezidentiale, cu activarea tuturor canurilor care au ca si cod de inceput 41, 42, 43 si orice alt caen care are legatura cu activitatea pe care doriti sa o efectuati. Se vor activa toate la terti.
Legat de detasarea angajatilor trebuie sa aveti in vedere si fiecare stat din UE are directive proprii privind detasarea angajatilor societatilor straine pe teritoriile lor.

Va recomand sa gasiti un Inspector Resurse Umane/Manager Resurse umane care sa va ajute cu intocmirea documentelor si a procedurilor in mod corect

[ link extern ]
Trebuie sa va alegeti forma de organizare care va este mai favorabila. In functie de aceasta alegere veti avea de platit taxele.
PFA, II, IF - 10% impozit per profit/an, anume venituri - cheltuieli = profit din care se plateste 10%
Daca aveti venituri peste plafonul de minim 30600 lei (anume, salariux12 luni), trebuie sa platiti CAS si CASS.
SRL - impozit pe venit: 1% daca aveti cel putin un salariat cu norma intreaga sau cumulul a mai multor contracte care impreuna sa fie o norma intreaga; 3% daca nu aveti nici un salariat.
Daca aveti publicitate, gen ads on Facebook, Google, trebuie sa va inscrieti pentru TVA special si acesta se plateste in termen de 45 de zile.
- impozit pe dividente, daca alegeti sa le incasati si sa nu repartizati, 5%.

Va recomanda sa va alegeti o forma de organizare, daca nu alegeti forma si mergeti ”la negru” se numeste evaziune fiscala.

De asemeni, pentru comertul online caen-ul care vi-l recomand este 4791.
Pentru PFA, II, IF - nu aveti nevoie de contabil, dar daca aveti magazin online cu gestiune mare, este recomandat sa aveti un expert contabil care sa va verifice cel putin o data la 3 luni.
SRL - contabil/ contabil autorizat/expert contabil obligatoriu.